Paardrijden op vakantie, welke broek?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Paardrijden op vakantie, welke broek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 13:20

:wave:

Ik zit op dit moment in Gran Canaria en ga vanavond 2 uur paardrijden. Nou vermoed ik dat het op een Engels zadel is, dus ik vroeg me af welke broek ik het beste aan kon doen..
Ik heb een vrij strakke spijkerbroek, maar heb ook een soort sportbroek (legging-achtig) bij me. Ik ben bang dat de spijkerbroek gaat schuren, maar dat de sportlegging juist weer te glad is..
Wat zouden jullie doen? :=

Yvankaxx

Re: Paardrijden op vakantie, welke broek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:23

Ik zou gaan voor de spijkerbroek! Is die niet dusdanig strak dat ie scheurt als je opstapt? :')

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 13:25

Yvankaxx schreef:
Ik zou gaan voor de spijkerbroek! Is die niet dusdanig strak dat ie scheurt als je opstapt? :')

Dat is ook nog zo'n puntje :').. Weet ik eigenlijk niet, heb 'm al ff niet aangehad. Ik ga hem zo eens aantrekken om te checken :))

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:28

Je kunt altijd bij de Yumbo nog voor een paar centen kijken voor een extra broek := Zit op loopafstand van playa del ingles!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:29

ik heb op vakantie ook wel eens met spijkerbroek gereden, ging prima. maar je moet idd wel fatsoenlijk op kunnen stappen _O-

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 14:01

Ben blij dat ik op vakantie goed bezig ben qua gezond eten en goed bewegen :)) spijkerbroek zit zo te voelen nu prima voor een ritje!

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 14:18

No worries, spaanse paardjes zullen niet zo groot en bol zijn als de kwpn-ers. Is met een strakke spijkerbroek makkelijk op te stappen en te rijden. Enige is dat ie wel zo strak moet zitten dat ie niet gaat draaien. Maar ook dat zal wsl wel meevallen, kan me niet voorstellen dat je heel veel zult gaan draven en galopperen. Veel plezier! Zet je straks ff een paar foto's neer?

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 14:41

Ik rij eigenlijk altijd in spijkerbroek. Op een engels zadel gaat dat ook prima!
Nadeel van een engels zadel vind ik altijd dat de stijgbeugelriemen zo schuren als je geen hoge laarzen aanhebt.

Waar ga je rijden? Ik heb een paar jaar geleden een rit gemaakt bij El Salobre. Het was echt heel gaaf en ik zat op een hele brave grote bruine (even de naam kwijt :P)! Ik bleef mij verbazen hoe goed die dieren zich op het terrein wisten te redden.

Het grootste deel van de rit was dit:
Afbeelding

met tussendoor een gave zandvlakte waar we een flinke galop gedaan hebben!

Veel plezier in ieder geval! :D