Monterey bay, doen of laten...?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eponine

Monterey bay, doen of laten...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 19:56

Hoi allemaal,

Zoals de titel al aangeeft.. Wij vertrekken over een paar weken naar de westkust van Amerika.
We gaan met een tentje, en vooral voor de natuur.
Ik ben helemaal gek van orca's, en die hopen we dan ook te zien.

We beginnen in SFO, en gaan dan naar Yosemite. En dan noordwest langs de kust naar Seattle, en de san juans voor de orca's.

Echter word ik op fb al dagen geteisterd door verleidelijke filmpjes van monterey bay met veel orca's... En terwijl we eigenlijk bewust niet voor monterey gekozen hadden, begin ik nu toch te twijfelen...
Dat zou betekenen dat we de eerste nacht ( van de twee) in Yosemite moeten annuleren om een nacht in monterey door te brengen en er een excursie te doen.

Is dit de moeite? Ik had al gezien dat het qua campings voor tenten niet dik bezaaid is daar.. Iemand ervaring?

Ik hoor graag jullie ervaringen!

hexje22

Re: Monterey bay, doen of laten...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:55

Wij zijn in monterey geweest, speciaal voor de walvissen. Geen orca seizoen toen wij er waren. Hebben bultruggen gezien. Ik vond het de moeite zeker waard.Maar heb in totaal de walvissen misschien 5 minuut gezien. Als je het mij vraagt vrij weinig voor een halve excursiedag. Maar ja, dat is de niet beïnvloedbare natuur hè := Ze gaan met sonarapparatuur wel echt op zoek naar ze, maar garantie dat je ze ziet kunnen ze natuurlijk niet geven. Echter, is óók yosemite werkelijk prachtig. Ik denk dat als je moet skippen, 1 dag daar dan veel te kort is. Wij waren er 3 dagen en dat was al te kort om alles te zien. Hebben daar ook wolven etc in t wild gezien. Helaas is zo n amerika reis keuzes maken. Maar ik zou kiezen voor een extra dag in yosemite! Weet niet of je ook langs cambria komt, maar daar heb je zeeolifanten in het wild. Ook echt geweldig om te zien!

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 07:43

Dankje! Het zee olifanten domein is tussen SFO en LA als ik me niet vergis, dus daar komen we niet. We waren eigenlijk een beetje bang dat Yosemite een beetje zou tegenvallen na Yellowstone en Teton enz. Maar het is dus wel de moeite om die twee dagen daar te doen ipv monterey ?
Voor de orca's gaan ook naar de San Juan's, en bultruggen zijn leuk, maar met baleinwalvissen heb ik dan weer minder ;-)

Ik denk dat we de plannen maar zo laten dan, en direct naar yosemite gaan. Daar hadden we met heeeeel veel moeite een camping gevonden, dus die weer annuleren is een beetje de goden verzoeken hahaha!

hexje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:23

Ik weet zeker dat yosemite je niet gaat tegenvallen. Ben zelf niet in yellowstone geweest, dus kan niet vergelijken,maar het is er zo mooi. Rustig en steeds weer een ander landschap. Je kan er heerlijk fietsen en kanoen als je het leuk vind. Ben in 2012 4 weken geweest en deze reis was verreweg de mooiste die ik gedaan heb! Ben jaloers ;)