(Zon)vakantie in Juli, waar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

(Zon)vakantie in Juli, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 12:54

Hoi Bokkers,

Ik heb een vraag en hoop dat er mensen zijn die ons op wat ideeën kunnen brengen.

Voor begin/halverwege juli zijn we nog op zoek naar een leuke, niet al te dure, vakantie van ongeveer 10-14 dagen.
Ver rijden wordt hem niet want we achten onze auto's daar niet betrouwbaar genoeg voor dus het zal al snel een (last-minute) vliegvakantie moeten worden, evt met huur van een auto ter plaatse.

We willen samen erg graag naar zee/aan het strand en het hoeft verder geen all inclusive super deluxe hotel te zijn. Iets van een appartement is evt ook prima. Nu zullen we waarschijnlijk wel veel in zee liggen maar we willen graag ook cultuur snuiven en dingen bekijken en ondernemen dus ergens iets vlakbij een leuk dorpje of stad en bezienswaardigheden heeft wel onze voorkeur.

Spanje, Turkije en Tenerife vallen eigenlijk op voorhand al af en ook Frankrijk heeft niet onze voorkeur.
Wel zijn we allebei fan van Italië en Italiaans eten en zouden we ook wel graag naar Kroatië gaan. Maar welk(e) gebied(en) in bijv Kroatië mooi zijn om naar te kijken kom ik met de vele keus op website's van reisbureau's ook niet echt meer uit.
En bijvoorbeeld Griekenland/Zakyntos lijkt mij ook nog wel wat maar we zijn ergens ook wel bang voor een overloop van vluchtelingen. Niets ten nadele van hen maar als we op vakantie gaan willen we toch graag kunnen genieten van onze vakantie en het land en niet zoals je op sommige foto's ziet in een halve vuilnisbelt van kapotte boten en andere rotzooi en mensen die in tentjes op straat leven terecht komen. Ik hoop dat dat ook begrepen kan worden en we daar verder geen discussie over hoeven te gaan voeren.

Maar andere landen/gebieden/ideeën zijn ook zeker welkom :)

blensink

Re: (Zon)vakantie in Juli, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:19

Alvast een fijne vakantie toegewenst!

Wij hebben nog een appartement vrij in Benidorm.
Vraag gerust meer info of neem eerst een kijkje op onze site.

www.holiday-spain.nl

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:32

Mallorca is een heerlijk eiland!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:35

Griekenland is groter dan die enkele plaatsen waar de foto's van de bootjes zijn gemaakt ;)
Als Italië jullie aanspreekt, waarom dan moeilijk doen en door blijven zoeken? Italië is groot zat en prachtig. Zoek een mooie locatie, boek een vakantie en ga lekker genieten :D

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:45

Ik zou Turkije niet afschrijven hoor! Zoveel goedkope last minutes nu. Ik kom net terug van een weekje Turkije en het was heerlijk. Al inclusive hotel 5 sterren (grand park kemer) en voor nog geen 450 euro per persoon inclusief verzekeringen. Heb het echt heel erg leuk gehad.

Niet bang laten maken. Ook over Griekenland hoor ik verhalen dat het best allemaal mee valt. Spanje is dit jaar echt buiten proportie duur.

Je kan natuurlijk ook gewoon naar Italie gaan als je dat zo'n mooi en fijn land vind. Ik ben vroeger naar het gardameer gebied geweest. Was erg leuk. :)
Laatst bijgewerkt door Yipee op 05-06-16 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:47

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 15:06

Yipee schreef:
Ik zou Turkije niet afschrijven hoor! Zoveel goedkope last minutes nu. Ik kom net terug van een weekje Turkije en het was heerlijk. Al inclusive hotel 5 sterren (grand park kemer) en voor nog geen 450 euro per persoon inclusief verzekeringen. Heb het echt heel erg leuk gehad.

Niet bang laten maken. Ook over Griekenland hoor ik verhalen dat het best allemaal mee valt. Spanje is dit jaar echt buiten proportie duur.

Je kan natuurlijk ook gewoon naar Italie gaan als je dat zo'n mooi en fijn land vind. Ik ben vroeger naar het gardameer gebied geweest. Was erg leuk. :)

Turkije ben ik al een paar keer geweest, maar vandaar haha. Wil graag verschillende landen zien :)

Verder bedankt voor alle reacties!
Italië zijn we beide vroeger veel geweest, oa ook Gardameer. Maar we willen graag naar zee. En dan zie je soms door al het aanbod door de bomen het bos niet meer...

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:22

Dan is Griekenland ook een leuk alternatief. Auto huren en dan lekker rond rijden.

Misschien is Mallorca ook wel leuk. Met mijn ouders geweest en een auto gehuurd. Dan kom je op leuke plaatsen! Misschien is dat een idee? :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 16:03

Kijk anders eens op Airbnb, daar kun je ook leuke appartementen huren en kom je soms op hele mooie plekken uit! Moet je wel zelf je ticket boeken en vervoer regelen.

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 16:11

Wij zijn ook aan het rondkijken en kwam gisteren terecht bij een aantal mooie hotels/ appartementen in Macedonië (plaats: Ohrid). Een bekende van ons heeft daar met de auto rond gereisd en de omgeving is daar heel erg mooi en de mensen zijn ook vriendelijk! Daarnaast is het prijstechnisch heel gunstig in het hoofd seizoen ;)

Veel succes!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 16:18

Mag ik vragen waarom sommige landen afvallen? Zijn jullie daar al is geweest? Ben dit jaar op Tenerife geweest en als je niet in het hoogseizoen gaat is het echt een leuk eiland. Griekenland vind ik nog beter, prachtige eilanden. Maar als je zelf zegt Italië lijkt me wel wat dan zou ik daarvoor gaan kijken. Of het eiland sicilie of sardiene?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 21:51

Vooral omdat we er idd al (meerdere keren) geweest zijn :)
En spanje nu ook deels omdat de prijzen allemaal 3x over de kop zijn gegaan.

En verder ook omdat er misschien nog mensen leuke landen of plekken weten waar je in eerste instantie misschien niet gelijk aan zou denken, zoals Macedonië hierboven :)
Want Italië zijn we ook beide al veel geweest. Wel veel in het noorden allebei dus we zitten ook wel te kijken naar bijv Sicilie.
Maar misschien dus dat andere mensen nog leuke plekken weten of echte aanraders hebben :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:57

Cyprus?
Kroatie is ook heel mooi en mochten jullie verder weg willen zijn de nederlandse antillen misschien ook een optie?

Ik ben zelf op Aruba geweest en vond het geweldig daar!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 22:14

Heb je toevallig aanraders voor specifieke gebieden in Kroatië?
Cyprus gaan we binnenkort nog even goed naar kijken, dankjewel :)

Ik ben zelf al 2x op Curaçao geweest. Zou graag nog een keer terug gaan die kant op maar we zijn in november afgelopen jaar ookal naar Thailand geweest dus het budget laat het dit jaar (helaas) ook niet echt toe om (ver) buiten Europa te gaan :)

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:17

Portugal!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:33

Als je een strandvakantie wil dan kan ik Biograd: Drazica beach aanraden.

Het strand ligt 10 min lopen van het centrum en de omgeving is zo goed als autoverkeer vrij.
Het strand heeft wc, douch en omkleedcabines wat ik zelf erg prettig vind na al dat zwemmen en zonnebaden :)

Er is ook veel mogelijk om aan watersporten mee te doen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:35

Malta?

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 01:15

Ik ben een paar keer in Kroatië geweest. Eerste keer hadden we een app gehuurd op Krk maar verder herinner ik me weinig van die reis... Laatste keer hadden we een huis gehuurd in Broce. Huis lag aan het water. Van daaruit zijn we Mljet gaan bezoeken en Dubrovnik. Beiden heel erg mooi :j

Hongarije is zeker ook een aanrader! Een land vol prachtige natuur én goedkoop :) Wij hebben een huis niet ver van het Balatonmeer (25 minuten rijden vanuit Fonyod) en hebben iets van 120 euro voor 8 personen op restaurant betaald..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 06:34

Blacky, je hebt je blijkbaar niet erg verdiept in de vluchtelingencrisis ;)
A. Sinds het akkoord met Turkije zijn er geen vluchtelingen meer op de Griekse eilanden en
B. Zakynthos is onderdeel van de Ionische eilanden, aan de Westkust van Griekenland en daar is nog nooit 1 vluchteling geweest ;)

Zakynthos is echt een leuk en betaalbaar eiland voor wat je zoekt :j
Je zou ook nog één vd andere Ionische eilanden kunnen overwegen zoals Corfu, Lefkas of Kefalonia.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 06:54

Ik kan Kroatië ook echt aanraden. Wij zijn vorig jaar naar Split geweest, last minute.
We vlogen met Easyjet voor weinig geld en een appartementje via Airbnb geboekt.
Split zelf heeft zowel cultuur als strand maar je kan vandaar ook makkelijk naar één van de eilanden voor een dagje of langer of juist dieper het binnenland in zoals naar Krka. Heel divers en gevarieerd.