2 weken vrijwilligers werk gedaan op Skiathos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

2 weken vrijwilligers werk gedaan op Skiathos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 15:58

Van 1 t/m 15 juli ben ik op het Griekse Eiland Skiathos geweest.
Hier heb ik de Engelse Sharon geholpen met haar kattenopvang.
Zij is zo'n 13 jaar geleden hier gekomen en heeft zich het lot van de honderden zwerfkatten aangetrokken.
Sinds 2007 zijn er ruim 4000 katten onvruchtbaar gemaakt en dat is te merken aan de enorm dalende populatie en de verbeterde gezondheid van de katten in het algemeen.

Sharon heeft een huis waar zo'n 150 katten wonen en daarnaast zorgt zij en enkele bewoners op het eiland (voornamelijk gepensioneerde Engelsen) voor talloze voederplekken.

Helaas bestaat daar geen mogelijk tot subsidie's van gemeente's zoals wij dat kennen.
Daardoor is de stichting geheel afhankelijk van donaties. Daarnaast komen er sinds 2 jaar steeds meer vrijwilligers naar het eiland om te helpen. Twee keer per jaar is er een grote TNR actie. Zo is er begin dit jaar een groep studenten en een dierenarts uit Barneveld heen geweest en hebben ze zo'n 85 katten onvruchtbaar gemaakt in 2 weken tijd. Daarnaast zijn er nog medische handelingen gedaan bij de katten van het huis. Tussen de acties door proberen ze ook katten te vangen voor castratie.

Ik wil een paar foto's laten zien en ik hoop dat er wellicht mensen geinteresseerd zijn om ook daarnaar toe te gaan. Als je alleen op vakantie wilt is langs gaan om te kijken ook prima.
Voor vrijwilligers kan het mogelijk om een gratis appartement te krijgen.
Ik kreeg vandaag nog de vraag voor vrijwilliger vanaf eind oktober incl gratis verblijf.

Nou hier de foto's.

Afbeelding
Kittens.

Afbeelding

Afbeelding
De was doen met gezelschap

Afbeelding
Een van de donaties , hard nodig.

Afbeelding
Ben verstopt zich

Afbeelding
Ook lekker eten op skiathos

Afbeelding
Waar we het voor doen, helaas enkele dagen later overleden.

Afbeelding
Stevie werd gevonden met zijn oogjes buiten zijn kassen. Sharon vertelde mij dat hij er net zo uitzag als het kitten hierboven. Stevie heeft zich enorm goed hersteld. Ondanks dat hij nu volledig blind is gedraagt hij zich als een normale kat.

Afbeelding
Katten voeren in de middag

Afbeelding
Antonio is speciaal, zij is ook blind en heeft dezelfde geschiedenis als Stevie. De volledig blinde katten leven in huis maar Antonio komt ook buiten op het terrein waar ze zich prima kan redden en lekker gaat luieren. Verder zorgt zij voor jonge kittens zonder moeder, ze geeft geen melk maar wast ze en zorgt voor ze. Daarnaast is ze een enorme knuffelkat.

Afbeelding
Kittens gevonden op het terrein. Moeder is aan komen lopen en heeft haar kittens bij een schuur neergelegd. Alle ogen zitten dicht en etteren, dat was een flinke taak.

Afbeelding
1 van de kittens en ik in <3 . Ik word op de hoogte gehouden en mocht ze nog zicht hebben komt ze misschien hier naar toe. Ik vond het ook heel moeilijk om weer naar huis te gaan en ukkies achter te laten. Gelukkig zijn er op dit moment ook weer vrijwilligers die er alles aan doen de diertjes weer gezond te krijgen.

Afbeelding
Ik met 'fat cat'...bijna mee naar huis genomen, wat een geweldig leuk beest. :#

Afbeelding
Afscheids lunch...als je ergens toch lekker kan eten.

Ik hoop volgend jaar mei weer heen te kunnen en mee te helpen aan de TNR actie.
kan niet wachten om katten te vangen :P

Meer weten: vragen staat vrij of volg de stichting op facebook/internet en blijf op de hoogte over eventuele aanbiedingen kwa accomodatie.

http://www.skiathos-cats.org/
https://www.facebook.com/Skiathoscatwelfare/?fref=ts
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 18-07-16 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

jolmer20

Re: 2 weken vrijwilligers werk gedaan op Skiathos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:00

Wat leuk zeg!
Volgens mij is iemand die ik ken hier nu naar toe :j
Super wat zij doen!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:22

Wat leuk!
Misschien dat dat volgend jaar een optie voor mij is om op vakantie te gaan. Het lijkt mij heel fijn om mij eens op zo'n manier nuttig te kunnen maken, maar toch ergens anders als thuis te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:25

Oh Fat Cat is geweldig <3 wat een leukerd!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:26

Wat gaaf dat je dat gedaan hebt! Ik zou dit ook heel graag eens doen, misschien volgend jaar wel :j Al betwijfel ik of ik het aankan als er een katje overlijdt :=

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:27

Wat leuk en een heel mooi doel :j

Stomme vraag wellicht, maar hoe komt het dat zoveel van de katten problemen hebben met hun ogen?

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:27

Wat leuk! Ik wil zelf ook nog eens een x zo iets gaan doen *\o/*

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:47

fat cat is echt leuk <3

Wat ontzettend mooi dat je dit gedaan hebt en volgend jaar weer wil doen.
Word altijd zo verdrietig als ik die beestjes zo zie, weet niet of ik daar tegen zou kunnen. Maar ik ga de facebook toevoegen en hem op het lijstje zetten voor donaties van mn 13e maand.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:03

Wat onwijs gaaf <3.
Sinds ik vorig jaar in Skiathos ben geweest, spookt dit idee ook in mijn hoofd rond. Heb elke avond wel even staan spelen met wat katjes en natuurlijk geld gedoneerd.

Wat knap dat je fat cat niet hebt meegenomen, wát een schatje <3

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 13:48

Wendy schreef:
Wat leuk en een heel mooi doel :j

Stomme vraag wellicht, maar hoe komt het dat zoveel van de katten problemen hebben met hun ogen?

Door het weer of slechte verzorging door de moederkat of gewoon helemaal geen verzorging. Erzijn maar weinig mensen met eigen katten. Het gros is gewoon zwerver helaas.

knuffeldier schreef:
fat cat is echt leuk <3

Wat ontzettend mooi dat je dit gedaan hebt en volgend jaar weer wil doen.
Word altijd zo verdrietig als ik die beestjes zo zie, weet niet of ik daar tegen zou kunnen. Maar ik ga de facebook toevoegen en hem op het lijstje zetten voor donaties van mn 13e maand.

Dat zou geweldig zijn +:)+

En ik heb het soms ook wel ff moeilijk gehad hoor ;(

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:01

Echt top dat je dit hebt gedaan! +:)+