Help... vliegtuig overstap stress

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bambolina

Help... vliegtuig overstap stress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 21:35

Ha bokkers,

Ik vlieg over 2 weken naar LA. Daarvoor vlieg ik eerst naar frankfurt, en moet daar overstappen op het vliegtuig naar LA. Heb heel enthousiast via cheaptickets geboekt en nu dat de reis dichterbij komt en ik druk bezig ben met voorbereiden, stuitte ik toch op een klein knelpuntje..
Ik heb in Frankfurt een uur en 5 minuten om over te stappen, en opeens begin ik me druk te maken; is dat wel genoeg? Nu met alle extra controles en dergelijke, en de kans dan denk ik ook vrij groot is dat ik opnieuw door customs moet.. stel dat ik het niet op tijd red, wat dan?
Ik heb al met cheaptickets gebeld in de hoop gerustgesteld te worden, de dame aan de telefoon wist me te vertellen dat de geschatte tijd om van t' ene bij het andere vliegtuig te komen 3 kwartier is, dus het moest wel gaan lukken. Maar toch.. als ik er alleen al aan denk dat ik m'n vlucht mis krijg ik me toch een knoop in m'n maag %) wil eigenlijk het liefst ook nog met lufthansa bellen in de hoop wat tips/geruststelling te ontvangen.
Nu ben ik ook een beetje gaan googelen en kom gelukkig weinig horrorverhalen tegen, mensen die t' allemaal gewoon hebben gehaald binnen een uur, maar ik ben toch benieuwd of er ook bokkers zijn die onlangs zo'n overstap hebben gemaakt en me kunnen vertellen hoe dat ging, nu dat er zo veel extra controle is.

Misschien stel ik me aan, maar ik moest t' effe van me af schrijven :D iig bedankt voor het lezen!

Horsa

Re: Help... vliegtuig overstap stress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:38

Waarschijnlijk pop je zo uit de sluis, ff door een passport check, en dan wachten met een broodje en een cola voordat je het nieuwe vliegtuig in mag. Ze doen je luggage transfer toch?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:38

Komt goed meid :) anders even bij stewardess aangeven wijzen ze je de weg! Wij waren ook super laat voor onze vlucht, met verdwaald raken en extra bagage controle en paspoort waren we binnen half uur. Wel ander vliegveld, maar juist een hele onduidelijke! Anders van te voren even naar plattegrond kijken van het vliegveld dat je weet hoe je moet lopen?

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 01:47

zal me meer zorgen maken of de bagage het ook red :')
een uur als passagier is krap, maar zeker te doen. heb het zelf helaas moeten doen in een rolstoel met speciale service en zelfs toen nog gered (wel een andere luchthaven).
inderdaad even aangeven bij het luchtpersoneel dat je een aansluiting moet halen, die geven je tips en kunnen in geval van nood nog hulp voor je inschakelen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 02:00

Ik ben via Frankfurt naar Calgary gevlogen. Als je vliegmaatschappij een overeenkomst heeft met Frankfurt Airport is er niks aan de hand en ga je het wel redden. Zorg dat je, als je door de douane moet, door het goede poortje gaat, voor Europese paspoorthouders, en je bent er zo door. Wij moesten haasten, Air Canada waar wij mee vlogen had geen overeenkomst dus moesten we vanuit het vliegtuig in een bus naar de hele andere kant van de luchthaven en daarvandaan lopend met veel trappen op e af naar de andere uithoek van het vliegveld. Net aan gehaald, ze stonden op het punt om onze bagage van de vlucht te halen. Wat dat betreft is Frankfurt een verschrikkelijk K-vliegveld...

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 02:25

Een goed uur en een korte eerste vlucht, dus weinig kans op vertraging.
Moet lukken met gemak.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 04:04

Prima te doen! En geen nood als je het niet redt, dan plaatsen ze je gewoon op de eerste de beste volgende vlucht waar plek is naar LA. Heb ik al twee keer meegemaakt namelijk :') toen had mijn eerste vlucht vertraging.
Maar over het algemeen verkopen ze geen tickets met te weinig overstap tijd.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 05:19

Ik vind dat erg krap. Ben meerdere keren naar Zuid Afrika en Mozambique gevlogen en wil altijd minimaal 2 uur tussen 2 vluchten. Heb wel eens anderhalf uur er tussen gehad en toen was het stress en heel hard rennen op het vliegveld.
Taxieën kost tijd, daarna nog alle mensen eruit..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 05:52

Bedenk dat transit passagiers voor luchthavens dagelijks werk is.
Frankfurt is overzichtelijk rn heel geordend. Maak je niet druk, gaat prima lukken

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 07:23

Had het een overstap in de US geweest dan was het krap maar Frankfurt valt goed mee hoor. Enige wat tegen kan vallen is als je in terminal 1 aankomt en in 2 moet zijn maar die bussen rijden elke paar minuten.
Ik heb een paar weken terug gevlogen naar de us van Frankfurt en heb niks gemerkt van langere rijen oid. Niet druk maken en als je eerste vlucht nu toevallig veel vertraging heeft raak je echt wel in LA :) komt goed en geniet er van!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 08:06

En trouwens, als het een vlucht naar LA is die niet vaak gaat en de verwachting is dat je hem moeilijk gaat redden staat er soms ook al iemand klaar om de mensen die die vlucht moeten hebben supersnel daar heen te brengen. Ze kunnen namelijk precies zien wie uit welk vliegtuig moet komen om de vlucht te halen. En als jouw vlucht bv vertraging heeft en het is te overzien houden ze die andere ook wel even vast. En als het echt de spuigaten uitloopt en je kan hem niet halen en het is een vlucht die vaker per dag gaat dan ga je gewoon naar de balie waar je vlucht vandaan had moeten vertrekken, zeg je dat je hem niet gehaald hebt en dan word je zo incl je bagage omgeboekt voor een vlucht later.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 08:22

Geen zorgen, ze houden heel goed in de gaten wie moet overstappen en helpen je gewoon als het nodig is. En als het echt niet lukt, kom je gratis op de volgende vlucht.

Wij hadden onlangs evenveel tijd op Schiphol (vanuit Madrid naar LA), moesten echt heel ver lopen, maar wel makkelijk gehaald.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 10:20

Super bedankt bokkers, dit stelt me gerust :) *\o/* Een stewardess op de hoogte stellen/om hulp vragen is idd ook een goeie. Heb ook vast een stoel geboekt vlak bij de uitgang zodat ik snel het vliegtuig uit ben!

Een vlucht later zou wel m'n plannen voor die dag in de soep gooien, maar ik zal me daar voor de zekerheid maar mentaal op voorbereiden haha, moet vooral mezelf weten te overtuigen dat het niet het einde van de wereld is :')

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:25

Op Frankfurt redt je dat wel qua overstappen. Sta alleen niet raar te kijken als je bagage een latere vlucht neemt, een uur is voor bagage aan de krappe kant

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:26

Nee joh komt helemaal goed!
Dit gebeurt natuurlijker honderden keren per dag dus daar zijn ze wel op ingesteld.
Als je binnen de USA moet wisselen moet je wel meer tijd rekenen, daar duurt het langer maar dit gaat helemaal lukken!
Fijne vakantie, geniet van LA, leuke stad!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:38

Je kunt beter een klein beetje vertraging hebben met het vliegtuig dan dat je te laat bent met de trein door staking ;)
Heb dat al 2 keer gehad en dat is niet zo goed voor je hartslag.
Zeker niet als iedereen al in het vliegtuig zit te wachten en na jou meteen de deur dichtgegooid wordt en de veiligheidsinstructies beginnen als je nog naar je plek loopt _O-

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:51

Moet te doen zijn! Ik heb een keer 3 kwartier gehad om op Lissabon over te stappen naar Rio de Janeiro. Mijn eerste vlucht had ook nog eens 20 minuten vertraging. Gelukkig had ik een stoel voorin geboekt, en de stewardessen ingelicht. Ik was de eerste die het vliegtuig uit mocht. Rennend over Lissabon airport naar de gate, want het was natuurlijk aan de hele andere kant. Waren ze daar nog aan het boarden... :+

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:52

Ik heb een overstap van 45 minuten gehad op Schiphol onderweg naar de Verenigde Staten. Ik heb zoveel stress gehad.. Alleen al het enorme eind lopen/rennen. Gelukkig kwam ik super snel door de paspoort controle heen, lang leve Europeaan zijn. Er stonden namelijk enorme rijen, maar die kon ik zo voorbij.
Doordat ik zo laat aankwam bij de gate hoefde ik niet in de wachtrij voor de handbagage check en de douane. Ik heb het net gehaald. Ik weet nog dat ik maar bleef luisteren of ze mijn naam zouden omroepen :P

Al met al zou ik het je niet aanraden om te doen. Tenzij je goed tegen stress kan. Het scheelde mij 200 euro om over te stappen, maar zoveel stress als ik had, en net als jij ook al een tijdje van te voren, dat was gewoon niet prettig.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 11:43

MissCharlie schreef:
Ik heb een overstap van 45 minuten gehad op Schiphol onderweg naar de Verenigde Staten. Ik heb zoveel stress gehad.. Alleen al het enorme eind lopen/rennen. Gelukkig kwam ik super snel door de paspoort controle heen, lang leve Europeaan zijn. Er stonden namelijk enorme rijen, maar die kon ik zo voorbij.
Doordat ik zo laat aankwam bij de gate hoefde ik niet in de wachtrij voor de handbagage check en de douane. Ik heb het net gehaald. Ik weet nog dat ik maar bleef luisteren of ze mijn naam zouden omroepen :P

Al met al zou ik het je niet aanraden om te doen. Tenzij je goed tegen stress kan. Het scheelde mij 200 euro om over te stappen, maar zoveel stress als ik had, en net als jij ook al een tijdje van te voren, dat was gewoon niet prettig.

Nee joh, gewoon niet stressen, je bent op vakantie :+ ik loop altijd gewoon op mn dooie gemak naar mn volgende vlucht. Red het heel vaak, twee keer dus niet. Ja, oliebol happens, dan maar vluchtje later en geen stress :) die vluchten naar de VS gaan zo vaak, meestal heb je over een uur alweer een nieuwe vlucht.