Met vriend naar Frankrijk... Heimwee...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Met vriend naar Frankrijk... Heimwee...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 23:17

Een half jaar lang keek ik er naar uit. Ik ga met mijn vriend (en zijn onders en zus) voor drie weken naar Frankrijk. Normaal ben ik zes weken met mijn familie waar ik heel hecht mee ben in Zweden, nu ga ik daar dus na drie weken Frankrijk pas heen.

Mijn ouders staan nu op het punt om naar Zweden te gaan, en daar komen de tranen. Ze waren er al eerder deze week toen er allemaal gedoe was over de heenreis naar Frankrijk, gemopper van vriends vader over file als ik niet direct uit school kan (wil) worden opgepikt, etc... ik zie er hardstikke tegenop. Mijn broer en zus komen de eerste drie weken in Zweden dus die loop ik helemaal mis. En dan zit ik daar met mijn vriend (van wie ik overigens heel veel houd) en zijn familie waar ik het wel mee kan vinden. Maar het is niet mijn familie.

Ze hebben een iets duurder huisje gehuurd omdat ik meega. Maar ik weet gewoon niet of ik het ga trekken. Mijn ouders gaan zo weg en ik zou nog mee kunnen gaan maar ik vind dat ik dat niet kan maken, ook al zou ik niets liever willen. Helaas moet ik morgen nog boeken inleveren op school, anders zou ik het misschien nog doen ook.

Ik zit er nu over te denken om mijn vlucht om te boeken en na een weekje ofzo vanuit Frankrijk naar Zweden te vliegen, en dat mijn vriend dan later komt.

Wat moet ik doen? Kan ik dit maken? Ik weet het echt niet. Ik ben hartstikke verdrietig, zeker als ik eraan denk dat mijn ouders zo wegrijden en ik hier nog een paar dagen alleen achterblijf.

Eunomia

Re: Met vriend naar Frankrijk... Heimwee...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 23:21

Ik vind eerlijk gezegd niet dat je het kunt maken om nu nog je vakantieplannen om te gooien. Het is nu even spannend en nieuw, waardoor er wat stress is. Dat komt mij heel bekend voor, maar toen ik eenmaal op vakantie was had ik het heel erg naar mijn zin.

Even doorbijten. Je kunt straks nog drie weken vakantie vieren met je familie.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 23:23

Ik dacht ook gelijk, waarom ga je niet gewoon 1 week mee naar Frankrijk en dan naar Zweden?
Ik vind 3 weken ook wel errug lang hoor!

Veel sterkte in elk geval met het maken van je beslissing. :+:

[edit] Afzeggen kun je idd niet maken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 23:29

Dabo schreef:
Ik dacht ook gelijk, waarom ga je niet gewoon 1 week mee naar Frankrijk en dan naar Zweden?
Ik vind 3 weken ook wel errug lang hoor!

Veel sterkte in elk geval met het maken van je beslissing. :+:

[edit] Afzeggen kun je idd niet maken..

Maar hoe zou afzeggen dan anders zijn dan na een week weggaan?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 23:30

Gewoon gaan, ik ken dit soort gevoelens helemaal en zodra ik dan bij de plek van bestemming eenmaal een beetje gesetteld ben heb ik het altijd onwijs naar mijn zin.

En mocht het echt niet te doen zijn, kan je daar altijd nog weg. Je bent in Frankrijk, niet de andere kant van de wereld :)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 23:32

Ze hebben voor jou speciaal een groter huisje gehuurd, en het is zo afgesproken dat je meegaat en je vriend zou het denk ik ook niet zo leuk vinden als je helemaal niet meegaat...
Maar misschien kun je kijken hoe het gaat, en dan als je het echt niet meer ziet zitten met je vriend en zijn ouders om de tafel gaan zitten (in Frankrijk dus) en bespreken wat je het beste kunt doen..
Ik denk dat zij het ook niet leuk vinden als jij daar nog 2 weken zeer tegen je zin moet doorbrengen..

sterkte!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 23:33

Laat het een les zijn voor de volgende keer: drie weken is errug lang inderdaad.

Als jij nu compleet afzegd dan is dat gewoon heel raar naar die familie toe (vind ik) en eerlijk gezegd zou ik ook not amused zijn als mijn vriend dat zou doen. Als je uitlegt dat je het heel moeilijk vindt en/of drie weken te lang vindt en dus 'maar' een week blijft, is er denk ik geen probleem en zullen ze dat best begrijpen. Als zij extra kosten gemaakt hebben zodat jij mee kan, kun je het echt niet maken om last-minute alles af te blazen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 23:36

Ik ken het helemaal maar zou toch meegaan naar Frankrijk. Superleuk om naar beide landen te gaan toch? Plus ik denk dat het goed is voor je persoonlijke ontwikkeling om dit te doen. Leren om met anderen op vakantie te gaan en het dan ook leuk te kunnen hebben. Juist iets doen waar je bang voor bent. Plus je bent niet alleen maar met je vriend! De 3 weken vliegen vast om en dan kun je lekker naar je ouders en trots op jezelf zijn.

Doe het! Je kunt het :) Wordt vast hartstikke leuk en zoniet, dan zie je dat dan wel weer!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:28

Ik vind dat je t absoluut niet kan maken om af te zeggen.. dan had je eerder moeten bedenken dat 3 weken best wel lang is.
Ga er gewoon heen, maak er het beste van (niet klagen! Dat is niet leuk, voor niemand). Als t niet gaat, kan je altijd nog terug. Je bent maar in Frankrijk :P Ik ken mensen vanaf hier in Canada die binnen 2 dagen weer terug in Europa zijn om wat voorn reden dan ook (heimwee, iemand overleden etc). Dus dan zou t vanaf frankrijk echt geen probleem moeten zijn.
Maar ga daar nier vanuit. Ga gewoon met een positieve mindset naar Frankrijk en maak het een leuke vakantie!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:31

Ik ken je gevoel, je houd je groot maar ondertussen maak je jezelf gek. Eigenlijk had je het eerder aan moeten geven, je kan er nog over praten. En dan bv later nog naar zweden gaan.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:33

Beetje jaloers....op vakantie naar 2 van die gave landen! Komt vast wel goed, en idd je kunt altijd nog eerder naar Zweden gaan

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:50

zou het met je vriend bespreekbaar maken dan kan hij je steunen, maar zou wel gewoon gaan. 3 weekjes vind ik nou echt niet onoverkomelijk lang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:54

Ik vind persoonlijk dat je het ook niet kan maken om eerder weg te gaan, zeker niet als zij een duurder huisje hebben geboekt zo dat jij mee kan.
Bedenk het je ook andersom, dat jij iets regelt, en je vriend zomaar eerder vertrekt.
Probeer er het beste van te maken!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:56

Ga naar Frankrijk en je zal wrs zien dat het allemaal wel meevalt. ;) En trek je het echt niet ga dan halverwege wel naar Zweden.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:57

Oh inderdaad een bekend gevoel. Maar ik vind ook wel dat het nu te laat is.

Probeer je zelf niet gek te maken en bedenk dat je altijd nog eerder naar Zweden kunt. Je zit daar in Frankrijk niet opgesloten! Dus rustig aan en niet teveel er over nadenken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:01

Probeer je te bedenken waarom je zo blij was met deze regeling toen je de afspraak maakte.
Persoonlijk vind ik dat je het niet kunt maken om na een week al weg te gaan, maar dat ben ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:02

Bedenk ook dat de weken in Frankrijk een heel stuk sneller gaan als je er van probeert te genieten. :)

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:07

Je hebt er destijds voor gekozen om 3 weken mee naar Frankrijk te gaan. Niet fijn dat je nu al heimwee hebt maar dat is wel het gevolg van je eigen beslissing. De familie van je vriend heeft rekening met jou gehouden en het zou knap banketstaaf zijn als je niet mee zou gaan.. Vaak valt het achteraf hardstikke mee ;) word vast leuk in Frankrijk! Voor je het weet zijn de weken om en ben je op weg naar Zweden.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:09

Persoonlijk vind ik niet dat je nu nog kunt afzeggen en zeker niet met de reden die je aangeeft.
TS je bent 18 jaar oud. Het wordt tijd om op eigen benen te gaan staan. Wat is een betere manier om dit te doen met bekende mensen voor maar 3 weken? Die zijn echt zo om hoor. Je zult nog gewoon contact hebben met je ouders alleen ze even niet zien. Dat gaat als het goed is vaker gebeuren :)

Misschien makkelijk gezegd omdat ik nog nooit heimwee heb gehad en al heel jong uit huis ging maar vergeet niet dat je iets leuks gaat doen en elkaar daarna weer ziet. Het is geen afscheid voor altijd.
Laatst bijgewerkt door Selka op 04-07-16 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:10

Laat het over je heenkomen ipv er zo (negatief) mee bezig te zijn.. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer het toch. Je maakt het nu al erger dan het is, terwijl je er nog niet eens bent. Leef wat meer in het moment ;)

Ga eens opzoek naar leuke dingen die je eventueel in Frankrijk kunt gaan doen. Dan ben je met leuke dingen daar bezig en heb je weinig tijd om te gaan zitten sippen. Plus mocht het met de ouders om welke reden dan ook niet boteren heb je alvast wat alternatieven achter de hand om er even tussenuit te gaan / om wat te gaan doen mocht de verveling toeslaan.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:11

Eleadoras schreef:
Je hebt er destijds voor gekozen om 3 weken mee naar Frankrijk te gaan. Niet fijn dat je nu al heimwee hebt maar dat is wel het gevolg van je eigen beslissing. De familie van je vriend heeft rekening met jou gehouden en het zou knap banketstaaf zijn als je niet mee zou gaan..

Precies dit. Even je grote meisjes-broek aan en doen wat je hebt afgesproken. Nu afzeggen is echt not-done.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:12

Ik ken je gevoel helemaal. Hier bijna het zelfde aan de orde gehad alleen zaten mijn ouders ook in Frankrijk, op iets meer dan 3uur rijden.

Wat ik zou doen is het iniedergeval laten weten aan je vriend en zijn ouders. Ik durfde dat niet (want heimwee, pff dat is voor kleine kindjes) en daardoor had ik vaak stemmingswisselingen die zij niet begrepen. Toen ik het uiteindelijk verteld had, konden ze er rekening mee houden en was er een stuk minder spanning.

Verder, probeer bezig te blijven. In plaats van de hele dag aan het strand te hangen, ga halverwege de dag eens naar dat stadje dichtbij, of een rondje lopen/rijden in de omgeving.

Ik heb er zelf voor gekozen om elke avond op een vast tijdstip even te bellen/whatsappen/smsen met mijn ouders, dat gaf mij meer rust.

Ik hoop dat je het naar je zin gaat hebben. Het zijn 'maar' 3 weekjes ookal voelt dat nu misschien niet zo.
Afzeggen of eerder weggaan kun je imo niet maken.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:13

Ik zou het gewoon over me heen laten komen en mee gaan naar frankrijk.
Ik zag er vroeger ook als een speer tegenop om voor het eerst met mijn toenmalige vriend mee te gaan op vakantie, of om ergens te blijven slapen ,omdat ik ook snel last had van heimwee.Maar op een gegeven moment heb ik doorgezet en op den duur had ik er moeite mee om weer van mijn vakantie naar te huis te gaan,omdat ik het er zo naar mijn zin had haha.
Tegenwoordig geen last meer, gewoon lekker genieten van 't moment ;)
Laatst bijgewerkt door Durante op 04-07-16 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:14

Ik vind ook dat je het nu niet meer kunt maken om je vakantieplannen om te zetten. Je weet al een half jaar dat dit op het programma staat. Natuurlijk is het nu voor je gevoel 'echter' omdat het dichterbij komt en dan slaan de zenuwen toe, maar meid, wat zijn nou die 3 weken op een heel leven? Voor je het weet woon je straks op jezelf en dan zul je je ook los moeten maken van je ouders. Zie het als een goede oefening :)

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:15

Ik zou het zeker tegen je vriend zeggen, zodat hij weet wat er loos is als je even niet zo lekker in je vel zit.

Verder zou ik zeker wel gaan en ik zou de reis ook echt een kans geven. Ga je nu afzeggen, dan heb je grote kans op een boze schoonfamilie en op een erg teleurgestelde vriend. Ga niet van tevoren al opgeven, ook al is het spannend. Je hebt recht op je stress en twijfels, maar laat ze niet de overhand krijgen.

Probeer te genieten en bedenk je dat drie weken echt geen drie jaar is. Als je het leuk hebt, dan gaan die drie weken supersnel. Ga jij drie weken lang in een hoekje zitten met een sip gezicht, tja dan worden het inderdaad drie hele erge lange weken... Trek je het na een week echt niet meer, dan kan je altijd nog bespreken dat je graag naar je eigen familie toe wil. Maar ik hoop voor je dat je na drie weken met een grote glimlach op je gezicht en met heel verhalen in je hoofd vertrekt :)

Je zegt dat je schoonouders een huisje hebben gehuurd. Help een beetje mee waar je kan, geef jezelf een doel. Bied aan om af en toe eens te koken of om te helpen daarbij. Een tochtje naar een Franse hypermarchee of het plaatselijke supermarktje is al een uitje op zich. Ik weet niet of er 's ochtends verse broodjes worden gehaald, dat is altijd een leuke klus. Ga mee op uitjes maar pak ook wat tijd voor met je vriend samen. Geniet van het samen zijn met hem! En wil je even op jezelf zijn, doe dat dan ook gewoon. Moet kunnen vind ik. Neem een boek of een tijdschrift voor jezelf mee ofzo.

Heel veel plezier alvast!