Citytrip in het najaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roquen

Citytrip in het najaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 11:51

2 jaar geleden heb ik mijn vriend een weekendje weg cadeau gedaan voor zijn verjaardag. We zijn toen naar Legoland geweest. Vorig jaar heb ik hem een cruise en citytrip naar Oslo cadeau gedaan.

Daarmee ben ik een traditie begonnen, en die wil ik graag voortzetten. Voor dit jaar ben ik dus op zoek naar een bestemming voor een weekendje weg.

Wat ik zoek:
- een stad met mooie bezienswaardigheden
- redelijke weersomstandigheden in het najaar
- niet al te duur
- niet meer dan 3 tot 4 uur vliegen vanaf Kopenhagen

Weten jullie iets?

citroen

Re: Citytrip in het najaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 15:59

Lissabon, Sevilla, Valencia? Talinn is ook prachtig!

Iets verder, maar wel erg leuk: Marrakech <3

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 16:08

Rome! Ik ben er vorige week heen geweest. Maar een mooi stad zeg. Wij gaan er binnenkort weer heen :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 16:09

Berlijn! Fantastische stad!

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 16:18

Supervixen schreef:
Berlijn! Fantastische stad!

Ik wou ook Berlijn voorstellen :j

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 16:31

Rome inderdaad, ook in Krakow kan het tot laat in het najaar nog mooi weer zijn.Deze 2 steden vind ik allebei heel mooi.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 16:53

Barcelona! Ben er 2 jaar geleden geweest met vriendinnen en kan niet wachten om weer eens terug te gaan.
Van 's morgens heel vroeg tot diep in de nacht, Barcelona leeft. :D (En wij hebben echt niet de hele dag op het strand liggen bakken en dan 's nachts feesten, juist niet!!)

Als je nog een budget hotel zoekt; The Generator. Echt een heel simpel, goedkoop hotel, maar ligt op een ideale plek. Kleine supermarkt + apotheek zitten om de hoek, La Rambla en strand zitten op loopafstand.

Qua bezienswaardigheden kan ik je natuurlijk de La Sagrada Familia aanraden en 'Park Guell'.
- Camp Nou (voetbalstadion), ondanks ik helemaal niks met voetbal heb, was het toch wel een gave ervaring om zo op dat veld te lopen en door de kleedkamers.
- CosmoCaixa geweest, een wetenschapsmuseum. Hebben er geen hele dag vol kunnen maken maar voor een paar uurtjes toch wel erg leuk om te zien.
- 'Barcelona by night' tour, was echt onwijs gaaf en mooi. Chaffeur nam alle tijd en stopte regelmatig op de mooiste plekjes om uit te stappen/foto's te maken.
We hebben 1 avond tapas gegeten (niet mijn ding :o ) en daarna zijn we 's avonds/'s nachts de La Rambla op gelopen, onwijs gezellig en veel te zien/te doen.
- Dali Museum, dit is wel een eindje met de bus (+/- 4 u, wij deden dit op de terugreis met de onze touringcar). Als je van zijn bijzondere kunst houd, dan is het zeker een aanrader! Ik hou er niet zo van. :P
Mocht je van winkelen houden, dan is een bezoekje aan de 'Arenas de Barcelona' wel aan te raden. Groot winkelcentrum in een voormalige stierenarena, vanaf het dak heel mooi uitzicht over de stad.

Barcelona is in mijn ogen niet duur. Let wel op voor 'oplichters' op straat, want die lopen er helaas wel. Denk aan neppe merktassen, véél te dure souvenirs, zogenaamd een roos aangeboden krijgen en dan tóch moeten betalen... ;)
En tja, voor een colaatje op de La Rambla betaal je nou eenmaal meer dan voor een colaatje in één van de zijstraatjes!
Zowat elke dag is er wel markt, dus voor flesjes drinken of iets te eten oid zou ik gewoon even de markt over gaan, nog leuk ook.

Een heel verhaal, maar dat geeft wel m'n enthousiasme over deze stad weer. :')

Edit; 2u 22 min vliegen (direct), even gauw opgezocht :)

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 19:34

Dankje voor alle tips al! Super!

Berlijn valt sowieso af, mijn vriend is daar al een keer geweest. Dus ik wil graag wat 'nieuws'. Ik zat inderdaad aan Lissabon te denken, mijn vriend is Braziliaans en spreekt dus Portugees. Dus dat is lekker makkelijk!

Rome had ik nog niet aan gedacht, dat is wel een goede inderdaad! En Barcelona is ook een goede optie.

In eerste instantie zat ik ook aan Talinn, Riga of andere steden in die hoek te denken. Maar ik weet niet hoe het weer daar is dan.