Outdoor vakantie in oktober, maar waar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

Outdoor vakantie in oktober, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 22:22

Hoi Bokkers,

Zoals ieder jaar ben ik weer hard aan het brainstormen voor een leuke vakantie bestemming en ik ben erg benieuwd naar de kennis en ervaringen van mede Bokkers.

Dit jaar stond eigenlijk Ierland op de planning, maar vanwege mijn werk kan ik waarschijnlijk pas in oktober op vakantie en dan lijkt Ierland ons wat minder geschikt. Dus nu ben ik hard op zoek naar een nieuwe toffe vakantie bestemming waar je niet weg regent en zelfs nog wat zon (korte broeken weer) treft in oktober/november

Vorig jaar zijn wij door Nicaragua getrokken met een rugzak, wat echt een fantastisch leuke ervaring was. Maar dit jaar hebben we iets specifiekere eisen aan onze reis, waardoor ik niet weet of ieder backpack land geschikt zou zijn. Het eisenlijstje:

- Redelijk mooi weer, min. 20 graden
- Mogelijkheid tot rondreizen, de Europese eilanden zijn iets te klein naar onze smaak.
- We willen heel graag hiken, mountainbiken en andere outdoor sporten doen in een land waar dit veilig genoeg is om te doen zonder gids.
- Max. rond de €1000 p.p incl. vliegticket voor 10 tot 14 dagen.

Vooral eis nummer 3 is echt iets wat we heel belangrijk vinden en wat in Nicaragua ook tegen viel. Vandaar dat we in eerste instantie aan Europa dachten. Maar we willen liever geen herfststormen over ons heen krijgen.

Persoonlijk denk ik dat Nieuw-Zeeland onze ultieme bestemming is, maar dan vrees ik dat ons budget 3x zoveel moet zijn :')

Wie helpt ons aan de ultieme reisbestemming die binnen ons budget past? :)

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:15

Op mijn lijstje staat Marokko nog steeds, met ongeveer dezelfde 'eisen'.

- Ideaal klimaat in Oktober
- niet te duur (zowel vlucht als verblijf)
- rondreis (twee weken: woestijn, atlasgebergte, zon/zee, steden,...)
- sportief (trekking naar de top van Toubkal - 4167m, mountainbiken in het atlasgebergte, canyoning, speleologie,...)
- veiligheid naar reizen is ook zeker oke. Goed, er is de terreurdreiging, maar die is er in België ook, in Frankrijk ook,... Als je het plan hebt om de bergen in te trekken, zal je daar bijster weinig van merken.

gaucho

Re: Outdoor vakantie in oktober, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:13

Begin oktober zijn de dolomieten dan ook een goede optie, over het algemeen dan nog mooi stabiel nazomer weer. En dan zit je met eis nummer 3 zeker goed.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:30

Portugal. Hoe zuidelijker je gaat, hoe meer kans op echt goed weer. De kust van de Alentejo is nog vrij onbekend maar zeer geschikt, vooral de costa Vicentina. Er zijn daar paden speciaal voor hikers.

http://en.rotavicentina.com/

Marijkjuh

Re: Outdoor vakantie in oktober, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 21:54

Wat fijn om te horen dat Zuid Europa goed vertoeven is in oktober! Die trails uit je link Lusitana zien er fantastisch uit!