Campings in Italië (Gardameer, Venetië)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WiskyBokjes

Campings in Italië (Gardameer, Venetië)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 13:45

Hoi Bokkers,

Vanaf 8 augustus willen mijn vriend en ik naar een camping in Italië. Eventueel met eigen tent of in een stacaravan (als de prijs meevalt).
Nu zijn er al heel veel campings volgeboekt, maar ik dacht: misschien kan bokt mij nog even helpen naar een handige site of een vrije camping!

We zijn met 2 personen en willen van 8 augustus t/m 19 augustus verblijven (10 nachten, eventueel 9 nachten ook mogelijk). Verder willen we voor bijvoorbeeld een stacaravan niet meer dan €800 samen betalen.

Zijn er trouwens ook mensen die ervaring hebben met Camping Village Jolly vlakbij Venetië? :)

Alvast bedankt :D

_love12_

Re: Campings in Italië (Gardameer, Venetië)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:59

Ik ga zo even aan m'n moeder vragen hoe de camping heet waar wij geweest zijn, dat was echt een hele leuke camping en aan het strand! Met de boot kon je over varen naar Venetië

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:04

http://www.gardenparadiso.it/nld/

Deze camping zijn wij geweest! (Ze hebben ook huisjes en stacaravans als het goed is)
Weet verder niet hoe het zit kwa prijzen en beschikbaarheid.
Was echt heel leuk!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:12

Fossalta in Lazise

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:30

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:53

Eventueel doortuffen naar Lago di Trasimeno, ook genoeg camping plaatsen te vinden in die omgeving.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:16

Wij zijn vorig jaar naar Camping Miramare geweest. Het is niet zo'n hele grote camping, maar wel erg leuk en met een gloednieuw zwembad. Mijn broertje is er 2 weken terug nog geweest en heeft dezelfde ervaring. Ze hebben er ook kleine huisjes die je kan huren. Vanaf die camping kan je ook met de boot naar Venetië. http://www.camping-miramare.it/

Lago Trasimeno kan ik niet echt aanraden. We zijn er vorig jaar geweest en het was er voornamelijk heel erg vies. Niet iets wat je van de Italianen gewend bent. Honden die in het meer poepen, overal toiletpapier en andere troep in het water.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:22

Meer is hartstikke groot? Waar zijn jullie geweest dan? Wij zaten aan de oostkant bij Passignano, wordt niet echt aangeraden om te zwemmen in het meer, maar verder was het water hartstikke helder. Dus als het plan is om te willen zwemmen zou ik het sowieso niet doen. Viernagrootste meer in Italië en je kan in de omgeving zoveel leuke stadjes bezoeken :D

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:30

*even spieken op internet.
Wij zaten ook aan de oostkant, ik durf alleen niet meer te zeggen welk plaatsje. We wilden graag naar Perugia en andere stadjes, maar zijn de volgende dag gillend richting het noorden gereden.

Als kind kwam ik er ontzettend graag en hebben we er ook talloze stadjes bezocht. Dus het was wel een enorme teleurstelling om het zo terug te zien. Maar misschien is de westkant bij Castiglione del Lago nog wel heel mooi? Of zoals jij zegt bij Passignano.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 17:50

Bedankt voor de tips! Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij een camping in Sottomarina. :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:22

Veel plezier!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 18:34

Dankjewel, maandag vertrekken we! :D

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:48

Eij zijn eens naar Piani di Clodia geweest. Ook erg leuk, maar zie dat je inmiddels al wat gevonden hebt!