Jr railpas prijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maava

Jr railpas prijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 11:17

Over een halfjaar is het zo ver, we gaan voor twee weken naar japan. :j
Vliegtuig geregeld, slaap plaats geregeld, binnenkort kunnen we plannen waar we allemaal naartoe willen.
Nu zitten we alleen met een puntje, wij gaan 4/5 dagen naar Tokyo, en de rest van de tijd naar Kyoto. Voor onze vlucht naar huis moeten wij weer terug naar Tokyo.
De makkelijkste keuze, een Jr railpas kopen die overal geldig is, maar die is voor 14 dagen wel 385 P.P. niet zo goedkoop voor twee studenten. :')

Nu zijn we aan het kijken of het ook goedkoper kan, voor alleen de trip tokyo-kyoto en terug zijn we al 160 P.P kwijt. dus haal je met gemak de 225 euro er nog uit? we zijn van plan om er sowieso op uit te gaan naar bijv hiroshima etc.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 11:30

Mijn zoon gaat dinsdag weer backpacken in Japan.Hij kan niet zonder JR pas, zegt hij. Je reist gemakkelijk snel door Japan. Zeker als je verschillende steden gaat bezoeken. Wat hem betreft, meer dan de moeite waard

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:25

maava

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 13:03

Een jr pas was zowiso een goed idee, maar je hebt blijkbaar ook allemaal regio passen en ik weet niet of ze ook voor de bussen ed werken. Verzuip een beetje in de info. :')
Die tempel is prachtig, daar gaan we zeker naartoe! <3

janouk

Re: Jr railpas prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 13:11

Ze werken voor al het vervoer van jr ook bussen metro etc

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:20

Ik heb voor mijn trip in Tokyo enkel een Pasmo Pass gebruikt, deze is wel alleen geldig binnen Tokyo. Je zou even moeten checken hoe het staat met de enkele kosten van Tokyo naar Kyoto en dat afwegen tegen de prijs van een JR. Wel van te voren even goed op tijd doen, anders dan heeft het alsnog weinig zin want een JR kan je alleen voor je reis kopen :) Qua vliegen is het wel zonde dat je vanaf NAR ook weer terug vliegt, vanaf Kyoto of Osaka was dan handiger geweest denk ik :) Het is helaas vrij prijzig om met de Shinkansen te reizen :)

maava

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 15:46

Terug vanaf Osaka was achteraf inderdaad slimmer geweest, maar valt nu weinig meer aan te doen. :') Enkele reis tokyo kyoto is ongeveer 80 euro volgens me vriend, ik heb geen idee waar ik dat ka na checken maar ik geloof hem wel.
Kan je de overige 225 euro er met gemak uit halen, of zijn de treinen daar uber goedkoop?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:49

Mah, ik heb in 8 dagen in Tokyo er 100 euro doorheen getuft met mijn Pasmo met de metro :Y)

LynnepinnyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 23:52

Dat is het volgensmij wel waard! Vooral als je nog besluit om ook nog wat tussendoor te reizen. Vergis je niet, Hiroshima is echt heel ver van Tokyo vandaan bijvoorbeeld! Een losse shinkansen ticket daarvoor kost dus ook best heel wat.
Zelf ga ik deze zomer ook weer naar Japan en heb daarvoor ook een railpass besteld. De railpass geldt dan ook niet alleen voor de shinkansen, maar ook veel bus- en metrolijnen zijn erdoor gedekt :)