Hier heb ik de Engelse Sharon geholpen met haar kattenopvang.
Zij is zo'n 13 jaar geleden hier gekomen en heeft zich het lot van de honderden zwerfkatten aangetrokken.
Sinds 2007 zijn er ruim 4000 katten onvruchtbaar gemaakt en dat is te merken aan de enorm dalende populatie en de verbeterde gezondheid van de katten in het algemeen.
Sharon heeft een huis waar zo'n 150 katten wonen en daarnaast zorgt zij en enkele bewoners op het eiland (voornamelijk gepensioneerde Engelsen) voor talloze voederplekken.
Helaas bestaat daar geen mogelijk tot subsidie's van gemeente's zoals wij dat kennen.
Daardoor is de stichting geheel afhankelijk van donaties. Daarnaast komen er sinds 2 jaar steeds meer vrijwilligers naar het eiland om te helpen. Twee keer per jaar is er een grote TNR actie. Zo is er begin dit jaar een groep studenten en een dierenarts uit Barneveld heen geweest en hebben ze zo'n 85 katten onvruchtbaar gemaakt in 2 weken tijd. Daarnaast zijn er nog medische handelingen gedaan bij de katten van het huis. Tussen de acties door proberen ze ook katten te vangen voor castratie.
Ik wil een paar foto's laten zien en ik hoop dat er wellicht mensen geinteresseerd zijn om ook daarnaar toe te gaan. Als je alleen op vakantie wilt is langs gaan om te kijken ook prima.
Voor vrijwilligers kan het mogelijk om een gratis appartement te krijgen.
Ik kreeg vandaag nog de vraag voor vrijwilliger vanaf eind oktober incl gratis verblijf.
Nou hier de foto's.

Kittens.

De was doen met gezelschap

Een van de donaties , hard nodig.

Ben verstopt zich

Ook lekker eten op skiathos

Waar we het voor doen, helaas enkele dagen later overleden.

Stevie werd gevonden met zijn oogjes buiten zijn kassen. Sharon vertelde mij dat hij er net zo uitzag als het kitten hierboven. Stevie heeft zich enorm goed hersteld. Ondanks dat hij nu volledig blind is gedraagt hij zich als een normale kat.

Katten voeren in de middag

Antonio is speciaal, zij is ook blind en heeft dezelfde geschiedenis als Stevie. De volledig blinde katten leven in huis maar Antonio komt ook buiten op het terrein waar ze zich prima kan redden en lekker gaat luieren. Verder zorgt zij voor jonge kittens zonder moeder, ze geeft geen melk maar wast ze en zorgt voor ze. Daarnaast is ze een enorme knuffelkat.

Kittens gevonden op het terrein. Moeder is aan komen lopen en heeft haar kittens bij een schuur neergelegd. Alle ogen zitten dicht en etteren, dat was een flinke taak.

1 van de kittens en ik in

Ik met 'fat cat'...bijna mee naar huis genomen, wat een geweldig leuk beest.

Afscheids lunch...als je ergens toch lekker kan eten.
Ik hoop volgend jaar mei weer heen te kunnen en mee te helpen aan de TNR actie.
kan niet wachten om katten te vangen

Meer weten: vragen staat vrij of volg de stichting op facebook/internet en blijf op de hoogte over eventuele aanbiedingen kwa accomodatie.
http://www.skiathos-cats.org/
https://www.facebook.com/Skiathoscatwelfare/?fref=ts