Huwelijksreis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

Huwelijksreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 07:51

Hallo bokkers :)
8 september trouwen wij en bij een huwelijk hoort ook een reisje. We hadden bedacht om naar Ibiza (mijn vriend is daar wel eens voor zijn werk en hij wilde er ook wel eens niet werk gerelateerd heen) te gaan maar wat is dat nog duur in die tijd! Door de bruiloft en de koop van ons huis afgelopen september is het budget niet zo groot meer.. en aangezien ik het zelf niet zo goed meer weet dacht ik ik vraag het hier maar eens :)

Wat zoek ik: zon (maar niet te warm) zee, grote stad of plek waar veel te zien is (hij kan niet de hele week op het strand liggen :') ) beetje romantisch, max 400/500 pp incl vlucht en evt transfer.

Ik heb ook al een mailtje gedaan naar sprs.me voor de honeymoon versie maar opzich vind ik het altijd wel fijn als ik weet waar ik aan toe ben :o dus dat zou wel echt enorm uit mijn comfort zone zijn :))

MarrieLeen

Re: Huwelijksreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 07:58

Is Mallorca of Menorca geen optie? Of één van de Canarische eilanden? :) Liggen qua prijs denk ik een stuk lager en zijn ook prachtige eilanden!

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 08:19

Kaapverdische eilanden, hoor daar wel goede verhalen over

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 08:19

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 08:23

Griekenland is misschien net ietsje duurder, maar dan niet meer zo druk en de eilanden zijn heel verschillend en prachtige stranden, natuur en dan nog prima weer.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 09:34

Ik had inderdaad al naar Mallorca gekregen, maar het enige eiland waar meneer heen wil is Ibiza :') verder begon hij direct: Jij met je eilanden :+ Vandaar ook dat ik het nu even niet meer weet

Elizawashere heb ik ook naar gekeken, maar het zit wel echt over mn budget bij de meeste reizen

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:01

Moet het perse een eiland zijn?
Italië is ook heel mooi romantisch, denk aan o.a. Venetië, Pisa, Sienna. Kan je nog met de auto heen.
Verder vind ik Sardinië ook echt prachtig. Flinke heuvels, rotsachtig, knalblauwe zee, maar ook oude beschaving en dorpsfeesten <3

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:25

Ik heb mijn beste vriendin op huwelijksreis gestuurd naar Sardinië, en ze vonden het echt prachtig! Een week met huurauto en appartement voor €800 inclusief vluchten (Ryan air is spotgoedkoop). Weet niet wat je budget is maar misschien is dit een tip :)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:30

Een Grieks eiland; niet duur en heel leuk/romantisch. Kijk bijvoorbeeld eens naar Kreta!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 14:17

nouja als het aan mijn vriend ligt dus bij voorkeur geen eiland. Er moet veel te doen zijn en hij moet vooral niet de hele dag op zijn gat moeten zitten. We zijn een aantal jaar geleden dus wel een week naar Karpathos geweest, en het had geen dag langer moeten duren :')

2 jaar terug waren we in Normandië en daar hadden we wat hem betreft nog wel 2 week langer kunnen blijven. Daar was zoveel te zien en te doen dat een week echt te kort was.

Ik zie het alleen echt niet zitten om op mijn huwelijksreis door bunkers en langs begraafplaatsen te moeten sjouwen :+ , vandaar dat ik dus nu wel een zonnige bestemming zoek aan de kust zodat ook mijn wensen nog een beetje worden meegenomen.

xandra88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:25

De Algarve in Portugal heb je hele mooi plekken. Daar kan je zowel van het strand genieten, maar ook zeker dingen kan ondernemen.
Dan heb je ook Toscane, erg mooi gebied en ook hier kan je zonnen en actief bezig zijn. Je kan bijvoorbeeld Pisa bezoeken.
Sicillië en Sardinië zijn ook prachtig.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:34

En bijvoorbeeld Barcelona ofzo? Dat is romantisch, heeft een stad met veel te zien en een leuk strand!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:58

Algarve is indd prachtig ! Huur auto erbij en lekker er op uit trekken! <3

Als je vriend echt veel wil zien is evt Malta nog een optie! Leuk eiland, maar niet bepaald geschikt voor een strand vakantie! Mocht je wat rustiger willen zitten, kies dan voor hotel Mellieha aan het strand.

Wil je liever wat meer in de drukte zitten, dan is St Julians erg gezellig!

Genoeg te zien, zoals Valletta, Mdina, Mosta, the blue Grotto.. Maar ook Gozo is prachtig! <3

Edit: ook een tripje naar The Blue Lagoon bij het eiland Comino mag niet ontbreken! Prachtig helder blauw water! <3

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:05

Sannens schreef:
En bijvoorbeeld Barcelona ofzo? Dat is romantisch, heeft een stad met veel te zien en een leuk strand!

dat is zeker een goede stad !

de algarve is ook erg mooi en veel te doen. huur een auto en je kan de best ver de gehele kust af rijden tot kaap vincent

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 21:08

Ik had graag naar Barcelona gegaan, maar mijn broer zit daar ook precies die week met zijn vriendin en dat vind ik toch een beetje gek haha.

Malta en Italië ga ik ook bekijken :j had zelf ook Lissabon in gedachten maar ook dat is nog best prijzig als je een beetje leuk wilt zitten (op je huwelijksreis wil je toch ook wel n beetje n nette kamer zeg maar haha)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:20

Ik ben vorig jaar naar Karpathos geweest. 330 euro p.p inclusief vlucht, transfer en hotel + ontbijt. Voor ietsje meer kun je denk ik een chique hotel boeken.

Wij hebben geen "last" gehad van vluchtelingen, gesloten zaken of niet kunnen pinnen. De gehele sfeer was ontzettend gezellig, vrij, niet té druk, heerlijke restaurantjes (Sophia!) en er is genoeg te doen; een hoop verborgen strandjes ontdekken, met de bus het binnenland in, snorkelen...

Wel in karpathos-stad gaan zitten, daar is een gezellige boulevard. Er is ook een ander dorp waar veel Nederlanders neerstrijken, maar daar was daadwerkelijk geen drol te doen..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 21:22

Karpathos zijn we al eens geweest :)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:23

Kroatië? Of Macedonië?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 21:25

Dat zijn landen net als Turkije die me niet zo trekken. Ik zal er morgen toch naar gaan kijken, ik heb vast allerlei ongegronde vooroordelen :))

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:25

Kreta vond ik echt zeer de moeite waard. Wij zaten jn chersonissos waardoor we erg goedkoop daar zaten (rond de 450 voor 2 weken p.p. inclusies vlucht in mei) maar ik vond het echt een van de mooiere vakanties in Europa. Mede doordat we scooters gehuurd hebben en zelf de bergen in naar het Lassiti plateau zijn gegaan, de Samara kloof hebben gelopen (Hele pittige hike maar werkelijk prachtig!), leuke dorpjes en als je zelf gaat mooie strandjes die te bezoeken zijn. Ook Heraklion vond ik erg mooi. Ik heb er eventueel ook wel at foto's van via pb

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 21:32

Kreta vind ik ook mooi! Ik ben een paar jaar geleden daar nog met m'n ouders geweest. We zaten toen meen ik in Agios Nikolaos :j
Verder ben ik ook al op Corfu geweest en in Chalkidiki.

Griekenland is voor mijn vriend alleen echt een no go. Ik wilde wel graag naar Kefalonia of Zakynthos maar dat krijg ik echt niet voor elkaar :')

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:30

Eleionomae schreef:
Ik had graag naar Barcelona gegaan, maar mijn broer zit daar ook precies die week met zijn vriendin en dat vind ik toch een beetje gek haha.

Malta en Italië ga ik ook bekijken :j had zelf ook Lissabon in gedachten maar ook dat is nog best prijzig als je een beetje leuk wilt zitten (op je huwelijksreis wil je toch ook wel n beetje n nette kamer zeg maar haha)

Heb je al bij AirBnB bekeken? Daar heb je ook hele leuke appartementjes voor leuke prijzen!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:38

Je mag wel met mijn vriend op reis, die wil liever strand/zwembad liggen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 06:58

Wel gek want er is opzich zat te doen op zakynthos. Je kunt ook van iets waar jij graag heen wilt de excursies op een rijtje zetten?

Ik vond Tenerife ook mooi en goed betaalbaar. Het is een eiland, maar wel een groot eiland. Met de fiets kwamen we niet heel ver, haha. Maar de Griekse eilanden vond ik wel mooier.

Of zoals al genoemd de al garve

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 07:06

Ik vind de Griekse eilanden ook mooier :j
En mijn vriend is gewoon een beetje typisch, ik heb het opgegeven me er nog druk om te maken maar op dit soort momenten is het onhandig :))