Kampeervakantie Oost-Duitsland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Kampeervakantie Oost-Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 17:49

Na acht zomers in Zweden, Noorwegen, Finland of een combinatie hiervan is het dit jaar tijd voor iets anders dan Scandinavië. We waren in maart al in Finland en hebben een andere auto moeten kopen, dus ons budget is wat beperkt. We zitten te denken aan Oost-Duitsland en dan het Thuringer wald en/of de Harz. Mij lijkt het er prachtig. Vriendlief is alleen nog niet helemaal om. We horen graag ervaringen van mensen die er al eens geweest zijn.

Meestal maken we niet echt een plan. We gooien de tent in de auto, prikken een gebied en zien dan wel waar we eindigen. In het noorden werkt dat prima. Moeten we in Oost-Dld campings reserveren? We houden van rustige, kleine campings.

lenaa_tje

Re: Kampeervakantie Oost-Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:14

Ik lees graag mee. Mijn vriend en ik wilde ook graag deze kanten op. Vorig jaar wel research gedaan maar omdat we weinig konden zijn we die kanten niet opgegaan. We zijn uiteindelijk in Frankrijk (Duitse kant) beland omdat dat op de bonnefooi meer te doen leek. Maar het gebied trekt nog steeds haha

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:07

't is echt een prachtig gebied daar ja!
Zelf veel in Saksen geweest, rond dresden/leipzig.
uren in de bossen gereden (met paarden) en over de velden.
Ben alleen nog nooit echt een camping tegen gekomen. Vooral veel jeugdherbergen, B&B's en hotels. Dus kan je niet echt helpen ben ik bang.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 09:47

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:48

Ik hoorde gisteren toevallig van de schoonfamilie dat de hygiëne over het algemeen niet zo best is op campings in Oost-Duitsland. :(

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 09:53

:= Oh. In Scandinavië zijn we op zich ook wel wat gewend met houten huisjes met een plank met een gat er in als wc.