Ervaringen Airbnb

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Ervaringen Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 15:23

Hi all!

Ik vlieg over een paar weken in mn uppie naar Canada, en zal een overnachting moeten boeken op de dag dat ik aankom, gezien het dorp waar ik naartoe ga nog 14 uur met de bus is vanaf het vliegveld en dit dus niet op 1 dag kan.

Een collega wees mij op de website Airbnb.nl. Dit is blijkbaar een soort luxe versie van couchsurfen, alleen dan "veiliger". Nu ben ik op zoek naar ervaringen. Niet direct met specifieke hosts, maar gewoon in het algemeen.

Het is ongeveer even duur als een hotel, maar was is jullie persoonlijke ervaring? Is het prettiger of juist minder prettig dan een hotel? Kortom, brandt los!

Groetjes Tamara

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:25

Ik heb eenmaal in Australië gebruik gemaakt van een airbnb. Dit is zeer goed bevallen! Ik en mijn vriend zaten in een villa, waar een ouder echtpaar ook in leefde. Wij hadden daar onze eigen kamer en badkamer. 's Ochtends legden de mensen ontbijt voor ons klaar. Ik weet dat in veel airbnb's er ook geen andere mensen aanwezig zijn. Onze ervaring was in ieder geval erg goed :)
Of ik het prettig vind dan een hotel vind ik lastig te zeggen. Deze mensen waren erg behulpzaam en voelde niet ongemakkelijk dat zij er ook waren. Ik kan me wel voorstellen dat anderen hun aanwezigheid minder prettig vinden. Bij airbnb's zonder aanwezige mensen vind ik, als de prijs gelijk is, misschien een hotel prettiger aangezien hotels ook service hebben (schoonmaak etc).
Laatst bijgewerkt door Fleur_Laura op 21-05-16 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:25

Ik vind een hotel prettiger als ik alleen of met partner reis. Voor reizen met groepen vind ik airbnb ideaal. Gezellig met z'n allen in een appartement voor een fijne prijs. Het is niet altijd 100% stofvrij en als je voor een goedkope kamer gaat moet je er weinig van verwachten, maar soms zit je voor bijna hostel prijzen en heb je wel je eigen plekje. Let goed op de reviews, als die goed zijn dan hoef je je geen zorgen te maken :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:28

Ik heb 1 keer via Airbnb in iemands huis gezeten en alleen maar positieve ervaringen! Maar dat lag denk ik vooral aan de host zelf. Ik denk dat je het beste gewoon goed de recensies kunt lezen van mensen die er al geweest zijn. Wat ik vooral heel erg fijn vond is dat je gewoon veel meer ruimte hebt. Je kunt veel meer je eigen gang gaan en je kunt bv gebruik maken vd keuken en badkamer, gewoon 'net als thuis' dus, maar dan in een ander huis :)

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:28

Ik heb toevallig ook pas mijn appartement geboekt in Athene via airbnb, ik verblijf daar 10 weken voor mijn stage. Toen ik had geboekt kreeg ik ook netjes een berichtje en ze gaat me zelfs op halen vanaf het vliegveld :) Ik heb ook gekeken naar de reviews en die waren ook erg positief. Dus ben benieuwd als ik daar ben, maar heb er wel goed vertrouwen in!

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:30

Ik ben 2 keer via airbnb ergens geweest (Parijs en Gent) en had er geen problemen mee. Veel om uit te kiezen, inderdaad goedkoper, vaak ook veel centraler (Parijs zaten we praktisch naast de seine in centrum). 1 keer kregen we slaapkamer in huis waar de verhuurder ook woonde. Die gaf ons kaarten en tips, andere keer studentenkamer waarvan verhuurder weg was.
Ik vond de kamers wat minder netjes/schoon, maar wel leuk zo met de locals. Het is maar wat je voorkeur is :) vond airbnb erg flexibel qua spullen en tijden.
Ik was wel naar locaties gegaan die goede recenties hadden.
Veel plezier in Canada en succes daar!

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:30

Ik ben vorig jaar 2 weken in Kroatie geweest met Air BNB, vond het erg geslaagd!
Gewoon doen wat goed voelt. Via booking.com kun je soms ook dingen boeken die niet direct hotel zijn (B&B, Guesthouse). Mijn ervaringen met guesthouses zijn ook erg goed.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:34

2x via Airbnb geboekt, 2x een goede ervaring gehad!
Zoals eerder al gezegd is geweest, zeker de recensies lezen! :)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:35

Ik heb vorige maand met 3 klasgenootjes in 2 Airbnb's gezeten en ook ons is het erg goed bevallen! We hadden 2 x een appartement voor ons zelf. Bij de een kregen we de sleutel van een meisje, de ander had de sleutel ergens verstopt, en kregen we een uitgebreide beschrijving hoe we die konden vinden. We hebben de host dus helemaal niet gezien (was ook maar voor 1 nacht, en we waren er pas om 12 uur snachts). Allebij de host waren erg aardig en ik zou zo weer een airbnb boeken! In de appartementen lagen handleidingen met allerlei informatie, dat vonden we erg fijn!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 15:35

Klink allemaal al heel positief! Ga er inderdaad wat meer naar kijken nu. Het lijkt me gewoon heel leuk om alvast wat locals te leren kennen. Ik ga tenslotte naar Canada om "mijn wereld te verbreden" en dat doe ik natuurlijk niet op een hotelkamer :+
Zag al aardig was hosts die goede recenties hadden inderdaad dus dat is erg fijn. Het gaat maar om 1 nachtje, dus in principe hoeft het voor mij niet brandschoon te zijn. Een fris bed vind ik al voldoende haha

hilly200

Re: Ervaringen Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:43

Ik heb ook goede ervaringen met air bnb, vind het vaak ook voordeliger dan hotel oid. Gewoon goed de recencies lezen :) en je de hosts weten je vaak wel op mooie plekken te wijzen waar de toeristen vaak niks van weten.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:49

Ik heb met een vriendin samen in New York via Airbnb een paar dagen in een kamer gezeten. Dat was een prive kamer in een 2 persoonsappartement waar een meisje alleen woonde. Zij sliep in de ene kamer en wij dan in de andere
We hadden iets uitgekozen met veel recensies en het is heel goed bevallen. Kostte een schijntje (goedkoper dan een hostel) en top locatie, fijne host...ideaal!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 16:44

Ik heb met horse event goedkoop bij iemand kunnen overnachten. Ik vind het een fijn systeem en ook leuk om mensen te spreken. Je kan ook recensies van anderen lezen en die kunnen ook reviews over jou als gast achterlaten. Als "host" kan je namelijk iemand weigeren.

Ik wil het ook in IJsland een paar keer gebruiken:)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 16:47

Nou ik heb zojuist mijn eerste bericht naar een host gestuurd!
Ben benieuwd, ziet er in ieder geval super goed uit, mooie prijs en in de advertentie stond een mogelijkheid om voor een vergoeding naar/van het busstation of het vliegveld te rijden dus dat is super. Heb wel even nagevraagd of ze dat ook wel op 7.00AM wilde doen :Y)

2620

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 16:50

Ik boek regelmatig appartementjes/huizen via airbnb.
In verschillende landen en steden (New York, Spanje, Ijsland,...), en ben nog nooit teleurgesteld.
Ik doe het omdat het vaak goedkoper is dan een hotel als je in groep reist.
Als je alleen reist en het even duur is als een hotel zou ik gewoon op hotel gaan, dan heb je nooit een probleem met aankomsttijden (sommige mensen zijn flexibel, andere minder als je vlucht bv is verlaat, al moet ik zeggen dat bij alle airbnb's waar ik ben geweest de mensen enorm vriendelijk en behulpzaam zijn, ook ivm transportsuggesties etc).

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 16:56

Ik heb alleen maar goede ervaringen met AirBnb. Wij huren vaak een huisje omdat je dan al met al goedkoper uit bent omdat je niet elke maaltijd verplicht buiten de deur moet doen, maar ook zelf kan koken als je dat wil. En daarnaast vind ik het gewoon ontzettend leuk om in een "gewoon" huis te zijn middenin een leuke buurt. Dat is wat zoekwerk, maar het is wel veel leuker dan een hotel.

Equiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 16:57

Ik heb gebruikt gemaakt van AirBnB toen ik voor 2 weken naar de VS ging. Ik vond het best spannend, aangezien dit mijn eerste keer was dat ik alleen vloog, en ook meteen de eerste keer in de VS. Ik hoopte dus dat er niks mis zou gaan, gelukkig is alles goed verlopen. Het is zeer goed bevallen, véél goedkoper als een hotel. De site zelf is erg gebruiksvriendelijk en ik heb goed contact gehad met de eigenaar(s) van het appartement (ze waren zelf niet aanwezig, ze woonden iets verderop in hun eigen huis). :)

Mereltjuh95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:20

Heb er zelf in Duitsland een keer gebruik van gemaakt en beviel super! De eigenars waren ontzettend vriendelijk en was relatief veel goekoper dan andere accomodaties

RobinSputnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:29

Ik heb met een vriendin in Vancouver gebruikt gemaakt van AirBnB. Op zich heel prima (betaalden we ook wel zat voor :') ). Enige was dat de verhuurder om een vergoeding vroeg van de loodgieter want wij zouden de gootsteen verstopt hebben volgens de schoonmaakster (zelf was ze niet thuis) dus vroeg ze om 150 dollar. Nou was de gootsteen echt niet verstopt toen we weg gingen en we hebben echt niks anders gedaan daar dan tanden poetsen dus zelfs al zou dat geweest zijn dan was het achterstallig onderhoud. Niet mee akkoord gegaan en dat was het ook verder. Maar het principe airbnb gewoon prima! Gewoon recensies van verhuurders lezen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 19:47

Dat is wel wat minder ja robinsputnik! Gelukkig is ze er niet achteraan gegaan.

Inmiddels geboekt bij -wat lijkt- hele vriendelijke hosts, mooie ruime kamer enz voor maar 27 euro :D
Ze brengen me zelfs 's ochtends vroeg naar de bus dus ik ben blij!

Nu nog iets zoeken voor de terugreis maar dat heeft minder haast haha.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 09:40

HTT -> BEU

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:12

Wil je alleen ervaringen vergelijken van Airbnb versus een regulier hotel, of ook Airbnb versus een 'gewone' B&B?

Als het maar om 1 nachtje gaat (en als de prijzen vergelijkbaar zijn, zoals je zegt), zou het mij vrij weinig uitmaken. Dan zou ik eerder kijken naar de locatie: dat je er vanaf het vliegveld makkelijk kan komen en dat je dichtbij het busstation zit waar je de volgende dag vertrekt.

In een Airbnb zit je vaak echt bij de mensen thuis, ik zou me daar zelf wat ongemakkelijk bij voelen. Maar iemand anders vind dat misschien weer hartstikke gezellig, hangt er helemaal vanaf wat voor type persoon je bent en wat je zoekt.