Kamperen met hond, midden Europa. Tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TeSzZz

Kamperen met hond, midden Europa. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 11:45

We willen van de zomer (eind augustus) 2 weken gaan kamperen, en de honden gaan natuurlijk mee.
Vanwege het EK frisbee beginnen we in noord-Italie, maar ik gok dat het daar voor de honden wat warm is om lang te blijven dus nu zijn we rond aan het kijken waar we heen zullen gaan.
In eerste instantie keken we vooral naar Zwitserland, maar ook Oostenrijk, Duitsland en het oostelijk deel van Frankrijk (en evt Luxemburg) zijn wat ons betreft allemaal opties.

Heeft iemand tips voor leuke hondvriendelijke campings, en kunnen jullie mij vertellen hoe het zit met regels qua loslopen in die landen? Ik kom hele wisselende verhalen tegen op internet.

Het liefst zitten we natuurlijk in een mooi gebied waar we lekker kunnen wandelen en waar water is voor de honden om te zwemmen.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:31

Al aan Slovenië gedacht? Het triglav national park grenst vlak aan Italië, en het is er PRACHTIG!

Wij hebben er tijdens onze vakantie verbleven in Kransjka Gora. Tussen de bergen, tussen verschillende meren en rivieren. Alles is er super hond-vriendelijk (zelfs de hotels). Wij verbleven zelf niet op een camping, maar google geeft wel wat leuke dingen aan (vb: http://www.naturaecocamp.si/en/).

Google volgende plaatjes er eens, en je hebt meteen een beeld van de locatie:
- Jasna lake
- Pisnica
- laghi di fusine
- sava dolinka
- zelenci
- soca river

maaaikkee

Re: Kamperen met hond, midden Europa. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 20:01

Wij gaan altijd naar een gebied vlakbij fontainebleau in Frankrijk. Een erg mooi bebost gebied waar je heerlijk kan wandelen met de hond. Het weer daar is niet te warm voor de honden die gaan ook altijd mee. Ook nog nooit problemen gehad omtrent het Los lopen.

Wij camperen dan altijd op de camping les pres in het plaatsje grez sur loing.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 20:22

Slovenië is inderdaad geweldig mooi!

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 15:40

Thanks voor de tips :)
Slovenië lijkt me idd prachtig en wil ik graag een keer heen, maar is helaas vanaf ons beginpunt in Italië wel erg uit de richting. We zitten nl rond Aosta dus vanaf daar is het nog zo'n 700km extra rijden om in Slovenië te komen. Ik hou het wel even in mijn achterhoofd maar het heeft niet onze voorkeur voor deze vakantie.

Maaike daar ga ik even naar kijken :)