Alleen naar Montpellier, tip?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monster_tos

Alleen naar Montpellier, tip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 16:19

Hallo,

Eind Juli ga ik voor het eerst alleen op vakantie :) Ik ga 2.5 week naar Montpellier.
Zijn er hier mensen die de stad goed kennen en wat tips kunnen geven? Waar kun je lekker eten, beste strandjes, parken, etc.?

Maar ook de omgeving rondt Montpellier. Ik zit er over te denken voor een paar dagen een auto te huren en dan wat te gaan touren.

Hoor graag van jullie :)

Roosch

Re: Alleen naar Montpellier, tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 01:07

Stuur me over een week of 4 even een berichtje dan kan ik je meer vertellen. :D :D

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 01:16

Aiiii het is te lang geleden om goede tips te geven.
Ik vond het een heerlijke stad om rond te dwalen en me te laten verrassen door wat ik tegenkwam.

En ik ben van daaruit verder gegaan naar de uitlopers van de Pyreneeën. Prachtig!

Ben benieuwd naar je foto's!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 08:27

Haha ik ga het onthouden Roosch! Waar zit je in Montpellier?

Als ik inderdaad de verhalen zo lees is het echt een 'struin' stad. Ben heel benieuwd!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:02

Ik heb er 6 maanden gewoond vorig jaar. Vraag maar raak!

Wat betreft strand heb je carnon (niet zo toeristisch) en le grande motte. (Erg toeristisch maar heel gaaf!)
Verder heb je beide kanten op erg veel mooie stranden als je een paar km rijd langs de kust.
Palavas is ook erg mooi!

Als je van natuur houd, ga eens naar pic saint loup, erg mooi! Mooie ruine bovenop de 'berg'.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 09:33

Ah top Babeth.

Ik zit in Perols, dus tussen het strand en de stad zelf. Ik heb de beschikking tot een fiets en ik geloof dat de metro in Montpellier erg goed geregeld is en je ook overal kan brengen.

Heb je nog tips voor lekkere restaurantjes?

Ik wil een paar dagen een auto gaan huren, dus als je nog leuke plekker wat verder weg weet. Liefst natuurgebieden of mooie oude steden.

Dankje alvast :)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:22

Ahh perols, dan zit je vlakbij carnon en palavas. Ik woonde in Lattes. (Net boven perols)
Restaurants ging ik eigenlijk nooit heen, behalve het lunchrestaurant van mijn ex. Daar kan ik je dus niet echt tipa over geven.
Wat betreft natuur en oude steden zou ik naar Pic Saint Loup gaan. Vele kleine dorpen en prachtige natuur.

Metro is inderdaad super makkelijk en goedkoop. Ik kocht gewoon 1 kaartje en stempelde die niet af. Werd zelden gecontroleerd haha. Als ze controleerden zei ik gewoon dat ik niet wist dat het afgestempeld moest worden.

Vergeet de camargue niet trouwens. Ook dichtbij en doe een rit daar. Vele ranches daar.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 12:40

Klinkt goed :D Zijn er nog ranches die je kan aanraden? Een rit lijkt me erg leuk!!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:43

Wij vliegen inderdaad op Montpellier en hebben een hotel bij de Camargue. Hebben geen zeeën van tijd maar hoop je wat leuke tips te kunnen geven. We gaan over 2 weken.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:47

Montpellier, ik wil graag eens naar toe. Ken wel de omgeving, Frontignan zijn we geweest. Beziers is ook een aardige stad. Ten noord-westen van Beziers ligt de haute-Languedoc, mooi gebied, daar vaker geweest ivm familie die daar woont. Ook ranches daar. Maar misschien net iets te ver voor jou. (montpellier-beziers = ong. 80km)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 18:52

Ik weet de naam van de ranch niet meer waar ik was geweest. Maar over het algemeen staan ze allemaal wel goed aangeschreven. En bijna alleen maar Camargue paardjes! <3

gea_thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:06

Oeh, ik ga je topic even volgen!
Ik heb nog niet geboekt, maar ik zit er ook sterk aan te denken om dit zomer alleen naar Montpellier te gaan. Ik ben aan het kijken om via airbnb een appartementje/studio te huren.
Camargue ben ik al eens geweest, maar zou ik dan ook nog graag weer heen willen eigenlijk. Dat was erg mooi! Beziers vond ik ook wel een leuke stad inderdaad.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 11:22

Ik zit er ook via een Airbnb :) Super aardige mensen die me van het vliegveld gaan ophalen, en ze hebben een fiets voor me. Ideaal dus! En zij kunnen me hopelijk ook veel vertellen over de leuke plekjes :)

Ik wil een paar dagen een auto huren, dus dan kan ik de plaatsen wat verder weg ook bezoeken. Beziers zou dan ook nog een optie kunnen zijn.

Leuk dat je misschie ook gaat Gea! Misschien zijn we er wel tegelijk!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:53

Saint Guilhem le desert is een heel mooi oud stadje, en daar vlakbij liggen de grottes de Glamouse, ook erg mooi.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:45

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:58

Niet zo ver van Montpellier (tussen Nimes en Montpellier) ligt het gezellige stadje Sommieres. Vooral op zaterdag, als er markt is, zo gezellig en leuk. Wij hebben daar jaren een huisje gehad. Vooral omstreeks 14 juli veel feesten met paarden door de straten etc. Een heerlijke tijd om daar in de omgeving te zitten.