Kamperen in Slowakije/Tsjechië en Zuid-Polen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loeloemoekie

Kamperen in Slowakije/Tsjechië en Zuid-Polen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 21:32

Hallo Bokkers,

Het is al bijna vakantie tijd... en mijn vriend en ik zijn bezig met een goede vakantiebestemming uit te kiezen.
Wij willen graag met de auto een rondreisje maken, en dan kamperen. Dit hebben wij afgelopen jaar in Zweden gedaan en dat is uitstekend bevallen.

Nu passeren verschillende routes en landen de revue.... Schotland... Italië... Zwitserland en Oostenrijk... Ik zelf heb ook een rondje in gedachten (zie foto in link), maar mijn vriend heeft hier zijn bedenkingen bij. Nu hebben wij vorig jaar voor het eerst gekampeerd dus zijn we nog niet zulke ervaren kampeerders, maar waar we wel waarde aan hechten zijn schone toiletgebouwen en douches op een camping.

Vooral mijn vriend twijfelt dus erg of wij dit rondje moeten overwegen, omdat hij bang is dat het in Slowakije, Zuid-Polen en Tsjechië op vieze en slechte campings te recht komt.

Ik vroeg me af wat de ervaringen van Bokt zijn, en hoe jullie dit hebben ervaren?

Het rondje:
http://i63.tinypic.com/33kf410.png

Supervixen

Re: Kamperen in Slowakije/Tsjechië en Zuid-Polen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:37

Volgens mij hoort dit topic in erop uit.

Ik heb wel eens in noord polen gekampeerd en na 1 nacht waren we er al klaar mee. Vieze campings, geluidsoverlast.. vreselijk. Rest van de vakantie in hotels gezeten. Was ook niet veel beter maar wel ok.

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 21:42

Supervixen schreef:
Volgens mij hoort dit topic in erop uit.

Ik heb wel eens in noord polen gekampeerd en na 1 nacht waren we er al klaar mee. Vieze campings, geluidsoverlast.. vreselijk. Rest van de vakantie in hotels gezeten. Was ook niet veel beter maar wel ok.

Ik twjfelde tussen die twee... Sorry!

Dankje voor je imput!

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:49

Mocht je naar tsjechië gaan, overweeg deze accomodatie!
Ben hier zelf heengeweest met mijn schoolexcursie en ben er erg over te spreken. Super eigenaren die ook nederlands zijn en wat ook erg leuk is, ze hebben allemaal ijslanders :)

http://www.ludvikovcz.com/Camping.htm

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:58

Mijn broer en zijn vrouw zijn vorig jaar oa in Polen geweest. Ze waren er op zich best enthousiast over, maar de 'campings' daarentegen waren vreselijk. En dan natuurlijk vooral het sanitair.

MurthulJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 22:43

LZP > BEU

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 22:49

Wij hebben ook ongeveer zo'n rondje gemaakt en in alledrie de landen normale schone campings gehad. Ik had specifiek boerencampings gezocht, maar ik denk dat de wat grotere commerciële campings ook schoon zullen zijn.

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 22:58

Wij zijn verschillende keren die kant op geweest en over het algemeen waren de campings prima! En prachtige natuur die kant op, vriendelijke mensen, echt een aanrader. Je vriend moet even over een vooroordeelsdrempeltje heen, moest de mijne ook . Mijn man had allemaal oostblokbeelden in zijn hoofd, troosteloze grijze buitenwijken enzo. Maar het zijn hele mooie landen, Polen en Slowakije.

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 09:03

@meikje had jij van te voren de campings al geboekt? Want dat zijn wij niet van plan. Wij willen de vrijheid hebben om zelf te kijken waar we naar toe willen en voor hoe lang.

@kamille wat leuk! Heb je nog tips om vriendlief te overtuigen. Ik kan mezelf er makkelijker over heen zetten, maar mijn vriend is allergisch voor alles wat vies ziet/ruikt/klinkt/is :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:09

Weet je, vieze campings kun je ook in Frankrijk, Spanje of Italië treffen. Daar zou ik echt mijn keuze niet van af laten hangen.

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 10:32

Goof schreef:
Weet je, vieze campings kun je ook in Frankrijk, Spanje of Italië treffen. Daar zou ik echt mijn keuze niet van af laten hangen.

Comfort is iets wat wij niet onbekangrijk vinden voor een vakantie, maar dit is natuurlijk een persoonlijke beslissing. Het kan voor ons in de keuze wellicht de doorslag geven.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 14:18

Dat begrijp ik. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat je overal mindere campings kan treffen. Je moet niet een land overslaan omdat er 'misschien' wel 'ergens' een vieze camping is.

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 19:10

Nee we hadden niks geboekt, ook wij vinden het fijner om elk moment te kunnen besluiten waar we heen gaan en hoelang we blijven. In Polen zaten we trouwens op een camping van Nederlanders, misschien dat dat ook nog uitmaakt. Maar de Tsjechische boeren waren dus ook schoon :)

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 19:18

Voor Slowakije doe dan een rondje Slowakije http://www.rondjeslowakije.nl, allemaal campings onder Nederlands beheer. Ik ben nu 3 jaar op camping het boerenhof geweest, heerlijk!
Voor de rest is Slowakije een mooi land, vriendelijke mensen, goedkoop en lekker eten. Ik denk dat wij dit jaar weer gaan.

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 16:56

Bedankt voor jullie meningen!

Campings hoeven voor mij niet in het beheer van Nederlanders te zijn ( mag natuurlijk wel :) ).
Het klinkt allemaal toch positief, ondanks de meeste horrorverhalen die wij hadden gehoord.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:14

Kijk eens op Punktur.nl het is een Ijslander fokkerij gerund door een Nederlandse in Polen.
Je kunt daar prima kamperen, in een tent of zelfs luxer in het gastenverblijf.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:46

Ik heb geen ervaring met de campings in Polen, maar wel met het land in het algemeen.
En ik zou persoonlijk toch gewoon een klein hotelletje nemen, vaak kost dit echt geen drol (10-30 euro als je een beetje uitkijkt en geen 5 sterren hoeft)

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 11:33

Dank voor jullie reacties!

Ondertussen zijn we er nog steeds niet uit :') Wat heel raar is voor ons doen want meestal weten we het of meteen.. of we twijfelen even en weten het dan vrij snel.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 11:46

Mn ouders gaan bijna elk jaar die kant op. Met de sleurhut. En vinden het geweldig. Zij gaan wel voornamelijk naar kleinere boerencampings. oa het Boerenhof dat eerder genoemd is.
Toevallig staan ze daar nu ook weer. Hebben goed contact met de eigenaren.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 12:25

Wij hebben twee keer in Polen gekampeerd en zijn er heel enthousiast over, net als de kinderen. Want Polen is heel mooi, er wonen ontzettend aardige mensen, het is heel betaalbaar en als je even op internet zoekt, dan kun je mooie campings met redelijk tot goed sanitair vinden. Vooraf boeken is niet nodig.

In Polen vinden wij vooral de streek rond Wroclaw (Neder-Silezië) heel mooi. In deze streek is op cultureel- en historisch gebied van alles te beleven. Er zijn vele kleine steden met historische kernen, oude kerken, musea, kastelen, burchten en kuuroorden. Bijna 20% van de streek bestaat uit nationale parken, natuur- en landschapsreservaten en beschermde landschappen.

Wroclaw en Jelenia Gora zijn mooie steden en het berggebied bij Karpacz (een heel leuk toeristisch wintersportplaatsje) is een prachtig gebied om te wandelen. Op kampeergebied heb je daar bijvoorbeeld de stoeterijen Punktur en Jaskolka, waar je prima kunt kamperen. Van daaruit kun je goed doorreizen naar Praag (ca. 3 uur rijden).

Maar ook Krakow, Zakopane en Auschwitz aan de andere kant van Polen zijn zeker de moeite waard om te bezoeken. De camping in Zakopane zelf is niet aan te raden qua sanitair.

We merken aan de reacties van anderen dat er nog veel vooroordelen (armoedig/Oostblok-sfeer) leven over Polen. Dat hadden we de eerste keer dat we gingen zelf eigenlijk ook. Het is dat onze dochter er graag heen wilde, anders waren we daar waarschijnlijk niet beland. Maar het is ons zo goed bevallen dat we dit jaar weer gaan :D.
Laatst bijgewerkt door Niqui op 01-06-16 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 12:38

Niqui schreef:
We merken aan de reacties van anderen dat er nog veel vooroordelen (armoedig/Oostblok-sfeer) leven over Polen. Dat hadden we de eerste keer dat we gingen zelf eigenlijk ook. Het is dat onze dochter er graag heen wilde, anders waren we daar waarschijnlijk niet beland. Maar het is ons zo goed bevallen dat we dit jaar weer gaan :D.

Ik had precies hetzelfde vooroordeel eigenlijk. Ben er beland omdat ik perse naar Auschwitz wilde en realiseerde me toen dat die vooroordelen niet kloppen en dat het werkelijk een prachtig land is.
Ik ga ook zeker nog eens terug.

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 21:55

Bedankt Niqui!

Wat betreft die vooroordelen valt het wel mee, mijn vriend heeft zelf Pools bloed en is daar een aantal keer op vakantie geweest om vakantie te bezoeken.

Wat leuk dat je via je dochter jullie naar polen heeft laten gaan, ik word steeds enthausiaster als ik dit topic zo lees :)

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 16:47

Niemand meer?