Week op vakantie met 2, waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StableDoor

Week op vakantie met 2, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 12:55

Hallo bokkers,

Normaal ben ik niet zo van het topics openen, maar ik heb even wat ideeën nodig!

Mijn vriend en ik zijn van plan begin juli een weekje samen weg te gaan, we hebben alleen nog geen idee waarheen. Het plan was aanvankelijk om met nog 2 vrienden naar Zuid-Frankrijk te gaan (Aups, in de Verdonstreek), maar die vrienden kunnen waarschijnlijk niet meer mee. Nu zijn we bang dat het misschien wat saai is om met zijn tweeën in zo'n klein dorpje in Frankrijk te zitten waar ook niet veel grotere dorpen/stadjes o.i.d. in de omgeving te vinden zijn. Dus hier mijn eerste vraag: weten jullie misschien leuke plekjes in Frankrijk (ander land wat met de auto te bereiken is vanuit België mag ook) waar genoeg natuur is maar ook genoeg dingen om te doen met 2? We houden overigens van actieve vakanties, absoluut niet van zonvakanties. Mijn vriend stelde voor om anders een citytrip te gaan doen, maar in welke stad kan je je een week lang vermaken?

Nog even ter info: we zijn 19 en 20 en ons budget is niet heel groot, want we zijn student :P

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën en ervaringen!

Blue_flower

Re: Week op vakantie met 2, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:57

Moet het perse met de auto? Anders suprise me eens proberen? Dan boek je een datum, waarheen weet je niet, voor redelijk fijne bedragen :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:57

Ik ben een paar jaar geleden met mijn toenmalige vriend naar de Ardeche geweest in Frankrijk. Daar kan je wandelen, fietsen, kajakken, in de rivier zwemmen enz. Wij hadden toen echt enorm slecht weer, en hebben ons daar wel een beetje verveeld soms. Maar dat was echt uitzonderlijk dat weer, met goed weer kan je je daar prima een weekje vermaken! Met de tent was gezellig, en kostte echt heel weinig!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:00

https://srprs.me/

Misschien is dit iets voor jullie? Soort verrassingstrip en je kan nog voorkeuren aangeven.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:01

Net boven parijs Chantilly is een mooie plek, kan je makkelijk naar parijs met de trein en is veel te zien in de omgeving.

Wij gingen met de sleurhut dus weer niet hoe het daar met hotels/hostels ect is

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 13:12

Bedankt voor de reacties! Citytrips hoeven niet met de auto :)
Srprs.me heb ik ook aan gedacht, maar met een broke trip heb je wel vaak dat je met vreemden op de kamer zit in een hostel, en dat willen wij liever niet.
Ardeche is ook wel een goed idee!

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:12

Ik ben vorig jaar met mijn vriend op multicitytrip geweest van srpr.me wij hebben een ontzettend leuke week gehad. Super geregeld met vliegtijden en hotels midden in het centrum.

Wij zijn naar Madrid en Bazel gestuurd. 2 totaal verschillende steden maar erg leuk, en we hadden deze steden zelf niet bedacht.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:15

Lekker naar Luxemburg?

Niet te ver (brandstof voor de auto is ook duur) en toch mooi om te zien. Veel te doen zoals wandelen/kanoën/fietsen/kastelen bezoeken/terrasjes pakken enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:16

Corsica

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 13:22

Luxemburg had ik nog niet aan gedacht! Een multicitytrip klinkt ook erg goed!
Corsica leek ons ook heel leuk, maar mijn vriend is daar vorige zomer 3 weken gaan trekken en heeft gemerkt dat het openbaar vervoer heel slecht is, en dat gaan we wel nodig hebben als we de auto niet mee hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:26

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:27

Wij gaan naar Luxemburg dit jaar. In de omgeving kan je kanoen, zijn er meerdere klimparken en er is een rodelbaan :D. Ook schijnt Luxemburg stad erg mooi te zijn en is Trier erg dichtbij.
Voor ons prima te doen op een studentenbudget :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:44

Luxemburg is inderdaad erg mooi en er is genoeg te doen en zien.
Als je toch met de auto bent snap ik niet zo goed waarom je niet toch naar jullie originele bestemming gaat? Dat het dorp klein is maakt dan niet zo heel veel uit aangezien je mobiel bent. Die omgeving is ook schitterend en ook daar is genoeg te doen, zien en beleven.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 14:37

Goof schreef:
Luxemburg is inderdaad erg mooi en er is genoeg te doen en zien.
Als je toch met de auto bent snap ik niet zo goed waarom je niet toch naar jullie originele bestemming gaat? Dat het dorp klein is maakt dan niet zo heel veel uit aangezien je mobiel bent. Die omgeving is ook schitterend en ook daar is genoeg te doen, zien en beleven.

Ik zou dat ook best willen hoor, maar mijn vriend ziet dat niet zitten, hij is er echt van overtuigd dat dat met 2 niet zo leuk gaat zijn. Ik heb geprobeerd hem om te praten (we zijn er vorig jaar met zijn familie geweest, dat was echt geweldig), maar hij is koppig, dus er zit niets anders op dan een andere bestemming te kiezen.

Nikki: ik had het meer over het openbaar vervoer op Corsica zelf

Ik ben heel blij met alle reacties :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:38

StableDoor schreef:
Goof schreef:

[naam]: ik had het meer over het openbaar vervoer op Corsica zelf

Dat begrijp ik hahaha, maar met de auto de boot op, zodat je op corsica je auto hebt!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:40

mijn vriend en ik gaan met z'n 2en een week met de auto naar Kroatië! :D

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 14:42

Nikki schreef:
Dat begrijp ik hahaha, maar met de auto de boot op, zodat je op corsica je auto hebt!

Jeetje, wat een blonde actie weer van mij :+

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:43

Nikki schreef:

Een week is echt te kort om naar Nice te rijden, over te varen, Corsica te zien en weer terug te rijden.

Of je zou naar Corsica kunnen vliegen en daar een auto huren, dan benut je de volle week vakantie die je hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:47

Ben ik niet met je eens Szan. Je rijd vanaf Utrecht in 12 uur naar Nice, en dan 5,5 uur op de boot. Dan kun je nog 5 volle dagen genieten. (Als je 7 dagen hebt) En zelfs op de boot en tijdens het rijden kun je al genieten!

Hahaha maakt niet uit StableDoor, als je het niet kent is het niet zo raar toch?!

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 14:47

Een auto huren is wel echt te duur voor een studentenbudget :(

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:50

De Verdon is wel ontzettend mooi. Wij zijn daar 3 jaar geleden met z'n 2-en geweest, in Moustiers Saint Marie. Genoeg te doen in de omgeving, mooie stadjes, wandelen, fietsen, marktjes, lekker touren met de auto, zwemmen in Lac St. Croix, canyoning, kayakken etc. Volgens mij verveel je je daar niet zo snel. Je houdt het daar prima een week vol.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:55

Lienepien95 schreef:
Wij gaan naar Luxemburg dit jaar. In de omgeving kan je kanoen, zijn er meerdere klimparken en er is een rodelbaan :D. Ook schijnt Luxemburg stad erg mooi te zijn en is Trier erg dichtbij.
Voor ons prima te doen op een studentenbudget :P

Trier is heel erg mooi :j

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:56

En het Zwarte Woud? Is echt wel erg mooi en er is veel actiefs te doen.

Nikki schreef:
Ben ik niet met je eens Szan. Je rijd vanaf Utrecht in 12 uur naar Nice, en dan 5,5 uur op de boot. Dan kun je nog 5 volle dagen genieten. (Als je 7 dagen hebt) En zelfs op de boot en tijdens het rijden kun je al genieten!

Hahaha maakt niet uit StableDoor, als je het niet kent is het niet zo raar toch?!

Wow ja, als je het zo op een rijtje zet kan het, maar ik zou nooit in één ruk 12 uur willen rijden. En dan moet je maar mazzel hebben dat je een aansluitende boot hebt naar Bastia (of een andere plek maar is ook weer langer varen). Maar je hebt gelijk, als je vaart maakt lukt het wel. Of een nachtboot nemen, dat bespaart je ook weer reistijd? Overdag rijden, 's nachts varen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:07

Ik zelf rijd de 12 uur in 1 stuk door, ik vind het heerlijk. Mijn vriend heeft geen rijbewijs dus wisselen kan niet.. Af en toe eens stoppen om de benen weer te strekken. Je plant je bootreis van te voren, dus je weet hoeveel je van te voren weg moet rijden om hem aansluitend te kunnen nemen. Je kunt inderdaad ook een hut erbij huren zodat je er kan slapen, of je slaapt lekker in de auto! Ik doelde inderdaad op Bastia, dat is 5,5 uur varen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:21

Willen jullie kamperen of iets huren?

Als je een auto hebt dan zou ik nog niks gaan boeken. Zit je zometeen in de regen terwijl het 100 km verderop beter weer is.
Orienteer je op leuke bestemmingen en kies last minute, spullen in de auto en gaan.

Mijn vriend en ik zijn ook altijd met z'n tweeën en zijn doeners. Wij boeken nooit van tevoren, er is altijd nog wel een plekje te vinden, vooral met tent. Met een hotel of huurcaravan kun je het net treffen dat ze niet vol zitten en een goedkopere last-minute prijs bieden.

Afgelopen mei wilde we met de auto naar Kroatie, we hadden onze plannen klaar. Twee dagen voor vertrek het plan gewijzigd omdat er in Kroatie veel regen werd voorspeld (net als bijna in de rest van Europa, behalve in Nederland :+ ).
We hebben toen een last-minute vlucht naar Sicilie geboekt (Ryanair), daar een auto gehuurd en daar met 80% korting in een mooie villa met eigen zwembad gezeten.

Ik herken trouwens wel dat het wat te stil kan zijn, vooral 's avonds, meestal kiezen we daarom voor een camping met plaza, zodat er om je heen al gezelligheid is.

De Vogezen en Jura zijn ook mooie bestemmingen in Frankrijk. Jura heeft veel mooie helderblauwe meren, Vogezen schitterende natuur.
En zo zijn er wel 100 mooie bestemmingen. Met auto ben je een vrij mens :D