Fret emigreren: welke vluchtmaatschappij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suikerspinda

Fret emigreren: welke vluchtmaatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 16:03

Dan denk je alles van tevoren te hebben geregeld, blijkt er toch nog een kink in de kabel. Ik verhuis per juli naar Spanje en mijn knappe fret Tyrion moet natuurlijk mee. Hij heeft alles al: paspoort, inentingen, een huis op Lanzarote, in Spanje. Het enige wat echt dramatisch is, is vervoer erheen.

Van tevoren had ik al bekeken dat Transavia en Ryanair hem niet mee zouden nemen, maar Vueling, Iberia, AirEuropa wel. Nu is het zover, sta ik op het punt te boeken en bam: Vueling bedoelde met 'dieren' toch eigenlijk alleen maar honden en katten en Iberia kan wel, maar alleen met een Iberia cargo vliegtuig, dus een ander vliegtuig dan waar ik straks in zit.

AirEuropa neemt hem wel degelijk mee, in het ruim, maar dan heb je te maken met een overstap van een uur of 11. Dat zou betekenen dat hij meer dan 15 uur in een reismandje moet zitten zonder poepbak. Dat gaan we natuurlijk niet doen.

Nu weet ik dat er op Bokt heel veel kennis is en heel veel mensen met fantastische speurskills. Heeft iemand van jullie enig idee welke andere vluchtmaatschappijen richting Spanje / de Canarische Eilanden vliegen? Het maakt niet uit welk eiland ik terecht kom, want zodra we daar zijn, kunnen we met Binter van eiland naar eiland vliegen. Daar mag Tyrion wel gewoon mee.

Of is er een andere oplossing? Ik kwam Zoo Logistics al tegen op het frettenforum maar dat schijnt al €525 te zijn voor een enkeltje naar UK. Dan wil het bedrag niet weten naar Lanzarote... Ik heb wel een prijsopgave gedaan bij Zoo Logistics en bij Animals To Fly.

Ik zit echt met mijn handen in het haar, heb zelfs al naar boten vanaf Cádiz gekeken, treinen, en overweeg bijna om maar gewoon de lange oversteek met de auto te maken, maar dan ben ik ook 61 uur :wow: aan het rijden (waarvan 34 uur op de boot).

Wie heeft er nog een tip voor mij?

Afbeelding

Palmera

Re: Fret emigreren: welke vluchtmaatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:20

Ik weet zelf niets van deze dieren. Wat ik wél weet is dat kennissen van mij emigratie naar La Palma overwegen en, als dat door gaat, hun fretjes in Duitsland achterlaten. Dit i.v.m het klimaat. Zij zeggen dat de fret daar niet tegen kan. :)

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:40

Eerste wat ik me afvroeg is of het wel fijn is voor zo'n beestje om daar te leven?

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:48

Je kijkt nu naar budgetmaatschappijen, maar ik weet dat KLM heel veel diertransporten doet, allerlei soorten, van tropische vissen tot dierentuindieren. En die vliegen ook naar veel bestemmingen.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:50

optie om met de auto te aan ?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:53

ja dat staat in de OP 61 uur := En dan 34 uur met een boot

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:56

Kesje schreef:
Je kijkt nu naar budgetmaatschappijen, maar ik weet dat KLM heel veel diertransporten doet, allerlei soorten, van tropische vissen tot dierentuindieren. En die vliegen ook naar veel bestemmingen.

Alleen gaat hij met KLM ook als cargo mee, zelfde als Iberia dus.....

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:03

Kan ie niet met klm gewoon mee als handbagage?
Zou er even een belletje aan wagen!
Ik heb mn hondje nu mee naar noorwegen als handbagage en deden daar totaal niet moeilijk over!

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:06

ik werk op schiphol en ik zie regelmatig konijnen katten en kleine honden in een reismandje als handbagage mee gaan kan je vragen of dat misschien een optie is?

ik weet niet hoe ze dat regelen maar je kan het altijd vragen

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:09

Volgens mij mag een klein dier inderdaad mee als handbagage, mits de kennel aan alle voorwaarden en maten voldoet natuurlijk. Ik zou dit even navragen met de maatschappij(en) waar je mee vliegt! :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:09

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 17:12

Palmera, het kan wel hoor, met een kanttekening. Fretten kunnen inderdaad niet heel goed tegen de warmte maar ik heb dit goed besproken met de frettery waar hij vandaan komt.

Kesje, voor zover ik weet vliegt klm niet naar de Canarische eilanden. Transavia, dochterbedrijf van klm wel, maar neemt écht uitsluitend honden en katten mee.

Ik weet dat als dier+reismand onder de 7 kg is, hij mee mag in de cabine. Maar het probleem is dus dat 99% van de maatschappijen dit alleen bedoelen voor honden en katten..

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:17

Misschien via een Duitse of Belgische vliegmaatschappij?

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 18:42

Nissima schreef:
Palmera, het kan wel hoor, met een kanttekening. Fretten kunnen inderdaad niet heel goed tegen de warmte maar ik heb dit goed besproken met de frettery waar hij vandaan komt.

Kesje, voor zover ik weet vliegt klm niet naar de Canarische eilanden. Transavia, dochterbedrijf van klm wel, maar neemt écht uitsluitend honden en katten mee.

Ik weet dat als dier+reismand onder de 7 kg is, hij mee mag in de cabine. Maar het probleem is dus dat 99% van de maatschappijen dit alleen bedoelen voor honden en katten..

http://www.klm.com/travel/nl_nl/apps/eb ... oundMonth=

:D

Vluchten van Amsterdam naar Lanzarote

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 18:59

TuiFly?

Vlieg ik over 3 weken mee naar Skiathos Griekenland.
Ik ga daar werken bij een kattenopvang en als het mogenlijk is kan ik katten meenemen.
Dus TuiFly neemt ook dieren mee.

Anders kun je het ook via Duitsland proberen met Lufthansa.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:05

Zoek eens uit of je een ticket kunt boeken bij Delta Airlines. Je vliegt dan met partner KLM.

Ik weet dat je bij Delta zgn. 'emotional support animals' mee mag nemen. Hierbij maakt het niet uit wat voor een dier dat is. Er wordt ook enorm misbruik van gemaakt en vaak komt men daar nog mee weg ook! Bvb: veel te grote honden die eigenlijk in het ruim hadden moeten reizen en ik heb zelfs eens gelezen over een biggetje! (Al moest dat biggetje uiteindelijk wel van boord)
Maar dit betrof allemaal vluchten in of naar de VS... en ik weet niet of de regels van KLM zwaarder tellen dan die van Delta...

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 19:21

Thanks Lolacabana! Ik vind het wel een schrikbarend bedrag, maar het is de overweging waard.

TUI heb ik vanmorgen contact mee gehad, maar ook zij vervoeren alleen honden en katten. Lufthansa kan ik zeker nog proberen, goed idee! Ook Delta airlines zal ik eens uitzoeken, al heb ik het vermoeden dat die niet op de Canarische Eilanden vliegen.

Edit: helaas, KLM gaat aanstaande zaterdag al en dan mag mijn fret nog niet mee in verband met zijn rabiësinenting. Daarna gaan ze pas weer in september..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:25

Ik denk niet dat Delta van Amsterdam naar Lanzarote vliegt.

En anders eens bellen met het dierenhotel van de KLM of European Cargo Service ,heb ik 1,5 jaar paarden voor gevlogen maar vervoeren ook andere dieren.

Cargo is goed te doen voor de dieren hoor. Zeker de kortere vluchten. Het enige nadeel is dus dat jullie niet samen vliegen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:26

Je fret op de cursus 'ik leer miauwen' doen :+

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 19:50

Ja, Cargo is uiteindelijk natuurlijk best een optie. Ik vind het alleen zo spannend omdat een fret zo'n specifiek dier is. Maar als het niet anders kan, dan moet het maar. Het is gelukkig niet zo'n heel lange vlucht inderdaad.

senna21 schreef:

_O-

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:00

Misschien eens wat vakantie charter vluchten proberen? Bv Corendon en Arke vliegen op de Canarische eilanden :)

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:09

senna21 schreef:

Of m vermommen als puppy.
Sommige mensen trappen daarin, misschien de mensen van de vliegtuigmaatschappij ook wel :+

Afbeelding

Off topic, excuus. Maar ik kon m niet laten...
Laatst bijgewerkt door Wolkje op 07-06-16 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:13

vanwege hitte embargo zullen weinig vliegmaatschappijen nu kleinere dieren vervoeren, dus tot 15 september ligt dat zo goed als stil. Ook honden naar de usa b.v. worden nu niet meegenomen door passagiersvliegtuigen, hoogstens met een vrachtvliegtuig.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:13

LZP > BEU

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:16

ik vind het wel weer typisch vliegtuig maatschappijen op zijn smalsthoor

een hond/kat mag wel maar een fret niet? geven ze ook aan waarom niet??