Ervaring NS internationaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chantaliiejj

Ervaring NS internationaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 19:35

Hoi allemaal,

Volgende week vertrek ik voor 2 weken naar Duitsland, en heb dan een overstap in Frankfurt flughafen.
Nu heb ik nog nooit met de ns internationaal gereis en ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met deze trein, natuurlijk heb ik een ticket en plaats gereserveerd.
En omdat ik nog nooit in Frankfurt ben geweest ben geweest zijn eventuele tip's tijdens de overstap en trein reis uiteraard welkom! :)

Hoor graag van jullie.

Twilight

Re: Ervaring NS internationaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:39

ik ben enkele keren ermee naar london geweest, vond het heel chill reizen, geen gedoe.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:03

Prima ervaringen mee, trein is heel relaxed en station Frankfurt-F is ook best overzichtelijk.

Enige puntje waar je soms tegenaan loopt, is dat er al mensen op je gereserveerde zitplaats zitten. Maar dat is een kwestie van beleefd aangeven dat je de plek hebt gereserveerd, en dan is ook dat weer opgelost.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:06

Prima te reizen idd, wel een beetje duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:09

Prima met reizen inderdaad. Afhankelijk van welke tijd en hoe lang van tevoren je reserveert vind k de kosten nog meevallen trouwens :)

Heb vorig jaar op Frankfurt nogwat nogwat een overstap gehad van 3 kwartier (weet niet meer welke frankfurt, enkel dat ze een starbucks hadden wahaha) maar d'r zitten genoeg (eet)zaakjes om de tijd te doden. En schone wc's, ook erg prettig :')

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 11:35

Fijn om te horen dat er positieve ervaringen mee zijn, raden jullie een gereserveerde zitplaats aan tijdens de reis? :)

Szan schreef:
Prima ervaringen mee, trein is heel relaxed en station Frankfurt-F is ook best overzichtelijk.

Enige puntje waar je soms tegenaan loopt, is dat er al mensen op je gereserveerde zitplaats zitten. Maar dat is een kwestie van beleefd aangeven dat je de plek hebt gereserveerd, en dan is ook dat weer opgelost.

Fijn! is het een vrij groot station of valt het mee?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 11:41

Wij zijn er mee naar Berlijn gereisd, was goed bevallen. We hadden geen gereserveerde zitplaatsen en dat betekende alleen op de terugweg dat we niet bij elkaar konden zitten en af en toe op moesten staan voor anderen. Wil je dat voorkomen en lekker kunnen settelen, dan is reserveren wel handig.

De plaatsen waren een stuk ruimer dan de Eurostar (trein naar Londen) wat erg prettig was.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 15:33

Heb vandaag toch nog een plekje gereserveerd, toch om te voorkomen om steeds van plek te wisselen! Ben benieuwd hoe het gaat aankomende week, ieder geval fijn om te lezen dat het iedereen goed is bevallen.

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:48

Ik ben vorig jaar in de zomer met NS Internationaal richting Ülm gegaan. Heb toen 1 overstap gehad in Kuilen. Ik heb expres een reis gekozen met maar 1 overstap. Dit omdat het treinverkeer in DU slechter is geregeld dan in NL. In DU loop je sneller kans op een vertraging. En als je je niet aan je reis van de NS kan houden moet je je reis onderbreken/terugkeren. Ik had uiteindelijk 5 tot 10 min vertraging, maar dat was geen probleem ivm 20 min overstap.

Moet wel zeggen dat die treinen mega relaxed zijn! Duitsers zijn heel erg sociaal dus de kans is groot dat je aangesproken word in de trein :)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 13:49

Ondertussen ben ik alweer 2 weken terug uit Duitsland, treinen zijn inderdaad heel relax en was blij dat ik een zit plek had gereserveerd.

Helaas op de heen en zowel terug reis vertraging gehad waardoor ik beide overstappen had gemist in Frankfurt. Maar goed vertraging kan altijd gebeuren natuurlijk, ondaks dat heb ik het in Duitsland erg leuk gehad :)