Op vakantie naar Menorca, Wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chantaliiejj

Op vakantie naar Menorca, Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 13:56

Hallo allemaal,

Over een paar weken vlieg ik met mijn ouder naar het Eiland Manorca, sommige noemen het volgens mij ook wel Minorca?! dit is een eiland naast Spanje en mallorca.

Wij zijn al 2 keer eerder naar dit eiland geweest en verblijven dit keer in het plaatsje Cala Blanca.
Zijn er toevallig bokkers die hier ook op vakantie gaan of op vakantie zijn geweest? Hebben jullie nog tip's voor het verblijf of menorca?

Hoor graag jullie leuke ervaringen op dit eiland :)

CedriiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 14:49

Ik ben begin mei met mijn moeder een weekje op Menorca geweest. Prachtig eiland, toen nog erg rustig omdat het toeristische seizoen nog niet echt begonnen was. Aanrader vooral is een auto huren, dan ben je mobiel en kun je allerlei leuke strandjes af. Vooral Cala Turqueta, Cala Maracarella en Cala Macarelleta zijn prachtig. Je kunt vanaf Cala Turqueta erg leuk wandelen naar de andere twee stranden.

Ook kun je erg leuk lopen door de kloof van Benigaus. Erg mooie natuur, veel groen, vogels en alleen toegankelijk voor wandelaars (en paarden geloof ik, erg las overal mest op het pad :P). In de kloof zijn ook nog verschillende grotten, erg mooi :D

Wij hadden een boekje mee met wandelroutes op Menorca, vonden we heel makkelijk omdat je dan op plekken komt die je zelf niet zo snel vindt. Erg mooi eiland, ik vind het heerlijk daar! Alvast heel veel plezier :D

Wat heb je de vorige keren gezien en gedaan? :)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 17:03

Leuk! leuk om te lezen wat jullie allemaal hebben gedaan en bedankt voor de tips.

Wij hebben vorig jaar ook een auto gehuurd en wij hebben ook een aantal strandjes bezocht daarnaast o.a nog een paar keer naar het stadje ciutadella geweest en mahon bezocht, ook zijn wij naar Monte Toro geweest, bij Monte Toro hebben ze de hoogste berg van Menorca begreep ik.

Het is zeker een erg mooi eiland en kijk weer uit naar dit jaar :)

Chantaliiejj

Re: Op vakantie naar Menorca, Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 15:59

Heeft iemand op Menorca al een keer paardgereden? ben benieuwd naar de ervaringen

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:25

Ik ben er vorig jaar geweest met de hele familie incl. mijn dochtertje. Wij vonden het heerlijk.
Idd mooie strandjes, lekker weer, leuke stadjes.
We hebben het dierentuintje bezocht, wat erg leuk was. Ook zijn we bij de schoenenfabriek geweest, waar ze een outletwinkel met heel veel korting hebben (naam van het merk schoenen/jassen/portemonnees etc ben ik even kwijt. Het fort vonden we niet heel boeiend trouwens, hadden we over kunnen slaan.
Wel hadden we idd autos gehuurd en leuke stadjes bezocht, lekker uit eten geweest etc. Wij zaten niet in het hoogseizoen, dus het was rustig.
Wel is het een echt kindereiland. Er moesten 30 buggies mee in het vliegtuig bij de gate ofzo, ze noemen het niet voor niets 'buggy island' dus, haha.
Het is dan ook een erg kindgericht eiland, met bij elk hotel en restaurant wel vermaak. Wij hadden dus ook onze dochter mee, dus we vonden het ideaal.

Ook hebben mijn moeder, zusje en ik een paardrijtocht gemaakt. Vanaf een van de strandjes in het zuidwesten. Supermooi langs de kust! Het weer was die avond een beetje onstuimig, daardoor zagen we nog meer mooie natuur. De paarden waren locale paarden (zie je overal daar) en andalusiers. Ze waren goed verzorgd en erg goed aan de hulpen. Totaal niet 'doodgereden' zoals je soms op vakantierittenpaardjes wel tegenkomt, maar juist erg voorwaarts en gevoelig. Omdat wij alledrie ervaring hadden hebben we ook stukken flink mogen galopperen. Vond die man die ons begeleidde duidelijk ook leuk. Superervaring dus!

Chantaliiejj

Re: Op vakantie naar Menorca, Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 20:25

Wat leuk om te horen, kind vriendelijk zijn ze inderdaad, vorig jaar gingen er ook 12 buggy's mee en was geen probleem.
Cerilene_, weet je toevallig nog hoe de stal/manege heet waar jullie de rit hebben gedaan? lijkt me leuk me een leuke ervaring om ook een rit te doen

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 16:23

Ben ondertussen ruim een maand terug van het eiland Menorca, het was weer een heerlijke vakantie.
Wij hebben dit keer een Auto gehuurd en verschillende strandjes bezocht, de monte toro bezocht dat is de hoogste berg van Menorca, dit was erg leuk en onwijs mooi om het uitzicht over het eiland te zien.
Veder nog ciutadella het stadje bezocht en andere leuke bestemmingen.

Veder hebben wij nog 2 excursies gedaan, op naar volgend jaar haha :)