Vakantieroute uitstippelen op kaart

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuszels

Vakantieroute uitstippelen op kaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 22:06

Hoi medebokkers!

In september gaan we naar IJsland en ik ben lekker bezig met alles uit te zoeken.
Mijn route heb ik nu redelijk gepland qua plaatsen.
Maar ik zou heel graag op een kaartje dit uitstippelen, dus ik begon heel fanatiek op google maps. Maar na 10 plaatsen had ik het maximale bereikt :(
Vier jaar geleden kon je wel meerdere plaatsen toevoegen. ik heb net bing maps gebruikt, maar die pakt niet alle routes goed (die geeft de binnenlandwegen niet aan en die mogen we wel met onze auto). Ik heb ook Tyre travel gedownload maar die loopt steeds vast.

Dus ik vroeg mij af, wie heeft er handige tips? het mag eventueel betaald zijn, maar liever gratis. Als je het kan exporteren naar een (android)app voor navigatie zou het ideaal zijn, maar dat hoeft zeker niet.

Wie heeft de gouden tip voor mij *\o/* ?

Szan

Re: Vakantieroute uitstippelen op kaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 06:09

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 06:40

Volgens mij kan je bij Google maps meerdere lagen toevoegen en dan per laag maximaal 10 plaatsen toevoegen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 06:47

Hier inderdaad gewoon lekker ouderwets een papieren kaart, en dan bij de ene plaats aangekomen even de route invoeren naar de volgende plaats zodra je weer vertrekt :)
Je kan de adressen van elke bestemming misschien al in je telefoon zetten zodat je ze maar hoeft aan te klikken en de navigatie meteen start :)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 07:17

Het voordeel vind ik aan hem plannen op internet is wel dat je gelijk de reisduur ziet, maar op zich is op papier uitstippelen ook wel heel leuk :) ! En ik kan niet zo goed kaartlezen :=

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 07:30

Suuszels schreef:
Het voordeel vind ik aan hem plannen op internet is wel dat je gelijk de reisduur ziet, maar op zich is op papier uitstippelen ook wel heel leuk :) ! En ik kan niet zo goed kaartlezen :=

Denk je dat die schatting van de reisduur op onverharde wegen op IJsland dan wel klopt? Buiten IJsland weet Google hem vaak behoorlijk te optimistisch in te schatten op dat soort wegen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 07:56

Overigens is er wel om die 10 plaatsen heen te werken. Als je een route plant van plaats A naar plaats C kan je zelf de route ergens halverwege oppakken en verslepen naar plaats B. Of plan van A naar D en zet hem handmatig op B en C.
Je moet er een beetje mee spelen, want ook daar zit een maximum aan, maar zo heb ik in Luxemburg ook hele routes uitgezet die over heel wat meer dan 10 plaatsen gingen.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 08:47

Suuszels schreef:
Ik heb ook Tyre travel gedownload maar die loopt steeds vast.

Apart, geen probleem mee hier. Al is het een tijdje geleden dat ik met Tyre gewerkt heb, gebruik meestal Basecamp. Het programma (van Garmin) zelf is gratis, de kaarten kosten geld. Als je een Garmin aan de pc hangt gebruikt Basecamp die kaarten, bij een update kun je de kaarten ook op de pc zelf zetten. Heb je geen Garmin kun je de kaarten van openstreetmaps gebruiken.

Online alternatief: www.routeyou.com.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 21:03

oomens schreef:
Suuszels schreef:

Denk je dat die schatting van de reisduur op onverharde wegen op IJsland dan wel klopt? Buiten IJsland weet Google hem vaak behoorlijk te optimistisch in te schatten op dat soort wegen.

Nee, maar ik wil per dag ongeveer maximaal 3 uur google-maps tijd rijden. zeker met veel stoppen onderweg en wandelen moet dat te doen zijn denk ik :)

Ik ga eens kijken naar routeyou