Ik durf niet meer op vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joske_Fleur

Ik durf niet meer op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 23:17

Nee we moeten ons niet bang laten maken. Nee we moeten "ze" niet laten winnen door uit angst te handelen. Natuurlijk is de kans klein dat je zelf bij een aanslag betrokken raakt.

Maar ben ik de enige die het niet meer lukt om het maar zo rationeel te bekijken? Ik word echt bang.

Ik heb met mijn vriend een vakantie geboekt bij een reisbureau dat een verassingsreis boekt. De 24e vertrekken we vanuit Dusseldorf Weeze en horen we daar op het vliegveld wat onze bestemming zal zijn.

Bij het boeken (aantal weken geleden) heb ik al aangegeven dat ik naar een rustig gebied wil ivm wat er tot dan toe was gebeurd.

Met wat er vanavond en gisteren is gebeurd kijk ik al helemaal tegen mijn vakantie op. Maar ben me er uiteraard ook van bewust dat er nu in deze wereld mensen zijn met angst en verdriet waar mijn zorgen bij in het niet vallen.

Hoe staan jullie hier in?

Anoniem

Re: Ik durf niet meer op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:19

Tja, gewoon gaan.

Ik zou enkel een geboekte reis naar Turkije omboeken naar een andere bestemming.
Verder is er een kleine kans dat er wat met je gebeurd, over het algemeen gesproken. :)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:21

Ik zou het reisburo boeken en vragen of ze ook rekening houden met het soort landen waar de reis naar toe zou gaan.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:22

Ik snap je gevoel en als je je er echt niet prettig bij voelt dan moet je niet gaan. Maar aangezien je al hebt aangegeven in een "rustiger" gebied te willen komen, zal dat best goed komen..

Zelf zou ik me er niet zo snel door laten tegenhouden. Het is een gekke wereld op dit moment en het kan werkelijk overal gebeuren, ook in Nederland.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:25

Niet je vakantie laten verpesten hierdoor.

Ik zou zo gaan in jou plaats. Echt ik wens je vooral heel veel plezier :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:26

Je moet doen waar jij zelf een goed gevoel bij hebt. Ik hou veel te veel van vakantie dus ga er echt mijn plannen niet voor omgooien. Kies dan ook geen Turkije of Egypte uit maar verder waarom niet? Gekken zijn er overal en ook in eigen land kan er van alles gebeuren.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:26

Je hebt al aangegeven naar een rustig gebied te willen gaan, dus dat zit wel goed. Terroristen hebben daar toch niks te zoeken. En er kan inderdaad overal wat gebeuren, zelfs hier in Nederland. Je kan je wel laten lijden door angst, maar dan kom je op een gegeven moment je huis ook niet meer uit. Ik zou gewoon gaan en voor je eigen best wil erg grote, bekende steden vermijden. Waarschijnlijk houdt dit terrorisme probleem nog wel even aan en om dan een paar jaar niet op vakantie te gaan, is nou ook niet de bedoeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:27

Het maakt eigenlijk geen ene zak uit. Het kan net zo goed gebeuren in NL. Je weet het gewoon nooit, ze laten het nooit van tevoren weten waar ze een aanslag plegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:28

Frankaas schreef:
Je hebt al aangegeven naar een rustig gebied te willen gaan, dus dat zit wel goed. Terroristen hebben daar toch niks te zoeken. En er kan inderdaad overal wat gebeuren, zelfs hier in Nederland. Je kan je wel laten lijden door angst, maar dan kom je op een gegeven moment je huis ook niet meer uit. Ik zou gewoon gaan en voor je eigen best wil erg grote, bekende steden vermijden. Waarschijnlijk houdt dit terrorisme probleem nog wel even aan en om dan een paar jaar niet op vakantie te gaan, is nou ook niet de bedoeling.

Bekende steden vermijden? En wat als je daar woont? Je moet je nooit maar dan ook nooit laten lijden door angst. Gewoon gaan, klaar. Ze willen mensen bang maken. Geef ze niet hun zin.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:30

Een verassingsreis klinkt inderdaad nogal dreigend ;)

Meid, laat je niet bang maken!
Gewoon lekker gaan!

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:31

XxFyrstaxX schreef:
Frankaas schreef:

Bekende steden vermijden? En wat als je daar woont? Je moet je nooit maar dan ook nooit laten lijden door angst. Gewoon gaan, klaar. Ze willen mensen bang maken. Geef ze niet hun zin.

Ik had er voor eigen best wil achter gezet, tuurlijk moet je geen grote steden gaan vermijden, maar als je je dan veiliger voelt op vakantie, gaat dat voor mijn idee voor. Anders loop je ook maar in de angst of er wat zou gebeuren. Persoonlijk zou ik zelf wel gewoon naar zo'n stad gaan, maar iedereen zo zijn voorkeur.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:32

Tja, ik heb momenteel vrienden zitten in Nice, en die hebben ook een prima vakantie. De steden zullen ze wel vermijden nu, maar verder hebben ze gewoon lol hoor :)

Rustig gebied hebben ze niks te doen, want dat is niet groots genoeg, dus dat zit wel snor volgensmij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:32

Tja, als je echt bang bent moet je niet gaan. Maar eigenlijk heb je geen reden om bang te zijn, het kan namelijk overal gebeuren.

Joske_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 23:40

Dank jullie wel :) Jullie stellen me in ieder geval iets gerust.

Het meeste kijk ik op tegen de vlucht en het wachten op het vliegveld. Brrrrrr

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:42

Turkije zou ik nu niet doen... Voor de rest vooral niet bang zijn :-).

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:45

Al eens van Weeze gevlogen? Is een mini luchthaven. Je bent zo door de douane en wachten in een kleine ruimte. Lekker boekje mee, kopje koffie halen en dan maar wachten. Ik zou mij daar echt geen zorgen over maken.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:02

Gewoon gaan! Weeze is inderdaad een heel klein vliegveld. Rustige plekken opzoeken en vooral genieten van het vooruizicht dat je vakantie hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:05

maximuss schreef:
Turkije zou ik nu niet doen... Voor de rest vooral niet bang zijn :-).

Daar kan je ook nog wel enige nuance in aanbrengen denk ik. Op dit moment is het onwijs onrustig, ook in de toeristische gebieden zijn veel demonstraties.. Maar je hebt geen idee hoe lang dat duurt. Dat je nu geen reisje naar Istanbul of Ankara boekt oké, maar in de badplaatsen zal het leven snel teruggaan naar normaal omdat ze daar onwijs afhankelijk zijn van het toerisme.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:06

Gewoon op vakantie gaan alleen zou ik Turkey nu toch echt even vermijden. Je kunt er nu misschien nog komen maar de boel is zo ontstabiel dat je niet weet of je nog terug kunt komen vlotjes.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:14

@ emmaaa: stad of badplaats maakt niet uit, afgesloten luchthavens is voor mij not done...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:15

maximuss schreef:
@ emmaaa: stad of badplaats maakt niet uit, afgesloten luchthavens is voor mij not done...

Op dit moment zijn de luchthavens gedeeltelijk afgesloten ja, wat ook niet heel gek is na zo'n situatie. Maar die zijn hooguit binnen een paar dagen gewoon weer open hoor.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:16

Dat weet je dus niet. Land is onstabiel en ontregeld. De kans is behoorlijk aanwezig dat het nog wel even blijft rommelen daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:17

karuna schreef:
Dat weet je dus niet. Land is onstabiel en ontregeld. De kans is behoorlijk aanwezig dat het nog wel even blijft rommelen daar.

Rommelen absoluut, maar Erdogan zal er ook alles aan doen om het zo snel mogelijk te laten lijken dat dit niet gebeurd is. Het dagelijkse leven stilzetten betekent erkennen dat er iets mis is/was, en dat wil hij nou juist niet. Hij wilt het laten lijken alsof het een enorm kleine groep andersdenkenden is geweest die een chaotische, onvoorbereide coup hebben gepleegd.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:32

Hier nog een fan van kleine vliegveldjes, zoals Weeze. Hier in Spanje bij ons in de buurt nog zo'n pareltje, kleiner nog: Murcia-San Javier. Gaan veel vluchten heen vanaf België en ook twee keer per week vanaf Eindhoven.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:49

Ik heb me ook afgevraagd of ik nog naar bepaalde landen zou gaan, maar ik zou je niet druk maken om Weeze. Wij noemen het altijd de busmaatschappij. Op een station als Amsterdam zul je meer mensen vinden dan op Weeze.
Dat maakte voor mij igg de keuze makkelijker tussen wel of niet kiezen om te vliegen ;)
Verder wil ik je een hele fijne vakantie toewensen!