Ik heb een vraag en hoop dat er mensen zijn die ons op wat ideeën kunnen brengen.
Voor begin/halverwege juli zijn we nog op zoek naar een leuke, niet al te dure, vakantie van ongeveer 10-14 dagen.
Ver rijden wordt hem niet want we achten onze auto's daar niet betrouwbaar genoeg voor dus het zal al snel een (last-minute) vliegvakantie moeten worden, evt met huur van een auto ter plaatse.
We willen samen erg graag naar zee/aan het strand en het hoeft verder geen all inclusive super deluxe hotel te zijn. Iets van een appartement is evt ook prima. Nu zullen we waarschijnlijk wel veel in zee liggen maar we willen graag ook cultuur snuiven en dingen bekijken en ondernemen dus ergens iets vlakbij een leuk dorpje of stad en bezienswaardigheden heeft wel onze voorkeur.
Spanje, Turkije en Tenerife vallen eigenlijk op voorhand al af en ook Frankrijk heeft niet onze voorkeur.
Wel zijn we allebei fan van Italië en Italiaans eten en zouden we ook wel graag naar Kroatië gaan. Maar welk(e) gebied(en) in bijv Kroatië mooi zijn om naar te kijken kom ik met de vele keus op website's van reisbureau's ook niet echt meer uit.
En bijvoorbeeld Griekenland/Zakyntos lijkt mij ook nog wel wat maar we zijn ergens ook wel bang voor een overloop van vluchtelingen. Niets ten nadele van hen maar als we op vakantie gaan willen we toch graag kunnen genieten van onze vakantie en het land en niet zoals je op sommige foto's ziet in een halve vuilnisbelt van kapotte boten en andere rotzooi en mensen die in tentjes op straat leven terecht komen. Ik hoop dat dat ook begrepen kan worden en we daar verder geen discussie over hoeven te gaan voeren.
Maar andere landen/gebieden/ideeën zijn ook zeker welkom