Middagje Parijs, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Middagje Parijs, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:30

Vorige week was er een actie van de Thalys, waarbij je voor 40 euro een retourticket naar Parijs kon kopen. Ik heb de kans gegrepen, en op 9 juli ga ik *\o/*

Om half 1 's middags kom ik aan op Gare du Nord, en daar vertrek ik weer om kwart over 7 's avonds. Ik heb dus niet heel lang de tijd, maar wil in die paar uurtjes natuurlijk wel het een en ander zien :D Plan is om sowieso het Louvre in te gaan (ik ga zeker een skip-the-line ticket kopen :j ) en hoewel ik mezelf daar vast uren kan vermaken wil ik toch ook nog wel een of twee andere dingen zien in Parijs. Heeft iemand daarvoor nog goeie tips?

Ik denk daarbij vooral aan tips buiten de grote toeristische trekpleisters, die toch echt de moeite waard zijn :) Mooie plekjes om te bezoeken, maar ook tips voor waar je lekker en niet te duur wat kan eten (of eten kan ophalen, zodat ik het in de trein terug kan opeten :+ ) etc.

Alvast bedankt *\o/*

Goof

Re: Middagje Parijs, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:42

Als je maar enkele uren hebt en je wil ook nog ergens gaan eten houd je geen tijd over. Eten kan je overal, dus ik zou dat echt skippen en inderdaad ergens een broodje halen o.i.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:10

Nee, ik bedoel ook zeker niet ergens uitgebreid uit eten gaan! Maar als iemand een tip heeft voor waar je een lekker broodje kan vinden, of iets anders snels maar lekkers dan heel graag :-) Want inderdaad, eten kan je overal maar het is toch wel leuker om naar een mooie Franse bakkerij te gaan, dan naar de mac :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:16

Hoe handig ik ben er 9 juli en 10 juli is de finale van het EK voetbal in Parijs. Niet over nagedacht met boeken :=

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:18

Ik zou het louvre skippen, meestal bezoek je dat in een dag wil je alles bekijken dus dan ben je daar echt van 9 tot 16 uur, zonde om voor 1 uurtje na binnen te gaan. Ik zou sws de highlights bezoeken, Eiffeltoren, Mont Matre, Notre dam etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:27

Ik snap dat je het zegt, maar het Louvre wil ik sowieso in. Ben al eens met m'n ouders speciaal op de terugreis van een andere reis in Frankrijk gestopt om naar het Louvre te kunnen, maar toen was het dicht :( Ook al kan ik er 9 juli dan maar kort zijn (denk er nu aan om 2/2,5 uur voor uit te trekken), dan ben ik er in elk geval eindelijk geweest! (en eerlijk gezegd, ik denk ook niet dat ik de focus zou hebben om langer dan dat écht te genieten van de kunstwerken)

Montmartre/Sacre Coeur heb ik toen al bezocht en de Notre dam ook, dus die sla ik over. Eiffeltoren wil ik wel graag heen :j

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:40

Parijs <3

Ik zou ook zeker even het Louvre in gaan, al is het maar voor een aantal uur. Het is echt prachtig om te zien, ook als je (zoals ik) niet zo'n enorme kunstliefhebber bent!

Wellicht is het handig om een openbaar vervoer dagkaart aan te schaffen (Paris Visite), zodat je wat sneller Parijs door kunt. Je hebt immers niet zoveel tijd om alles te voet te doen. http://www.ratp.fr/nl/ratp/r_61634/paris-visite/

Als je goedkoop en/of even snel ergens wat wilt eten, dan is studentenwijk Quartier Latin ook een echte aanrader. Super gezellige wijk met allemaal eettentjes! Ook even snel een crêpe met Nutella of dergelijke is daar snel gehaald.

Het zal in ieder geval wel lekker gezellig druk zijn, één dag voor de finale van het EK. :+

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:50

Als je persé het Louvre in wilt blijft er weinig tijd over.

Voor het Parijs gevoel zou ik dan daarna lopend de Champ Elysee over gaan. Daar de metro pakken en naar de Eiffeltoren gaan. Dan is je tijd wel om denk ik.
Broodje bij de bakker halen, die vind je op bijna elke straathoek.

lliisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:52

Hop on hop off bus! Zie je alles in korte tijd, je kan overal uitstappen.

Wij hebben ook kaartjes gekocht met de actie, wij gaan twee dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:18

GrumpyCat schreef:
Als je goedkoop en/of even snel ergens wat wilt eten, dan is studentenwijk Quartier Latin ook een echte aanrader. Super gezellige wijk met allemaal eettentjes! Ook even snel een crêpe met Nutella of dergelijke is daar snel gehaald.

Goeie tip! Als ik een of twee haltes eerder uit de metro stap dan het Louvre kan ik daar ergens mooi wat eten halen en dan doorlopen naar het Louvre zelf. Ideaal zo op de route en aangezien ik rond lunchtijd aankom ook prima timing :)

@MarliesV: Vanaf het Louvre een eindje lopen is een prima idee, ik wil inderdaad niet de hele tijd ondergronds in de metro zijn en alleen de grote attracties zien.

@lliisa: Als ik langs wat meer grote attracties wilde had ik dat zeker gedaan :j Nu komt het qua tijd denk ik niet zo handig uit, dan zie ik liever een klein stukje van de stad echt goed (en te voet) dan overal even langs te rijden (aangezien ik geen tijd heb om overal uit te stappen)

Joan73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:24

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:29

Schilderspleintjes vond ik erg leuk toen ik er was. Je hebt Placecdu Tertre maar ik ben op een andere ook geweest die ik eigenlijk leuker vond. Weet alleen niet meer hoe dat heette.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:32

Joan73 schreef:
De Marché aux Puces!
http://www.marcheauxpuces-saintouen.com/1.aspx

Let goed op je portemonnaie, maar echt geweldig om even rond te kijken!

Dat klinkt tof :D
Wel een eind van de rest wat ik wil zien af, dus even zien hoe ik dat qua tijd red :=

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:03

Wat gaaf dat je dat gaat doen. Ik zag de actie ook voorbij komen en heb toch wel een beetje spijt dat ik geen treinkaartjes gekocht heb.

Ik zou het Louvre ook zeker doen. Met een Skip the line ticket kan je evengoed wat bekende kunstwerken bekijken.

Je zou vanaf het Louvre naar de Opera kunnen lopen. Je kan dan het Opera gebouw van buiten zien. Bij de Opera zitten ook de grotere warenhuizen. Waaronder ook Galeries Lafayette. Een warenhuis met vooral dure winkels. Veel mensen komen hier niet om te shoppen, maar om het gebouw van binnen te bekijken en naar het dakterras te gaan.
Het ziet er erg mooi uit van binnen met een glazen koepel in het dak. Als je daar met de roltrappen naar het dak gaat (7de verdieping dacht ik) Heb je een gratis uitzicht over Parijs, waar je ook veel monumenten kan zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:11

Dankjewel! Daar zou ik zelf echt niet aan gedacht hebben :D

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:14

Ik zal ook niet te veel uitstippelen. Als je sowieso naar het Louvre wilt en de Eiffeltoren zal ik me daar gewoon op richten en verder lekker gaan rondlopen. Er zijn ontzettend veel leuke straatjes en parkjes om in te verdwalen. Bakkerijen zijn overal te vinden. Ik vind het gebied rond de Notre Dame ook erg leuk om rond te lopen. In juli was het afgelopen jaar wel echt druk.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:24

Mooie actie inderdaad, geen geld voor een retourtje. Had je er niet liever een nachtje willen blijven?

Ik zou naast het Louvre ook niet teveel willen doen. Het is dusdanig groot dat je er de hele dag kunt spenderen. Wij hebben het om die reden zelfs overgeslagen.

Veel plezier in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:29

@MightyJoe; Ik ga me denk ik inderdaad vooral richten op Louvre en Eiffeltoren. Maar ik ken mezelf, als ik tijd overhoud kan ik me, zeker in mijn eentje, een beetje 'lost' voelen. 'Wat zal ik nu eens gaan doen...'
Daarom is het wel fijn om nog een of twee dingen achter de hand te houden, zeker dingen die relatief weinig tijd kosten, zoals dat warenhuis of wat eten halen in Quartier Latin :)

@mbkaatje; Een nachtje had zeker gekund, maar ik wilde het toch wat goedkoper houden :)

Ik krijg langzamerhand denk ik een aardig beeld van mijn dag zo :j
Aankomst - Quartier Latin - Louvre - Langs de seine/parken/place de la concorde lopen - Eiffeltoren - Terug

Met daar tussenin ergens een broodje oid halen om in de trein terug op te eten :)

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:55

En hoe was het? Wat heb je uiteindelijk gezien?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:00

Ben ook heel benieuwd hoe het was, en wat je gezien hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:53

Wat leuk dat jullie er nog naar vragen :)

Ik ben in het Louvre geweest en heb daar zo'n twee uur rondgewandeld. Super gaaf om er te zijn, niet alleen de kunst, maar ook zeker voor het gebouw! Prachtig die contrasten tussen de oude en de nieuwe architectuur :j
Daarna buiten in het park wat gegeten en gedronken, en een eindje langs de Seine gewandeld. Eiffeltoren vanaf afstand gezien (zat een grote fanzone voor voetballers onder, dus ik had niet zo'n zin me daar middenin te begeven), en naar de Notre Dame gewandeld en daar nog wat rondgekeken.

Was echt een leuke dag, maar ik was zelf niet zo heel fit dus heb behoorlijk rustig aan gedaan en regelmatig even een tijdje op een bankje gezeten :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:12

Klinkt als n leuk dagje :-)