Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 15:48

Haha nog meer Canadaliefhebbers hier dus... Ik wil ook graag volgend jaar gaan. Ben rustig aan alles aan het uitzoeken.

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 17:14

Oh my, wat veel reacties! Ontzettend leuk om te lezen, bedankt iedereen *\o/* Ik ga gauw 15 nieuwe foto's uitzoeken voor jullie. Enne, onder ons gezegd... ik wilde ook eigenlijk helemaal niet naar huis. Veel te leuk daar! :o Iedereen is daar zo aardig, we hebben nieuwe vriendschappen opgebouwd en het landschap, de paarden, het werk, alles was fantastisch. Reden te meer om gauw weer eens terug te gaan. :))

Ineke2 schreef:
Haha nog meer Canadaliefhebbers hier dus... Ik wil ook graag volgend jaar gaan. Ben rustig aan alles aan het uitzoeken.


Leuk! Weet je al een beetje waar je heen gaat? Is het voor je studie?

Dreamy schreef:
Ik wil ook graag snel een pagina 2! Wil volgend jaar ook graag naar Canada :D


Gaaf! Voor je studie, werk of 'gewoon' voor jezelf?

Rocamor schreef:
Wat een gave ervaring zeg. En over die rodeo --> heb je die oren En dat koppie van dat paard gezien?


Precies! :))

Ineke2 schreef:
Wow fantastisch zeg!!
Ik wil heel graag naar Canada op vakantie ( paardrijden hoeft trouwens van mij niet persee)
Ben wel benieuwd naar tips wat je aanraad of juist niet.

Zo'n rodeo festival dag lijkt mij ook onwijs gaaf om te zien!


Ik zou je aanraden om naar de Rocky Mountains te gaan! Echt, je kunt niet naar Canada zonder dat te zien. Banff en Jasper zijn 2 leuke stadjes, maar wel allebei toeristisch. Jasper is iets rustiger, en anders is Canmore ook erg leuk. Vanuit deze 3 stadjes kun je makkelijk een pittige hike, rustige wandeling, tocht te paard of mountainbike tocht doen. Tevens hebben ze alledrie een goed toeristencentrum (zoals veel steden in de drukbezochte delen van Canada) waar je informatie kunt krijgen over hoe je ergens kunt komen, wat leuk is om te doen en waar beren/wolven gesignaleerd zijn. Áls je de natuur ingaat, zorg ervoor dat je nooit alleen gaat en altijd bearspray (een soort pepperspray voor beren) bij je hebt en veel geluid maakt; kletsen, zingen, schreeuwen, in je handen klappen, enz. Op een uurtje rijden vanaf Banff zitten de Miette Hotsprings, je kunt daar in baden van verschillende temperaturen met water uit de bergen en de warme baden zit water wat verwarmd wordt door de natuur zelf. Ook een aanrader! Oja, het is super handig om een auto te huren als je op vakantie gaat in Canada. Je kunt 'm bij het vliegveld al oppikken en op dezelfde of een andere plek weer afleveren. De afstanden zijn een stuk groter dan Nederland en OV gaat niet overal heen, vandaar dat ik je van harte kan aanbevelen om een auto te huren. :j Als je graag een rodeo wil bezoeken, google is your best friend! Er zijn regelmatige rodeo's (worden ook wel 'stampede' genoemd) en die kun je zo via internet vinden. :)

KyaraMyBest schreef:
Wooow, wat ontzettend gaaf zeg! Je bent nu weer thuis begrijp ik? Weer erg wennen hier zeker?


Dinsdag ben ik inderdaad weer thuis gekomen, en het is zo anders om weer in Nederland te zijn! Zo krap en druk allemaal, haha. Maar het is ook heel fijn om mijn familie en paarden weer te zien en gewoon lekker op de fiets naar de stad te kunnen. Hoewel, dat laatste is alleen leuk als het niet regent, want ik bent alweer doorweekt geraakt op de fiets en vervolgens onderuit gegaan... Welkom thuis :+

Pandora2 schreef:
:wow: Ik word hier een beetje sprakeloos van... :')
Wat een heerlijke foto's en een prachtige ervaring moet dat geweest zijn ! <3
Ook de verhalen achter de paarden, zo mooi om lezen :j
Die met z'n O-beentjes... :+
En ja, dus snel naar pagina 2 voor meer ! :~


Ja leuk is die hè :)) Echt een schat, hij zette geen stap verkeerd - op het struikelen na dan. :P

Olympia96 schreef:
Jaaaa door naar de tweede pagina!!

Wat ontzettend gaaf (en leuk geschreven --> no problemo om de hele tekst door te lezen hoor!). Hoe lang ben je er geweest in totaal? Een heel jaar?


Bedankt voor je leuke complimentje! Ik ben er in totaal 2,5 maanden geweest. (veel te kort eigenlijk :D )

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 18:07

In de OP noemde ik het al even, maar we hebben dus enorm veel wildlife gespot. Tijdens een roadtrip naar de Gang Ranch (een ranch met een oppervlakte van 4 keer de provincie Utrecht :wow: ) kwamen we o.a. deze tegen:

Een jonge adelaar, die heel elegant in een boom zat te balanceren :))
Afbeelding

Een pelikanenstelletje!
Afbeelding

1 van de vele vogels, Marion vertelde ons dat deze soort vogels vaak naar dezelfde plaats terugkeren om te nestelen, en daarom wist ze waar deze vogel haar nest had gemaakt: aan de zijkant van een pijler van de brug waar we overheen reden.
Afbeelding

Afbeelding

Na de Gang Ranch reden we door naar Farwell Canyon, een canyon waar de Fraser River doorheen stroomt. Deze rivier ontspringt in de Rockies en mondt uit in de oceaan, na zo'n 1300 km door Canada te hebben gestroomd.
Afbeelding

Afbeelding

Bovenop de zandduinen van Farwell Canyon!
Afbeelding

Nog meer wildlife in de Rockies, dit 'vonden' we ineens in de tuin van de B&B waar we logeerden in Jasper tijdens onze week in de Rockies :+
Afbeelding

Een langharige marmot, gespot op Mount Edith Cavell. De vriendin waarmee ik naar Canada was, versprak zich in de eerste week in Williams Lake en noemde een marmot een marmelade. Dus, ever since, noemen wij marmotten, marmelades. Zie hier, de langharige marmelade. :D
Afbeelding

Een leuke bijkomstigheid van de stampede is, dat er cowboys van heinde en verre naar de stad komen. <<)
Afbeelding

Calf roping: bij dit onderdeel is het de taak van de cowboy om het kalf te vangen met zijn lasso, van zijn paard af te springen, 3 poten van het kalf vast te knopen en weer op zijn paard te gaan zitten. Dit allemaal zo vlug en kundig mogelijk, en dan moet het kalf minimaal 6 seconden blijven liggen. Hier kon ik persoonlijk niet zo goed tegen, van die grote bruine ogen die je dan zo hulpeloos aanstaren. :o Voor mooie actiefoto's zorgt het dan weer wel...
Afbeelding

Afbeelding

De cowboy was van de stier afgevallen en iemand anders leidt de stier af. Het is maar goed dat 'ie zulke langen benen heeft. :=
Afbeelding

En nog een paar van die foto's waar ik zo verliefd op ben <3
Afbeelding

Afbeelding

Getup

Berichten: 8276
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 18:10

:wow: <3 die 5e foto !

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 18:19

Nee niet voor een studie, gewoon voor een vakantie van 2-3 weken.
Helaas want ik zou wel langer willen, maar moet dan weer terug werken :)

Rocky mountains komt op mijn lijstje :D

Wat een prachtige foto's weer!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 20:04

Gaaf am!
We waren stiekem niet jaloers om je foto's hoor!

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 20:25

Meuhhhhh.....ik moet dit topic maar even ontstippen denk ik :') :')
Wat een prachtige beelden weer!
Herten kwamen kijken voor hun breakfast ? 8-)
Marmelade... _O-
Calf roping vind ik ook wel zielig eigenlijk :\ Maar die hele cowboy sfeer is natuurlijk helemaal geweldig ! <3

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 20:51

Gaaf! Ga je nu in september weer aan de studie of neem je nog een tussenjaar O:)

Ik zeg op naar pagina 3!

Zoetje_

Berichten: 2755
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 20:53

Hey! Ik zie een paar bekende plekken en paarden! :D
Ik ben vorig jaar in september/oktober 5 weken bij Diane en Bear geweest! Wat leuk dat jullie daar ook zijn geweest, en zo te lezen komen jullie ervaringen overeen met de mijne :P

Je foto's zijn erg gaaf zeg, ziet er uit als een te gekke tijd!

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:02

Wauw wat gaaf! Ik wil ook echt ooit nog zoiets doen.. Wie gaat er mee :')

ouzzie
Berichten: 78
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:29

wauw, wat een waanzinnige foto's... erg mooi

Toffeltje

Berichten: 527
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Re: Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:00

Wat een gave foto's! Ga je er nog meer plaatsen als het topic drie pagina's heeft? Want in dat geval moeten we nog maar wat meer kletsen, ik wil nog wel meer zien!

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:03

Heel erg leuk om lezen! Wat een avontuur heb je beleefd ginds, onvergetelijk!

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:09

Wat een top avontuur en wat een onwijs gave foto's echt een droom

Christiene
Berichten: 7719
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:29

ontzettend gave ervaring!

geweldige foto's..

ik wil er ook wel meer zien.

wat een gave omgeving vooral de rocky mountens.

djodjodjo

Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:35

Wat onwijs gaaf! Dat is echt een avontuur om nooit te vergeten. Prachtig. Beetje jaloers dat ik hier nog in Nederland vast zit hoor :7

JustMyZtje

Berichten: 1279
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:43

wat een supergave reis zeg! <3

Marrjjollein

Berichten: 1682
Geregistreerd: 16-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:43

Ziet er uit als een prachtige ervaring! Jaloersmakende foto's :)

CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:51

blijven plaatsen die foto's, het staat ook op mijn bucket list <3

Jolene85

Berichten: 565
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 00:28

Goed geschreven en wat een geweldige ervaring! Prachtige foto's ook..wow..
lijkt me echt lastig dan weer hier te aarden in ons minilandje hihi

Dit lijkt me echt geweldig en staat op de planning maar eerst nog even sparen maar...

Cool dat je dit hebt gedaan!!

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Re: Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 00:46

Wat onwijs gaaf normaal reageer ik nooit in dit soort topics maar nu moest ik wel reageren <3
Door jou foto's en verhaal moet ik ook echt naar Canada toe!

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 01:03

Wow wat een ontzettende gave foto's. Die op de 1e pagina met die bergen is echt schitterend.

En wat is die marmalade schattig :D

Gracefull

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Emmeloord

Re: Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 01:22

Leuk verhaal heb je neergezet. Je kan het goed verwoorden met dr maximaal toegestaande fotos in de OP.
Ik ben zelf ma mijn mbo bij een springstal geweest in Ontario voor 5 maanden, was ook leuk. Jouw ervaring ziet er nog veel leuker uit. Misschien kan ik het nog doen na mn HBO.
Wat ga je nu doen nu je weer in Nederland bent?

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 03:40

Leuke foto's! BC is ook zo ontzettend mooi. Leuk dat je ook een trip naar de Gang ranch hebt gemaakt (heeft mijn man gewerkt).

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 03:50

tja als je dit leest zou ik er zeker zo naar toe willen, maar huisje boompje beestje en kindjes houden mij tegen.Maar wat een bijzondere ervaring die moet je koesteren! ;)