Stilte Retraite

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

alleirbag

Stilte Retraite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 10:45

Ik ben heel benieuwd of er Bokkers zijn die hebben meegedaan aan een stilte retraite, ergens in Nederland en wat hun ervaringen zijn. Het aanbod op Internet is overweldigend dus ik ben eigenlijk op zoek naar ervaringen van anderen zodat ik een gedegen keuze kan maken op basis van de positieve ervaringen van anderen.
Ik zou het fijn vinden als het midden in de natuur ligt, écht stil is, de groepen niet te groot zijn en ik ben gek op oude panden, zoals kloosters. Ik zie mezelf geen rust vinden in een modern gebouw van glas, terwijl een oud klooster of iets dergelijks, me meer rust en sereniteit geeft.
Wie o wie heeft er tips?

PS [LZP] Vraagbaak: Tijdelijk 'vakantie'adres voor overspannen mensen heb ik al doorgespit!

verootjoo

Re: Stilte Retraite

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 10:49

Ik ben in een klooster geweest, van de clarissen in megen.
Heerlijk vond ik het. Is wel katholiek, maar ze staan open voor iedereen en staan ook midden in de wereld.
Je kan meedoen met een georganiseerde retraite maar je kan ook voor jezelf daarheen gaan en genieten van de stilte. Je kan ook meedoen met alle diensten en vieringen, maar dit hoeft ook niet.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 11:11

Dank je wel voor je reactie. Heb je daar een website-adres van?

Edit; ik heb de website inmiddels gevonden, maar dit is mij veel te veel God. De hele lay-out van de website krijg ik al de kriebels van. Dank je wel voor de tip, maar dit is niet mijn cup of tea.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 11:31

Ik heb verschillende stilte retraites van 5 dagen en 1x een weekend gedaan bij sambala in Arnhem, Utrecht en in Amsterdam.
Iedere zomer kun je ook tussen de week en maand naar Frankrijk of....Polen? ....gaan dat is erg landelijk.
Misschien dan niet helemaal stilte.
Kijk eens op sambala.nl

Ook heb je 10 dagen helemaal stilte in België of Amersfoort. De naam zou ik op moeten zoeken.

Schuur_

Re: Stilte Retraite

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 11:35

In Lemiers zit ook een abdij waar je jezelf kan terugtrekken. En in een prachtige omgeving