Ik ben op zoek naar een goed betaalbaar pension of appartement in Luxemburg. Liefst in een rustige en mooie omgeving (niet direct voorkeur voor stad) en waar je in het hoogseizoen ook korter dan een week kunt blijven.
We willen graag met z'n drietjes er even tussenuit in de vakantie (eind juli, begin augustus), maar dit zal voor 2 of 3 nachtjes worden, aangezien we thuis dieren hebben. Ik kom veel campings en pensions tegen, maar daar kun je over het algemeen in het hoogseizoen alleen een hele week reserveren of ze zijn belachelijk duur.
Misschien zijn hier mensen die een leuke tip hebben?
Wij komen al jaren in Kautenbach (Luxemburgse Ardennen) op de camping en daar verhuren ze ook stacaravans, safari-tenten en pods. Volgens mij verhuren ze wel bij voorkeur hele weken (om te voorkomen dat ze met halve weken blijven zitten), maar er zijn wel eens annuleringen waardoor er ineens wel mogelijkheden zijn. Of ze hebben net een paar dagen over omdat de vertrek- en aankomstdagen niet op elkaar aansluiten. Je zou er eens een mailtje of telefoontje aan kunnen wagen! Nederlandse beheerders
Overigens lijkt mij dat veel campings zo werken in het hoogseizoen. Als je korter wil gaan zal je moeten bellen en geluk hebben dat er een annulering is.
Ik weet wel een klein pension van nederlandse kennissen maar ligt net in duitsland maar wel heel erg dichtbij in Luxemburg. Ga er bijna elk jaar heen dus als je nog meer vragen hebt
@ Dorus, ja dat zou wel een optie zijn, dan moet je net geluk hebben dat er een plekje is. Ik begrijp wel dat ze dit doen, maar voor mensen zoals wij, die geen week van huis kunnen gaan, is het wel heel vervelend.
Dank je voor de tip Iloveiswan! Ik onthou hem even. Die hele omgeving is mooi daar, dus op zich is dat ook prima. Ik wil alleen geen langere reistijd dan tot in Luxemburg (maar dat kan dus ook in Duitsland zijn). Jammer dat de kamers 2 persoons zijn. We zijn met een gezin met 1 kind.
@ karin1981, ik zoek eigenlijk niet in Nederland, maar bedankt!
Laatst bijgewerkt door bora op 11-06-16 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Muronia
Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-16 21:23
Ik heb even gegoogeld op de Birkelt, maar volgens mij kun je alleen per week iets huren en als je alleen een staanplaats wilt betaal je 49 euro per nacht, dat vind ik wel erg duur.
Vanuit Eindhoven is het ongeveer 3 uur rijden. Ben daar de afgelopen 15 jaar meerdere keren geweest. Wel altijd eigen tent of caravan. Is een mooie omgeving om te wandelen.