Vakantie in Frankrijk? Bosbrand!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vakantie in Frankrijk? Bosbrand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 23:36

Daar sta je dan, te wachten totdat de Tour de France voorbijkomt nadat er al een enorme stoed auto's die dingetjes gooien voorbij is gekomen. Ik, mijn vriend en zijn familie stonden nog even te overleggen over wie er zou blijven wachten en wie er zou gaan wandelen, waarna we opeens dit zagen:

Afbeelding

Er schiet dan vanalles door je hoofd - fabriek ontploft, aanslag, bosbrand... Het kon vanalles zijn. Eerst zijn we maar naar de auto gegaan en weggereden, waarna we al snel zagen dat het een bosbrand was.

Afbeelding

We zijn een stukje weggereden naar de zijkant van de brand (op grote afstand) en uit de wind waar we het konden zien. Een paar foto'tjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk bleek dat we de goede keuze hebben gemaakt om weg te gaan bij de Tour: De enige weg naar waar wij stonden is een uur later afgesloten en er is een enorme drukte ontstaan, wij waren dat dus voor. Vanochtend was de brand onder controle en zijn we door het verbrande gebied gereden. Nog een paar foto'tjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens het foto's nemen zagen we dat er een volgende brand was begonnen, nu echter veel dichterbij waar wij zitten en ook met de wind in onze richting... de rook kunnen we vanuit het huisje zien. Spannend...

Afbeelding

puppy1128

Re: Vakantie in Frankrijk? Bosbrand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 23:41

Oei.. Dat is geen klein vlammetje.. :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 23:50

Zeker niet! We hebben helaas ook een afgebrand huisje gezien... lijkt me echt afschuwelijk als je alles dan opeens kwijt bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 23:53

Zo dat zal wel droog zijn en goed branden,vreselijk hopelijk gaat het niet al te gekker worden