Zinder verwachtingen 4 dagen door zweden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

Zinder verwachtingen 4 dagen door zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 16:38

Mijn brave zoon van bijna 18 vroeg mij 3 maand geleden of hij naar een rockconcert mocht, tuurlijk!!
Maar mam, het is niet in Nederland. Oke!
Het is in Zweden. OKE!?
Gekeken naar reis mogelijkheden en snachts besloten, ik ga hem er heen brengen.

Op de bonnefooi rijden wij de heen reis naar solvesborg via Denemarken en de terugreis met de boot.

Ondertussen zit ik te bedenken wat ik wil gaan doen.
Iemand ideetjes?
Ik zit tussen Skane en Blekinge in, kan naar meten, zee, bossen.

Nog geen ervaring met Zweden

gabyfedde

Re: Zinder verwachtingen 4 dagen door zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 06:09

Skåne en Blekinge zijn beide mooi (net als de rest vn Zweden). Wegen zijn goed en files zijn er nlet.
Mooi natuurgebieden zijn bv Kullaberg (net boven Helsingborg) en Söderåsen (wat ten Oosten van Helsingborg).

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 09:20

Wat zijn de prijzen van supermarkten, benzine enz?

En de heenweg ga ik via kopenhagen, daar is een tollbrug die 48,-, maar zijn er nog meer tollbruggen en wegen?

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 11:38

Zweden is super! Het is echt een van de mooiste landen vind ik.

Mijn favoriete plekken waren Stockholm, Sollerön, Fulufjallet en de westkust. Ik zie dat dit wat afgelegen is van de plek waar jij heen gaat... Karlskrona is ook een leuke stad, heeft een erg mooi maritiem museum!

Prijzen van benzine en in de winkels liggen hoger als in Nederland, maar over het algemeen lager als in Denemarken. Probeer ook te zorgen dat je in Duitsland nog tankt ( en doe dat niet bij het alleralleraller laatste tankstation, want dan sta je lang in de rij :') ) en rij op een tank als dat lukt naar Zweden. De tolbrug is duur ja, maar ook prachtig om over heen te rijden. Er is voor zover ik weet geen andere brug om te gebruiken.
Laatst bijgewerkt door loeloemoekie op 01-06-16 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 11:39

Nog nooit in Zweden geweest dus ik heb geen tips maar wilde even melden dat je een supertoffe moeder bent. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 11:40

Jildau schreef:
Nog nooit in Zweden geweest dus ik heb geen tips maar wilde even melden dat je een supertoffe moeder bent. :D

Haha dat was ook mijn eerste gedachte, wat leuk zeg!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 11:41

Mee eens met Jildau!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 11:46

Als je maar enkele dagen gaat is het misschien een idee een goed gevulde koelbox mee te nemen zodat je alleen voor snacks naar de winkel hoeft. Hoewel ik Zweden niet extreem veel duurder vond dan Nederland hoor.

Met de veerboot over is ook heel leuk en mooi om te doen, zonsondergang op het water is prachtig.

En natuurlijk, ze hebben niet de euro, maar wij hebben gewoon direct bij aankomst in Götenborg gepind.

Veel plezier! En zeker een toffe moeder!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 08:57

Hahaha bedankt voor jullie leuke reacties
We hebben besloten de heenweg ook per boot te gaan, prijs van tolwegen is bijna gelijk aan boot en dan benzine nog niet eens mee gerekend.

Nog tips voor mijn zoon die zijn eerste festifal gaat bezoeken?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 10:51

loeloemoekie schreef:
Prijzen van benzine en in de winkels liggen hoger als in Nederland, maar over het algemeen lager als in Denemarken. Probeer ook te zorgen dat je in Duitsland nog tankt ( en doe dat niet bij het alleralleraller laatste tankstation, want dan sta je lang in de rij :') ) en rij op een tank als dat lukt naar Zweden.

Ik kom al heel wat jaar in Zweden, maar de benzine is er nog nooit duurder geweest dan in Nederland. In het Zuiden is het momenteel zo'n €1,38/liter, hier in het dure Noorden €1,48/liter.
In Denemarken is het wel duurder dan in Duitsland (goedkoopst) en Zweden (tweede plaats), maar nog steeds wat goedkoper dan in Nederland.
Tanken in Duitsland is zeker wel aan te raden dus! Tankstations in Duitsland hebben overigens erg schone toiletten.
Supermarkten zijn in Zweden wel iets duurder dan in Nederland, maar zeker niet duur vergeleken met Denemarken en bv Noorwegen.
Alcohol is bv wel weer duur, dus als je zin hebt in een wijntje zou ik dat wel meenemen uit Nederland (is gewoon toegestaan).

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:43

zweden het land van mijn hart <3 wat super top dat jij je zoon zo laat gaan en hem ook nog eens brengt :D is het een meerdaags festival? of echt voor 1 avond/nacht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 16:06

Ik wilde precies hetzelfde zeggen als Jildau. :j

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 09:18

Kirri, hij gaat naar het zweden rockfeest van donderdag tot zondag ochtend. en dan weer terug naar nederland rijden.

Tanken in duitsland is idd goedkoop, zeker als je net iets van de hoofdwegen afgaat.

Alleen.... gisteren heeft onze auto het begeven en is de ohra (mijn reisverzekering, met godzijdank vervangend vervoer) op zoek naar een vervangende auto voor mij |(
Nouja, komt vast wel goed!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:26

Oh jeej, balen! Mocht de auto wel gefixt zijn op tijd, werkt het vervangend vervoer dan ook in het buitenland?
Wij hadden de hele vakantie in Zweden autopech, maar dankzij een anwb abbonement toch vervangend vervoer (4x!) gekregen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:26

Wat gaaf! zonde van je auto :(

Gaat hij in een tent? zo ja laat hem goed rekening met de kou houden. Want het kan hier in eens omslaan en het verschilt zo veel in de regio's.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 00:23

Hij slaapt idd in een tent, ik zal hem morgen een deken mee geven.
Nu nog een nachtje in een fijn warm bed in solvesborg, morgen scheiden onze wegen voor een paar dagen en gaan we kamperen