Om iemand van het vliegveld daar op te halen gaan een vriendin en ik naar Dusseldorf. Diegene komt pas later op de avond aan dus overdag willen we graag Dusseldorf in. Vanwege het verwachte weer heb ik een overdekt winkelcentrum gevonden en zelfs de route vanaf het hotel ernaartoe. Nu is Duits niet mijn beste taal en kom ik er niet helemaal uit hoe en wat het werkt met een kaarje voor de tram en hoeveel het kost. Ik heb de site van Rheinbahn gevonden maar daar staat zo veel, ik snap het niet meer.
Iemand die mij daar wegwijs in kan maken? We gaan wel met de auto maar omdat het een vreemde stad is willen we de auto eerst bij het hotel parkeren waar we overnachten en dan met openbaar vervoer naar het winkelcentrum.
En de steden zijn niet zo eng hoor. Dusseldorf, Koln... daar rijd ik nog door heen als rijdende newbie. Tomtom aan en karren maar. OF inderdaad gewoon klooien met de tram, hoort op zich geen probleem te zijn. Gewoon opzoeken waar je hotel is, waar het centrum is en welke tramlijnen hier liggen. Als je de namen noteert (van dichtbij hotel tot centrum) komt dat helemaal goed.
Goeie. Hoe kom je er evt aan? Zitten in Lindner Hotel nabij de luchthaven. Geen idee in welk gebied dat zit. Willen de auto in bijbehorende parkeergelegenheid parkeren. Dan verder met ov.
Heet dat zo? Vind alleen maar sites etc uit de verenigde staten..
daaf4ever
Geplaatst: 25-06-16 08:56
Ik lees dat je in het Lindner Hotel zit. Wij zijn daar een tijdje geleden een nachtje geweest en er gaat een gratis shuttlebus naar het vliegveld vanaf het hotel Dus dat scheelt al. Edit; oh ja, je moet wel apart afrekenen op je auto op de parkeerplaats te zetten daar. Kost iets van 9 euro per dag uit mijn hoofd..
Verder kan je bij de receptie altijd even vragen hoe het zit met OV, ze praten uiteraard ook Engels daar als je Duits niet zo best is.
Keet
Geplaatst: 25-06-16 09:33
friendly schreef:
Heet dat zo? Vind alleen maar sites etc uit de verenigde staten..
Ja. Google op umweltsticker dan vind je genoeg info