.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:45

Leuk dat het weer een beetje opbloeit hier! Vorig jaar zijn we in Ohrid geweest en zo'n fantastische vakantie gehad <3 Daar heb ik onderstaand topic van gemaakt, misschien hebben jullie er wat aan!

_Tamara @ [BEU] [FOTO] Macedonië en Albanië, vol verrassingen!ë#p96152860

Voor excursies zou ik zeker George en Dushko aanraden! Zij staan op het plein en Dushko kan ook wat Nederlands. Beide excursies die we hebben gedaan, zijn we met hen gegaan en dat was echt top!! :D Allemaal super geregeld, kleine groepjes en ook echt naar plekken waar de grotere bureautjes niet komen. Prijs/kwaliteit ook super, kan hen in alles aanraden!

Fietsen hebben we ook gehuurd en hoefden geen helm op, vond het ook niet zo'n spannend terrein om dat nodig te vinden trouwens :P

Vorig jaar zijn we zo bijzonder verrast door dat gebied, dat we dit jaar naar Montenegro gaan *\o/*

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Macedonië struga/ohrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:52

Jouw topic heb ik inderdaad gelezen en nu heb ik er helemaal zin in!
Ik zag ook geen foto's met fietsers met een helm op. Wel fijn dat het niet hoeft.

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:33

raket schreef:
Wat leuk, wij gaan dit jaar ook naar Macedonie, naar Oaza inn ook bij Ohrid. Ben erg benieuwd en heb er zin in.
Is fietsen een beetje te doen? Wij zitten wat noordelijk van Ohrid (1,5 km) en het hotel verhuurd fietsen.
Ik lees er wisselende dingen over, volgens 1 boekje is een helm verplicht, maar heb daar verder nergens anders iets over gelezen?!?!!?!


In mijn herinnering is fietsen wel gewoon over dezelfde weg als de auto's. Ik vond het er best spannend uitzien eigenlijk, beetje als fietsen op een gemiddelde provinciale weg. Ik kan me niet herinneren dat ik fietsers met een helm op heb gezien. Schrijf anders het verkeersbureau (toeristisch bureau) voor Macedonië eens aan. http://www.toerismeverkeersbureaus.nl/macedonie/

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Macedonië struga/ohrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:05

Neuh... ik vraag het wel als ik daar ben. Was er gewoon benieuwd naar.

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Macedonië struga/ohrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:08

Wat een mooie foto's tamara! nu heb ik er nog meer zin in!

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Macedonië struga/ohrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:39

Nog een vraag: in de papieren van de reisorganisatie staat dat er soms lastig gedaan kan worden bij aankomst als je met een Europese identiteitskaart reist. Daar mag je wel gewoon mee reizen, maar het zou soms langer duren?
Iemand ervaring mee? Ik heb eigenlijk geen behoefte om een paspoort aan te vragen....

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 19:02

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Macedonië struga/ohrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:18

Die zeiden dat het met ID langer kan duren en dat je de transfer mogelijk mist. Maar ik durf de gok wel te nemen en dan met een taxi naar het hotel te gaan. taxiprijzen vallen reuze mee volgens mij.

Lindor92
Berichten: 7002
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Macedonië struga/ohrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:25

Macedonië is geboekt! :D

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Macedonië struga/ohrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:30

Tof Liindy!
wij gaan over 23 dagen, wel erg veel zin in
ben nu beetje de praktische dingen aan het regelen, koffers, wat we meenemen en zitplaatsen in het vliegtuig

Sting

Berichten: 12863
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Macedonië struga/ohrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:24

Voor de ervaren mensen: Is het handig om mountainbikes te huren of is een stadsfiets voldoende? Ik fiets zelf liever op een stadsfiets, vriendlief wil zeker weten een mountainbike. Af en toe een stuk mountainbikeroute vind ik echter wel erg leuk, maar zijn die er ook of is het allemaal asfalt?

Lindor92
Berichten: 7002
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Macedonië struga/ohrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:30

Wij gaan trouwens van 28 juli t/m 4 augustus :)

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 17:42

Wij zijn aangekomen vanmiddag
Met id kaart en geen probleem qua transfer oid
Net zo snel als paspoort

Nu even acclimatiseren en morgen plannen maken. Wij zitten in hotel granit pal aan het meer met zwembad grenzend aan het meer

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Macedonië struga/ohrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:27

Heel veel plezier en bedankt voor je antwoord!

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Re: Macedonië struga/ohrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 23:37

Veel plezier!! :D

Sting

Berichten: 12863
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Macedonië struga/ohrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 08:12

Veel plezier! Wij zijn gisteren terug gekomen, erg fijne tijd gehad!

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 12:04

Eloya schreef:
Wij zijn aangekomen vanmiddag
Met id kaart en geen probleem qua transfer oid
Net zo snel als paspoort

Nu even acclimatiseren en morgen plannen maken. Wij zitten in hotel granit pal aan het meer met zwembad grenzend aan het meer



Wij zaten daar ook. Veel plezier!

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 12:11

Een oud-collega van mij is daar een paar weken geleden nog geweest. Ze was laaiend enthousiast en wilde eigenlijk gelijk weer terug. Het was dat ze nog afspraken hier in Nederland had, anders had ze het nog gedaan ook! :D

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Macedonië struga/ohrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:24

Chipssss ik vlieg morgenochtend die kant op en ik kijk op weerplaza word het van woensdag tot zaterdag niet zulk heel best weer -O- ... dat is mn halve vakantie :') ach ja wist van tevoren dat k geen mooi weer garantie zou krijgen maar toch {:}

Sting

Berichten: 12863
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Macedonië struga/ohrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:27

Voor de mensen die iets goeds willen doen als ze terugvliegen: er is een organisatie die zwerfhonden opvangt op zoek naar mensen die een hond willen meenemen op de terugreis. Deze wordt dan in NL bij een opvanggezin geplaatst en uiteindelijk geadopteerd. Wij hadden 2 dames die samen 2 katten en 2 honden meenamen. Als ik het eerder had geweten had ik dat ook wel willen doen. Op Facebook is ze wel te vinden, werkt samen met 'Wereldpootjes'.

Lindor92
Berichten: 7002
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Macedonië struga/ohrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:52

Hoe doen jullie dat met auto huren? Dit kan via Nederland, maar vind ik behoorlijk prijzig. En dan moet je een creditcard hebben en die hebben wij niet. Kun je ook daar ter plekke een auto huren? Dit hebben we toen in gran canaria ook gedaan en kostte bijna niks.

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Macedonië struga/ohrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:19

@Lillian volg niet die weerdingen hoor, het weer is daar erg lastig te voorspellen door bijvoorbeeld de bergen. bij ons was ook drama weer voorspeld bepaalde dagen en er is 1 avond minder weer geweest verder prachtig! veel plezier

wij zijn vrijdag teruggekomen!
Maar ik wil weer terug!! het was zo super mooi en gaaf, ga nog een topic maken
Wij zijn in skopje geweest, in albanië bij pelikaan eiland en bij het klooster van st naum. verder zelf ohrid verkent. wat eenheerlijke vakantie

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Macedonië struga/ohrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:36

Eloya nee daar ben ik al achter, vanochtend werd er nog voorspeld dat het zaterdag vrij koud zou worden met regen. Nu word het iets van 26 graden met onweer :=
We gaan het zien :)

Sting ik doe vanuit mijn werk al hondjes in de balkan landen en spanje helpen door voer en anti-wormen en vlooien middelen die over datum zijn te doneren en er staat een collecte bus op onze toonbank. Maar wij zijn wel van mening dat je de hondjes daar moet laten om te adopteren want onze eigen asiels zitten al overvol.

Lindor92
Berichten: 7002
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:57

LiiNd_Y schreef:
Hoe doen jullie dat met auto huren? Dit kan via Nederland, maar vind ik behoorlijk prijzig. En dan moet je een creditcard hebben en die hebben wij niet. Kun je ook daar ter plekke een auto huren? Dit hebben we toen in gran canaria ook gedaan en kostte bijna niks.

Iemand die dit weet?

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 09:48

Even een vraag nu ik mijn paklijst aan het maken ben: de temperatuur minimum staat 11 graden. Koelt het s avonds zo af dat het lange broeken\ truien weer is. Of koelt het pas laat in de nacht af zodat dat niet nodig is?