Ervaringen Azië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Ervaringen Azië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 23:09

Hoi reizigers,

Ik ben druk bezig om een mooie reis te bedenken voor komende zomer. Ik kan tussen 26 juli en 28 augustus weg.
Ik wil graag een verre rondreis maken, met een groep (of een reisgenoot, mocht ik iemand vinden). Budget zo'n 2500 euro

Ik ben hiervoor in Zambia, Peru en Zuid Afrika geweest. Azië trok me nooit zo, totdat ik reisverhalen /plannen en foto's van bekenden zag. Ik houd van veel natuur, cultuur, veel zien en doen (actief). Een keer een dagje strand oid is ook prima. Tot nu toe kijk ik naar Borneo/Maleisië, Nepal en Vietnam. Thailand trekt me niet zo
Afrika blijft me ook trekken, maar daar ga ik volgend jaar waarschijnlijk weer heen voor 6 weken vrijwilligerswerk.

Graag hoor ik van jullie ervaringen en tips en voorkeur voor een land. Wie weet kennen jullie ook een fijne organisatie. Misschien zeggen jullie wel dat dit ook prima alleen kan. Dan hoor ik graag hoe, ik zou niet weten hoe ik dat moet organiseren, dus hoor graag tips.
Mocht je denken: hè gaaf, dat lijkt me ook wel wat om samen te doen, reageer dan ook zeker!
Laatst bijgewerkt door Phylos op 29-05-16 23:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Anna_Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:14

Ik heb 5 en een half jaar in Singapore gewoont, was toendertijd een hele gave plek maar het is sinds dat wij weg zijn (lees meer dan 10 jaar geleden) wel heel touristisch en modern geworden. Maleisie is echt prachtig, ook Thailand (+Phuket) en Indonesie zijn geweldige plekken. Een hele andere cultuur en zo ongelovelijk veel mooie natuur! Organisaties zou ik echt niet weten, omdat wij 'lokals' waren kregen we heel veel inside informatie van mensen die in Singapore woonden en op al die plekken al meerdere keren waren geweest, dus dat is wel echt een voordeel. Je gaat naar dit soort plekken wel vooral voor de cultuur, de plekken waar wij waren was nooit echt typisch strandvakantie, voor een dag zou het wel kunnen maar ik denk niet dat dat de focus van zulke landen is (/moet zijn)
Ik hoop dat je een hele toffe vakantie hebt :)
Laatst bijgewerkt door Anna_Leo op 29-05-16 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:14

Ik ben zelf gek op thailand!veel te zien & te doen..heerlijk eten fijne mensen.gewoon een prachtig land..iig heel veel plezier met het aankomende avontuur :)

Didi146

Re: Ervaringen Azië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:17

Thailand! Wij hebben via de jongintra een rondreis geboekt. Ik heb een tijdje terug toevallig in een ander topic over Thailand wat gepost over leuke plekken om te bezoeken, ik zal t hier even kopiëren ;)

" Geplaatst: 31-03-16 22:05
Ik ben met kerst ruim 2 weken in Thailand geweest, het is daar echt fantastisch! We hebben een rondreis van 8 dagen gemaakt en daarna 7 dagen in een resort in Cha Am geweest. We zijn niet heel ver naar het noorden gegaan, maar hebben wel super veel mooie dingen gezien!

-Drijvende markt ( kan in veel plaatsen). Wij zijn in Damnoen Saduak geweest en vervolgens naar de Rose Garden (Sampran Riverside). Hele mooie tuinen.
-Kanchanaburi: Erawan Waterfalls. Toeristisch, maar enorm gaaf. Als het nu zo droog is, is het waarschijnlijk niet zo leuk maar het is met voldoende water zeker de moeite waard. We hebbben ook met de oude, originele, trein de tocht over de River Kwai gemaakt. Heel indrukwekkend en erg mooie uitzichten. Ook kan je daar een museum en erebegraafplaats bezoeken.
-Ayyuthaya. Is hierboven al genoemd, is zeker een aanrader!!
-Sukhothai: dit national park staat niet voor niets op de UNESCO Werelderfgoedlijst: het is er echt prachtig. Ik zou je aanraden om fietsen te huren en het park dan te verkennen. Le charme sukhothai Resort is een aanrader: prachtig rustig, klein Resort met luxe bungalows.
-lopburi: apenstad, ook hierboven al genoemd.
-khao yai national park:groot national park waar wij een jungle wandeltocht gemaakt hebben en zelfs een wilde olifant tegen gekomen zijn!

Wij hebben de rondreis gemaakt met privechauffeur en privegids in een minivan "

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:25

Ik ben 4 weken in Nepal geweest.
Voornamelijk in Kathmandu geweest ( wat geen aanraden is, de stad is echt mega vervuild en het verkeer is echt een ramp) ik ben 3 dagen in Pokhara geweest en daar paardgereden en een boottocht gemaakt en geparaglided. Pokhara is echt een mega aanrader.
Ook zijn we nog 3 dagen in Chitwan geweest (nationaal park) dit was echt gaaf ook. Ik heb met olifanten gezwommen en een kanotocht in het park gemaakt en een jeepsafari en gewandeld.
Chitwan vond ik zelf ook echt wel een aantader.
Achteraf vonden we dat we veelste lang in Kathmandu hadden gezeten en te kort in Pokhara en Chitwan.
Maar ik had collega's in Kathmandu vandaar dat ik daar langer zat.
Wel heb je gave tempels enz daar al weet ik niet hoe dat nu is.
Wij vlogen 15 min voordat de aardbeving kwam terug naar huis dus wij hebben het nog in goede staat gezien.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 15:52

Bedankt voor de reacties tot zover! Mijn voorkeur gaat nu uit naar Nepal of Maleisië. Ik zit eraan te denken om Nepal te combineren met vrijwilligerswerk. Bedankt voor de aanraders Pokhara en Chitwan, leuk! Ergens anders las ik daar ook goede dingen over. Vandaag word ik nog terug gebeld door een organisatie over vrijwilligerswerk.
Ik hoor ook graag tips over wat nog meer aanraders zijn in Nepal en hoe je bijvoorbeeld een korte trekking kunt regelen.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 00:07

Vanmiddag werd Vietnam mij ook sterk aangeraden. Iemand die daar eens geweest is?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 00:18

Het is 4.5 week Vietnam geworden!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:13

Dit is niet echt het beste topic ervoor maar kon niets anders vinden vandaar dat ik het hier nog toch even vraag.

Een vriendin van mij gaat onverwachts naar Nepal, ze is alleen te eigenwijs om zich te laten enten. DTP, rabies, hepatitis A en buiktyfus staan onder aanbevolen. Als ze deze niet doet, komt ze dan het land binnen? Kan ze er problemen mee krijgen als ze niet ent? En ik kan niets duidelijks vinden over gele koorts. Moet deze wel voor Nepal?

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:21

Vietnam is echt super! Ik heb zelf van zuid naar noord gereisd in 3,5 week. Als je tips nodig hebt, dan zeg je het maar.

@casperzazoe: Jahoor, je hoeft je niet verplicht in te enten. Is wel slim maarja als ze niet wil dan is het haar eigen verantwoordelijkheid. Mogelijk dat verzekeraars wel gaan zeuren als je toch ziek wordt, omdat het aangeraden wordt. Gele koorts komt in Nepal niet voor, dus hoef je alleen te hebben als je in de weken ervoor in een gele koorts land bent geweest (afrika en zuid amerika komt het voo

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:24

Dtp, hepA en buiktyphus zou ik zeker doen. Het water in vooral Kathmandu is dodelijk! Het water waar lijken ritueel in worden gewassen, naast worden verbrand komt ook in het drinkwatersysteem terecht.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:38

Buiktyfus wordt volgens mij bijna niet meer gegeven, omdat het bijna op is. Tegen mij zeiden ze dat ze het alleen nog voor India gaven. Hep A en DTP idd sowieso doen. Hep A kan je heel snel oplopen, zelfs in de Balkan/Turkije.
Water zou ik nooit uit een kraan drinken, altijd in flessen kopen. Dat is veilig :)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:41

Buiktyphus moet je even naar zoeken, maar op Schiphol nog wel te krijgen. Water uit flessen altijd doen, maar helaas komt dat water uit de kraan nog wel eens perongeluk bij je terecht.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 08:28

Ik hoor graag tips. Ik die 3 weken vrijwilligerswerk en dan.nog 12 dagen reizen. Heb al wel een schema gemaakt. Misschien wil je die bekijken?
Travel_me schreef:
Vietnam is echt super! Ik heb zelf van zuid naar noord gereisd in 3,5 week. Als je tips nodig hebt, dan zeg je het maar.

@casperzazoe: Jahoor, je hoeft je niet verplicht in te enten. Is wel slim maarja als ze niet wil dan is het haar eigen verantwoordelijkheid. Mogelijk dat verzekeraars wel gaan zeuren als je toch ziek wordt, omdat het aangeraden wordt. Gele koorts komt in Nepal niet voor, dus hoef je alleen te hebben als je in de weken ervoor in een gele koorts land bent geweest (afrika en zuid amerika komt het voo

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:06

Ja hoor! Zet maar neer of stuur mij maar een PB