Ik werd verliefd op Berlijn! | Vlog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yvettee

Ik werd verliefd op Berlijn! | Vlog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 12:21

Berlijn stond al een hele tijd hoog op mijn veel te lange lijstje van plaatsen die ik graag wilde bezoeken. Vervolgens zagen we ook nog een super aanbieding voor vliegtickets voorbij komen. En ja toen was de keus natuurlijk snel gemaakt en hebben we de vliegtickets geboekt! *\o/*
(Er zijn overigens best vaak goedkope vliegtickets naar Berlijn te vinden, dus mocht je graag naar Berlijn willen, houd dan zeker Ryanair/skyscanner in de gaten!!)

En wauwww wat is Berlijn een heerlijke stad! De stad is groot en er is van alles te doen, maar tegelijkertijd heeft het een bepaalde rust over zich heen. Totaal niet gestrest of druk. Iedereen is lekker relaxed en er zijn ook genoeg rustige plekjes te vinden. Wat ons verder opviel, was dat de stad echt heel groen is! Heel veel bomen en ook veel parkjes (ofja laat dat "jes" eigenlijk maar weg).

In Berlijn zou ik dan ook zeker weten wel eens voor een tijdje willen wonen! (of dat er uiteindelijk van gaat komen, geen idee, want ik heb nog een mega lijst met dingetjes die ik graag wil hihi)

In plaats van foto's heb ik deze citytrip gefilmd! En ik heb dus ook verschillende vlogs gemaakt, de eerste twee heb ik geëdit en wil ik dan ook graag met jullie delen!

Als het goed is komen er nog 1 of 2 vlogs aan (dat ligt er een beetje aan hoeveel minuten ik overhoud na het editten) en als jullie dat leuk vinden, zal ik die ook in dit topic plaatsen!

Ik hoop dat jullie de vlogs leuk vinden en ik ben dan ook heel benieuwd naar jullie reacties!
En wie van jullie is ook al eens in Berlijn geweest of is nog van plan om er naar toe te gaan? :D

biancatjuh27

Re: Ik werd verliefd op Berlijn! | Vlog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:31

ik ben bijna 2 jaar geleden naar Berlijn geweest. Vind een onwijs mooie stad, waar je dagen lang rond kan lopen en dan nog lang niet alles gezien hebben.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:54

Een jaar geleden liep ik er ook. Supermooie en geweldige stad. Toevallig vandaag een vliegticket gekocht omdat ik weer eens een dagje naar Berlijn wil :+

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:23

Jij werd verliefd op Berlijn...

Ik was eens verliefd in Berlijn <3

Ik ben er binnen een maand of 4 een keer of 5/6 geweest, was al aan het fantaseren hoe het zou zijn om er te leven. Een tijd later nog eens.
Ik ben weg van de stad. Ook zonder romantiek is het een hele aantrekkelijke stad.

Ik ga er zeker nog eens terug met mijn (huidige) lief.
Laatst bijgewerkt door Boras op 24-05-16 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:25

Ik was verliefd in Berlijn en verliefd op Berlijn...ben er van gaan houden. By far mijn favoriete stad.
Afgelopen jaar 2 keer geweest.
Volgend jaar maar weer eens terug.

Ik ga overigens bijna altijd met de auto. Trein is ook leuk.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 24-05-16 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:27

Oh die Liebe ist so schön in Berlin.
Oder nicht, Natasja? :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:28

Ik ga de filmpjes morgen even bekijken, ben heel benieuwd :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:29

Boras schreef:
Oh die Liebe ist so schön in Berlin.
Oder nicht, Natasja? :D

Ja,...maar al 25 jaar uit...whaha.

Maar Berlijn blijft mij trekken. Ik zou er ook kunnen wonen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:44

Ik ging altijd met de trein. Goed te doen.

Mijn herinneringen aan Berlijn zijn alweer 14 oud.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:47

Berlijn staat nog op mijn verlanglijstje,
buiten de standaard dingen zou ik graag ook eens door Spreepark lopen,
als pretparkfanaat, ben ik toch nieuwsgierig hoe zo'n park er in het echt uitziet als het in verval raakt
(reminder.. moet dus eigenlijk ook nog een keer naar het land van ooit hehe)

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:54

Paar jaar geleden ben ik enkele dagen naar Berlijn geweest, eigenlijk puur en alleen om naar het Spreepark te gaan. De rest van de stad vond ik niet zo interessant :')

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 00:04

Oeh, Berlijn <3 Friedrichshain en alle clubs <3 De afgelopen twee jaar drie keer geweest en er staat binnenkort nog een op de planning. Als ik een beroep zou hebben waar taal niet zo belangrijk is, zou ik acuut verhuizen!

Mensen recent nog naar het Spreepark geweest? Staat voor volgende keer op mijn lijstje!

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 00:06

Spreepark is enkele jaren geleden verkocht en sindsdien doen ze geen rondleidingen meer. 'Illegaal' bezoeken is niet aangeraden vanwege hoge beveiliging.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 00:09

is die zo omhooggegaan dan?
voor de verkoop was die behoorlijk schamel begreep ik..
plus dat als je al wel aangetroffen werd, je gewoon het terrein kon en mocht verlaten..

wilde dus gewoon doen wat iedere 'avonturier' deed, 1x een verlaten park binnen sneaken en genieten van wat de natuur doet met een park dat verlaten is. (zonder schade aan te richten), maar ook om te proeven wat cultuur doet met zoiets, zoals de mensen die voor mij dan het park hebben bezocht en het nodig vonden hun poot op te tillen en hun markeringen achter te laten..

dat totaalplaatje fascineert mij op de een of andere manier.. het 'wat als de mens er niet meer is' in het klein.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 07:27

Enkele must see's wat mij betreft

Kuieren langs Unther den Linden....loop even het Adlon Hotel binnen en verbaas je.
Die Hackeshe Hofe- ga er wat drinken ook.
Die museuminsel- Het Pergamon museum....Pergamon Altaar is nu dicht geloof ik maar het blijft de moeite waard. Maar ook een van de andere musea is de moeite waard.
Het KDW het Kaufhaus Des Westen...het Lafayette van Berlijn.
Loop de gehele Kudam af( Kurfurstendam)
Berliner Zoo....en dan vooral het aquarium
Der Alte Kultur Brauwerij...heel veel voorstellingen en uiteraard...taadaaa...bier
Aan het einde van de Kudam de beste Curry Worst van Berlijn....ook biologische en ook vega...ga daar ook de metro in.
Ga überhaupt met de metro
Prenzlauerberg...heel veel leuke eettentjes
Ben je jong??? GA NAAR EEN VAN DE CLUBS
Het Joodse monument
Die Teufelsberg....hier ligt al het puin van de stad van na de oorlog. Het is nu een natuurgebied.
Ga naar het vegetarische restaurant Cream And Cookies. Ook als je niet een vegetariër bent. Niet duur en een ervaring opzich.

Ja ik ben heeeeeel veel vergeten.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:27

Jaaaaa, Berlijn is leuk! Als ik het kantoor (nu in Hamburg) naar Berlijn zou kunnen verplaatsen zou ik dat meteen doen :D Die geschiedenis he, absoluut uniek.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:47

Ik ben in april geweest. Vond het een zéér indrukwekkende stad, maar vond het ook erg stug. Niet perse mijn stad, weet leukere steden. Maar al met al echt wel naar mijn zin gehad, genoeg te doen, genoeg heeerlijke restaurantjes en zeker ook de nodige kms gelopen om de dingen te zien. Zou wel weer een keer terug willen, maar dan over een jaar of wat pas.

Ga wel straks je filmpjes even bekijken, vind ik altijd wel leuk :D.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:06

Geweldige stad, ik was er vorige maand. Met de auto. Ik vond het oude Tempelhof vliegveld ook heel leuk. Fietsen gehuurd, daarheen gefietst en lekker zitten relaxen op het gras. (Het was 26 graden). Ook de stukken van de muur met de tentoonstellingen erbij over de oorlog vond ik indrukwekkend.
Op de laatste dag ook naar Potsdam geweest, was ook mooi.
De meeste steden vind ik te druk en teveel beton. In Berlijn vond ik de sfeer erg relaxed en door de stadsparken heb je er ook een stukje rust. Tegenover ons hotel, middenin de stad, was een bouwplaats met klein stukje groen. Daar zat gewoon een vossenfamilie. Vader, moeder en drie jongen konden we vanuit ons raam zien stoeien.