West Amerika, rondreis samengesteld, tips over het programma

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ninjahoen

West Amerika, rondreis samengesteld, tips over het programma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 14:47

Hi!

Wij gaan volgend jaar mei op huwelijksreis in West Amerika,

Nu ben ik al druk bezig met de voorbereidingen en heb ik mijn rondreis ruw samengesteld, wie is er geweest/heeft ervaring en kan een blik op onze reis werpen om te kijken of hij nu goed ingedeeld is?

Wellicht zijn er plekken waar mensen zeggen daar moet je langer/korter blijven/ overslaan of toevoegen? (vooral het laatste gedeelte van Grand Canyon richting Los angeles weer terug heb ik nog niet veel ideeën)

Ik hoor het graag!

Route via google maps (niet met alle stoppunten omdat je maar 10 punten kunt toevoegen via maps)

https://goo.gl/maps/F5hivz1B4LS2

Route overzicht met afstanden en tijden;

Afbeelding

ninjahoen

Re: West Amerika, rondreis samengesteld, tips over het programma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 08:40

helemaal niemand :(

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 08:45

Ik ben er ook geweest op huwelijksreis..zit nu op telefoon als ik achter pcc zit zal ik. Uitgebreid reageren..heb zeker tips wij hebben ook zelf alles uitgezocht

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:01

Ik ben daar een aantal jaar geleden geweest.
In Monterey heb je een leuk aquarium.
Van Vegas naar Bryce kom je door Zion NP, ook leuk!
En van Grand Canyon naar LA zou ik Joshua Tree NP meepakken :j

walfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:12

Ik zou voor bryce iets langer de tijd nemen.. Echt geweldig! Antelope en horseshoe bend zijn beide erg mooi en zeker een must see... Maar daar zou ik geen extra overnachting doen die zou ik dan in bryce doen...
Vergeet Zion niet!

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:21

Wat een leuk vooruitzicht! Wij hebben ongeveer dezelfde reis gemaakt. Ik zal vanuit mijn ervaring vertellen hoe ik het nu zou doen.

LA, lijkt me prima, hebben wij ook zo lang gedaan.

Van LA naar SF doe je met 2 overnachtingen, ook verstandig. Wij hebben het met 1 overnachting gedaan en dat was echt te kort.

Yosemite zijn wij maar 1 nacht geweest en dat vond ik lang genoeg. Het was mooi om te zien, maar het meeste zoals de natuur zoals wij hem kennen. Als je echt zin hebt een wandeling ik bos en bergen te maken is het de moeite waard er langer te blijven, maar ik zou er voor kiezen meer tijd in Bryce door te brengen.

Sequoia ook hier denk ik dat je evt wat tijd uit zou kunnen sparen. Wij hebben de grote bomen gezien op een dag dat van van de ene naar de andere plek aan het reizen waren. Als je daar een paar uur de tijd voor hebt dan heb je tijd genoeg. Wij hebben de grote bomen trouwens gezien in Maripossa Grove dat lag meer op de route. We hebben toen zo een fout toeristen treintje genomen met gids en zijn aan het eind uitgestapt en teruggelopen. Wel leuk om de extra info zo te krijgen.

Death Valley wordt racen. Wij zijn wel een paar keer gestopt, maar ik had het niet vervelend gevonden dat met een overnachting te doen. Maar het was redelijk goed te doen dus dat moet je voor jezelf even afwegen.

Las Vegas. Leuk je zou er nog een dag extra kunnen blijven. Maar 1 dag is ook prima. Alleen denk ik niet dat je alles kan zien daar dan. Maar niet iedereen houdt daar echt van. Wij zijn daar nog naar een show geweest en dat was erg leuk.

Bryce absoluut een extra dag hier plannen. Dit is wel zo anders dan dat je ooit gezien hebt. Wij hebben het ook zo gedaan zoals jullie hem gepland hebben en dat vond ik jammer. Hier had ik absoluut de tijd willen hebben een dag een wat langere wandelingen te maken.

Antelope Canyon hebben wij juist weer een dag korter gedaan en dat was ruim genoeg. Er is daar verder echt niet zo heel veel te doen. Wij zijn op de dag van aankomst nog naar Horseshoe bent geweest tegen zonsondergang. Dat was heel mooi. Ik denk dat je daar Max 2u mee kwijt bent. De dag erna hebben wij Antelope Canyon gezien. Het was erg mooi en zeker doen, maar vergis je niet in de drukte. Het is absoluut niet rustgevend. Dit moet je trouwens ook van te voren boeken. Of in ieder geval de ene bekendste. Je hebt er nog 1 waar je zo heen kan. Maar ook hier ben je redelijk snel klaar. Je moet zelf even uitpuzzelen wat je fijn vindt om de dagen en het reizen te verdelen.

Grand Canyon had ik wel met 1 overnachting gezien. Als je echt wilt wandelen dan is een extra dag wel fijn. Wij sliepen in een hotel echt bij de GC en dat was heel gaaf. Echt een aanrader. We zijn ook naar de zonsopkomst gaan kijken. Ook erg mooi.

Lake Havasu zegt mij niets. Mocht je hier alleen heen gaan omdat je naar een meer gaat, je hebt bij Antelope Canyon ook een groot meer. Maar misschien is dit wel iets bijzonders ;)

Nou, hopelijk heb je iets aan mijn reactie. Het is een beetje uitgebreid geworden. Als je nog meer vragen hebt hoor ik het graag.

Zion vond ik verrassend leuk, maar je hebt al een best vol programma.

Oja het Alles Amerika forum is ook echt een aanrader.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:28

Vertrek je dinsdag weer vroeg uit SF? Als dat zo is heb je namelijk maar een halve middag over om iets anders te doen dat whale watchen en Alcatraz bezoeken? Misschien een beetje kort? Sequoia een volle dag zou ik niet doen. Ik zou een halve dag langer in Yosemite blijven en van Sequoia een halve dag maken. Yosemite is zo groot en zo vreselijk mooi. Ik zou dan van Yosemite via Kings Canyon naar Sequoia rijden. Of je laat die dag vervallen en blijft een extra dag in omgeving Death Valley. Kun je meteen ook de Hoover Dam bezoeken.

Zou de volle dag Antelope laten vervallen voor een halve dag en dan via Joshua Tree terug naar LA rijden. Ik zou sowieso de dag LA op het einde laten vervallen voor een extra dag Las Vegas. Tenzij je daar niet van houdt natuurlijk. Ik vond LV veel leuker dan LA.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:29

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:39

Ik zou zelf een dag LA aan het begin skippen, wij vonden LA niet zo leuk. Na één dag hadden we het wel gezien zeg maar. San Francisco daarentegen vonden wij echt fantastich, hele mooie en gezellige stad.
Ik zou er zelf voor kiezen om die LA dag te vervangen voor een extra dag in Bryce, heb mijn ogen uitgekeken daar. Veel en veel mooier dan Grand Canyon, echt een aanrader!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:06

Gave plannen heb je! Wij hebben een vergelijkbare reis gemaakt. Kijk voor ervaringen en tips eens in dit topic, daar hebben meerdere mensen advies gegeven.

[BEU] USA

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:10

kijk eens bij Jan Doets, zij hebben hun schema op de website

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:15

xMaritt schreef:
Ik zou zelf een dag LA aan het begin skippen, wij vonden LA niet zo leuk. Na één dag hadden we het wel gezien zeg maar. San Francisco daarentegen vonden wij echt fantastich, hele mooie en gezellige stad.
Ik zou er zelf voor kiezen om die LA dag te vervangen voor een extra dag in Bryce, heb mijn ogen uitgekeken daar. Veel en veel mooier dan Grand Canyon, echt een aanrader!

Waarom een dag skippen:
Dag 1 komen ze pas om 16.10 aan. Huurauto halen, even langs de supermarkt en richting je hotel. Dag voorbij
Dag 2: Stad bekijken
Dag 3: Park bezoeken
Dag 4: Spullen pakken en doorreizen naar de volgende stad incl een stop tussendoor ivm filmlocatie.

Welke dag zouden ze moeten skippen volgens jou dan?

ninjahoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 10:17

Hartelijk dank allemaal al! Ja ik had het USA topic al gezien, maar dat is echt over heel USA, en ik had nu net wat specifieke vragen of west amerika :o

Ik ga inderdaad denk ik even opnieuw puzzelen om een dag langer bij Bryce te kunnen blijven, en wellicht minder lang sequoia of antelope canyon

Lake Havasu is puur omdat ik geen inspiratie heb in de route van Grand Canyon terug naar LA (en ik het te ver vindt om in 1 dag te doen) Dus als andere mensen nog ideeën hebben graag!

LA vertelde me ook al iemand dat ze dat tegen viel, maar omdat 1 dag al op gaat aan Disney, en ik de andere dag dan ook naar Malibu state creek park wil (ipv de laatste dag als we vertrekken) zijn we dan eigenlijk maar 1 middag echt in LA de stad)

Oh Hooverdam, niet aan gedacht! eens even kijken
@selka, nee we gaan niet vroeg weg de Dinsdag, dus dan heb ik met alcatraz erbij ongeveer 1,5 dag in san fransisco (whale watching is in Monterey)

Ik ga weer even puzzelen en zet later vandaag een aangepaste route erop! Thanks!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:21

In dat geval Lake Havesu niet bezoeken en die tijd besteden aan Joshua Tree!! :D

Heb je de tickets al geboekt? Persoonlijk zou ik namelijk niet weer in LA eindigen maar in LV. Dan kun je Zion en Bryce ook nog meepakken.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:23

Idd, naar Joshua Tree. Wij hebben toen een hotel gehad wat daar net onder lag, bij Palm Desert, meen ik.

Als je er in LA tijd voor hebt: Santa Monica Pier. Twee keer geweest (dit jaar 3e keer) en het blijft mooi bij zonsondergang.

ninjahoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 10:28

nee tickets nog niet geboekt, is inderdaad ook een idee om via Las Vegas terug te vliegen, en niet terug naar Los Angeles te gaan, maar als ik Joshua Tree park wil bezoeken is Los Angeles toch weer handiger ;)

Ik heb ook al de opmerking gehad van mensen dat het wel erg veel national parks achter elkaar aan zijn, maarja die liggen nou eenmaal zo op de route.. Moeilijk hoor! (Luxe problemen 2.0 *D )

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:32

Daarom hebben wij gekozen voor de volgorde SF - LA - LV en dan de parken die op de route lagen. Wij hebben ze zo allemaal gedaan :) Juist de NP daar zijn zo mooi <3 helemaal niet te veel

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:37

wil je per se en ronde maken? je zou ook kunnen overwegen om vanaf een ander vliegveld nar huis te vliegen. Wij zijn geland in san-fransisco daar id alcatrazgedaan erg indrukwekkend en zeker moeite waard. dan via Yosemite 2 dagen en idd mariposa tree gedaanzodat we sequoia over konden slaan.
Zion vond ik persoonlijk tegen vallen en zou ik niet meer aan doen maar Bryce idd meer dagen is echt prachtig!! grand canyon hebben wij niet overnacht,leuk om gezien te hebben maar dat was het dan ook via hoover dam naar boven gereden.
Death valley zie ik dat je een overnachting hebt staan maar daar is echt niks te doen...supermooi om doorheen te rijden dat wel!
wij hebben er voor gekozen om na bryce verder naar boven te rijden via salt lake city naar Jackson daar ligt echt een pachtig meer zo blauw heb ik nog nooit gezien daar overnacht en toen naar yellowstone gereden. Wat is het daar ontzettend mooi, al die gisers, kleuren en natuur wauw!
daarna zijn wij via de rocky mountains naar Denver gereden en daar teruggevlogen naar huis.
zo hoef je niet per se een ronde te maken je kunt de huurauto daar ook weer inleveren.

Las Vegas zijn wij 2 overnachtingen geweest en dat vond ik echt de moeite waard maar je moet er idd van houden.

zo staat niet helemal in chronoligische volgorde maar dan heb je een idee. ;)

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:38

als ik dit typ komen wel heel veel mooie herinneringen terug Bedankt daarvoor!

ninjahoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 10:45

voor nu even een snelle nieuwe indeling, waarbij ik inderdaad toch nog het einde na Grand Canyon ga aanpassen, maar daar moet ik over nadenken...

Ja Death Valley overnachting omdat ik niet 7/8 uur op 1 dag will rijden (Vriend heeft een hernia die af en toe opspeelt dus wil niet al te lange stukken achter elkaar doen,) en van Sequoia richting Las Vegas is dan te lang om in 1 keer te doen)

Afbeelding

ninjahoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 10:50

vreemd, krijg de foto er opeens niet meer groot op?

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:53

Wij willen in februari een soortgelijke reis maken. Dus ik volg dit graag. Wij willen een camper huren. Ik vind het heel lastig uitzoeken, wat is nou de moeite waard, wat niet. Hoe lang waar. Hoe lang rijden, we hebben 2 kids mee. Wat is voor hun leuk.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:56

Hier een paar jaar terug ook een rondje gedaan, ik vond Yosemite fantastisch, net als Zion en Bryce dus hoe meer tijd daar hoe beter wat mij betreft. Death Valley hebben we overnacht, prijzig maar het meer dan waard! Bizarre plek was dat zeg!

Antelope canyon mag je precies een half uur in geloof ik dus daar zou ik niet teveel tijd besteden. Horse shoe canyon is ook leuk voor een uurtje. Het meer vonden we niks en dat gold al helemaal voor Havas, daar hebben we overnacht maar is dus echt niks te doen :)

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 11:19

Dag 1 Zaterdag 14/09/2013 Vliegen Amsterdam - Los Angeles
Dag 2 Zondag 15/09/2013 Los Angeles
Dag 3 Maandag 16/09/2013 Los Angeles
Dag 4 Dinsdag 17/09/2013 Los Angeles - Oatman - Kingman (Route 66)
Dag 5 Woensdag 18/09/2013 Kingman - Hackberry - Flagstaff (Route 66)
Dag 6 Donderdag 19/09/2013 Flagstaff - Grand Canyon
Dag 7 Vrijdag 20/09/2013 Grand Canyon - Monument Valley - Page
Dag 8 Zaterdag 21/09/2013 Page-Bryce
Dag 9 Zondag 22/09/2013 Bryce - Zion
Dag 10 Maandag 23/09/2013 Zion
Dag 11 Dinsdag 24/09/2013 Zion - Las Vegas
Dag 12 Woensdag 25/09/2013 Las Vegas
Dag 13 Donderdag 26/09/2013 Las Vegas
Dag 14 Vrijdag 27/09/2013 Las Vegas - Death Valley - Mammothe lakes
Dag 15 Zaterdag 28/09/2013 Mammothe lakes - Mono Lake - Tioga Pass - Yosemite Park
Dag 16 Zondag 29/09/2013 Yosemite Park - Glacier Point - Mariposa Grove
Dag 17 Maandag 30/09/2013 Mariposa Grove - San Francisco
Dag 18 Dinsdag 01/10/2013 San Francisco
Dag 19 Woensdag 02/10/2013 San Francisco
Dag 20 Donderdag 03/10/2013 Kust Route San Francisco-Los Angeles
Dag 21 Vrijdag 04/10/2013 Kust Route - San Francisco-Los Angeles
Dag 22 Zaterdag 05/10/2013 Vliegen Los Angeles - Honolulu
Dag 23 Zondag 06/10/2013 Honolulu
Dag 24 Maandag 07/10/2013 Honolulu
Dag 25 Dinsdag 08/10/2013 Honolulu
Dag 26 Woensdag 09/10/2013 Honolulu
Dag 27 Donderdag 10/10/2013 Vliegen Honolulu - Los Angeles
Dag 28 Vrijdag 11/10/2013 Vliegen Los Angeles - Amsterdam
Dag 29 Zaterdag 12/10/2013 Aankomst NL

Dit was dus onze reis, wij zijn wel iets langer weg geweest in totaal, maar ik geloof wel ongeveer even veel tijd in Amerika. Ik vond dit een mooie verdeling tussen steden en national parken. Ik vond het ook erg leuk een stukje route 66 erbij te pakken. Wij hebben Monument Valley eruit gegooid anders zou het te veel worden.

Ik zou dus ideaal gezien een dag meer in Bryce gehad willen hebben en de kustroute. En evt Death Valley. Dus als je kijkt naar de tijd die je hebt is het altijd keuzes maken. Ik had nergens minder tijd willen besteden dan dat ik nu had gedaan. Misschien een dag minder Las Vegas, maar ik vond het heel fijn om halverwegen even een paar dagen op 1 plek te zitten.
Maar misschien heb je iets aan onze route.