Java-Bali-Gili eilanden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammert

Java-Bali-Gili eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 18:23

Hallo,

Ik ga in september een droom waar maken. Een reis maken van Java naar Bali en tot slot de gili eilanden. Best spannend! Eerste keer zo ver en gezellig samen met een vriendin.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Hebben jullie ook nog tips van wat je echt mee moet hebben.. :D

xLoki

Re: Java-Bali-Gili eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:23

Super leuk dat je dit gaat doen!
Ik heb deze reis in 2012 gemaakt met mijn ouders. :) 10 dagen Java, 4 dagen Bali en 4 dagen Lombok.

Tips:
- Java: er van uitgaande dat je vliegt op Jakarta zijn mondkapjes geen overbodige luxe als je de stad in gaat. Ik heb daar een vervelende smog-longontsteking opgelopen. Verder zou ik zo kort mogelijk in Jakarta blijven, vieze stad. Wij zijn van het westen naar het oosten gereisd per minibus en trein, vooral de treinreis van Bandung naar Yoghjakarta is heel erg aan te raden, het was prachtig! Verder is de Bromo-vulkaan zeker de moeite waard om te bekijken, wij zijn met zonsopkomst gegaan en dat was erg indrukwekkend.

- Bali: wij hebben eigenlijk alleen maar in het resort gezeten, bijkomen van Java _O- Maar ik kreeg van Bali een beetje het idee dat het érg toeristisch was daar, dus ik zou daar niet al te lang blijven.

- Lombok/Gili: geweldig!!! Op de Gili's is het een en al paradijs met die onderwaterwereld daar <3 Alsof je midden in Finding Nemo zit. :D En verder zijn de mensen super lief daar, praat met de lokale bevolking, kies geen giga resort maar juist een lieflijk hotelletje ergens in de jungle!

Sammert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 19:31

xLoki schreef:
Super leuk dat je dit gaat doen!
Ik heb deze reis in 2012 gemaakt met mijn ouders. :) 10 dagen Java, 4 dagen Bali en 4 dagen Lombok.

Tips:
- Java: er van uitgaande dat je vliegt op Jakarta zijn mondkapjes geen overbodige luxe als je de stad in gaat. Ik heb daar een vervelende smog-longontsteking opgelopen. Verder zou ik zo kort mogelijk in Jakarta blijven, vieze stad. Wij zijn van het westen naar het oosten gereisd per minibus en trein, vooral de treinreis van Bandung naar Yoghjakarta is heel erg aan te raden, het was prachtig! Verder is de Bromo-vulkaan zeker de moeite waard om te bekijken, wij zijn met zonsopkomst gegaan en dat was erg indrukwekkend.

- Bali: wij hebben eigenlijk alleen maar in het resort gezeten, bijkomen van Java _O- Maar ik kreeg van Bali een beetje het idee dat het érg toeristisch was daar, dus ik zou daar niet al te lang blijven.

- Lombok/Gili: geweldig!!! Op de Gili's is het een en al paradijs met die onderwaterwereld daar <3 Alsof je midden in Finding Nemo zit. :D En verder zijn de mensen super lief daar, praat met de lokale bevolking, kies geen giga resort maar juist een lieflijk hotelletje ergens in de jungle!

Bromovulkaan gaan wij ook heen! :D Wij hebben een georganiseerde reis gedaan. Zijn beide nog nooit zo ver geweest dus vinden het best spannend. Tot aan Bali hebben we een gids en dan gaan we nog zelfstandig Gili trawagan Gili air en Gili meno bezoeken.
Hieronder is de reis die we gaan doen.

Vliegreis Amsterdam – Jakarta.
Dag 2: Aankomst Jakarta – stadsbezoek Jakarta.
Dag 3: Jakarta – Bogor – Bandung (ca. 190 km).
Dag 4: Stadsbezoek Bandung.
Dag 5: Bandung – per trein naar Yogyakarta.
Dag 6: Stadsbezoek Yogyakarta.
Dag 7: Yogyakarta – Solo (ca. 65 km).
Dag 8: Solo – Malang (ca. 350 km).
Dag 9: Malang – Bromo – Malang (ca. 51 km).
Dag 10: Malang – Kalibaru (ca. 250 km).
Dag 11: Kalibaru – Bali (ca. 200 km).
Dag 12 t/m 18: Vrije dagen op Bali.
Dag 19: Vliegreis Denpasar (Bali) – Amsterdam.
Dag 20: Aankomst Amsterdam.