kan iemand mij helpen met mijn interrail pas?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

speedfiets_2
Badass Cowgirl

kan iemand mij helpen met mijn interrail pas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 21:25

Beste wereldbekende en treinreizende bokkers,

Ik had een paar vraagjes over mijn interrail pass. Ik heb deze netjes geboekt voor een global pass van 10 dagen binnen een maand. Maar nu komt het:
de interrail website zegt dat reserveringsskosten 8 euro per persoon is. Maar wanneer ik daadwerkelijk wil reserveren komt er een prijs omhoog waarvan mijn ogen :wow: doen. Daarnaast zegt de interrail pagina dat ik maar voor een persoon reserveringskosten krijg wanneer ik reserveer voor 4 personen op een account. Maar toch krijg ik een pagina waarbij de 4 personen apart worden gerekend.

Wie o wie kan mij hierbij helpen ?

Vriendelijke groet een verwarrede aanstaande treinreiziger.

Katja

Re: kan iemand mij helpen met mijn interrail pas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 07:03

Welke site gebruik je? En tot welk bedrag kom je?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 07:39

Inderdaad, en welk land, welk type pas?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:13

Het ligt eraan wat je boekt en controleer altijd goed of je wel moet reserveren. Voor nachttreinen geldt inderdaad vaak een flinke toeslag. Overdag kan je een stoel reserveren, maar dit is lang niet altijd nodig.

Dus uhm, welke route wil je nemen en overdag of in de nacht?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:25

Fenn schreef:
Het ligt eraan wat je boekt en controleer altijd goed of je wel moet reserveren. Voor nachttreinen geldt inderdaad vaak een flinke toeslag. Overdag kan je een stoel reserveren, maar dit is lang niet altijd nodig.

Dus uhm, welke route wil je nemen en overdag of in de nacht?

West-EU vaak wel. Denk aan de Renfe of de TGV, de sneltreinen zeg maar.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:04

Die 'snelle sneltreinen' kosten inderdaad best wel wat, maar het zou niet moeten kloppen dat je zoveel bij betaalt. Twee mogelijkheden: ze vragen echt zo veel en dan zou ik als ik jou was kijken naar de iets minder snelle opties (en wel een stuk goedkoper) of dit geldt alleen voor het reserveren van plaatsen. Dan is reserveren vaak niet nodig en kan je gewoon een lege stoel kiezen. Lastig omdat te bepalen vanaf internet. Kan je niet contact opnemen met ns-internationaal of de treinreiswinkel?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:06

Apart, ik heb dezelfde vragen als voorgaande Bokkers. Vorig jaar nog wezen interrailen en de reserveringen kostten mij toen vrijwel altijd ongeveer 8 euro voor reguliere dagtreinen.

Je kunt de reserveringen ook bij de treinreiswinkel voor je laten boeken, als je nu al weet welke treinen je wilt reserveren. Zij kunnen soms zelfs inschatten of het gaat om een vierzits-bank, tweezits, vooruit, achteruit, raam, gangpad, etc.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 17:09

Alvast bedankt voor de tips.
Ik heb een global pass voor heel europa. De route is utrecht-Parijs-Zurich -Milaan-Venetië - Wenen - Boedapest -munchen - Nederland

Ik wilde boeken via de site van interrail maar kreeg iedere keer de prijs van een regulier kaartje voor elke reis apart. Ik heb Interrail al gemaild maar nog geen antwoord. We reizen via reguliere treinen voornamelijk een keer via een nacht trein.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:15

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 18:52

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:47

Waarom wil je perse reserveren?

Ik heb eigenlijk altijd op dag aankomst stad vaak een ticket gekocht/gereserveerd voor de dag van vertrek. Of ik pakte niet de sneltrein en zat lekker te chillen in de trein zelf. :+