San Francisco in een dag...hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eponine

San Francisco in een dag...hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 20:48

Zoals de titel al aangeeft..zijn we binnenkort 1 hele dag in San Francisco. Dit is de eerste volle dag van onze vakantie, dus we zullen erg vroeg op pad zijn en wellicht een jetlag hebben..

Hoe kunnen we onze dag het beste invullen? Manlief is hobbyfotograaf, dus de ggb moet sowieso op de plaat, liefst vanaf vista point of fort Baker. Maar hoe kom je daar?
Alcatraz slaan we over, dat redden we helaas niet.
Wel willen we de fishermans wharf bezoeken, en lombard street zien.

Ons startpunt zal station Embarcadero zijn, we komen met de bart vanuit San Leandro.

Die cable cars, hoe werken die, kun je daar een ticket voor aan boord kopen? Ook de routes ervan kan ik nog niet helemaal vinden..

Zijn er verder nog absolute highlights voordat we de stad verruilen voor de wildernis ?

paljaslaura

Re: San Francisco in een dag...hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:08

SF is gaaf!
Golden Gate is logisch haha die stond ook op nr 1 bij mij. Verder lijkt mij het logischst als je bij Embarcadero begint om dan als eerste naar de Fisherman's Wharf te gaan, dan Lombard Street, GGB?
Wij waren toen gewoon op zo'n trammetje gesprongen en dat wijst zichzelf wel. Kaartjes volgens mij on board kopen. Verdere high lights zou ik niet 123 weten maar ik vond het al gewoon geweldig om daar rond te lopen, zeer indrukwekkende stad!
Voor de GGB op de foto zetten is Baker Beach ook nog een leuke, althans ik vond die plek ook mooi dan krijg je 'm in dit perspectief:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... ach_MC.jpg

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 21:55

Thanks, dat is inderdaad precies wat we zoeken! Is dat met ov bereikbaar?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 22:24

Dat zou ik niet weten.. Wij waren door heel CA aan het toeren dus hadden een auto :P

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 08:44

Ohahaha, ja wij hebben ook een huurauto, maar wilde die eigenlijk niet mee de stad innemen.. Of is dat wel te doen daar? Parkeren schijnt een ramp te zijn en er is een soort tol?

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 08:54

eponine schreef:
Ohahaha, ja wij hebben ook een huurauto, maar wilde die eigenlijk niet mee de stad innemen.. Of is dat wel te doen daar? Parkeren schijnt een ramp te zijn en er is een soort tol?

Dat hebben wij inderdaad niet gedaan, gekkenwerk met al die auto's en weinig parkeerplekken :D

Eigenlijk kun je vrijwel alles met OV bereiken en zo niet, is het maar een klein stukje lopen. SF heeft echt alles zo ingericht dat het makkelijk bereikbaar is. :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:01

Wat je kan doen is bijvoorbeeld vanaf de GGB via de Palace of Fine Arts Theatre naar Lombard Street lopen (of vice versa). Is prima te doen lopend, en een paar hele mooie plekjes bij elkaar. :-)

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 10:21

Dankje, dus op zich kunje al lopend al veel bekijken? Op de kaart lijkt het of alles heel ver uit elkaar ligt.. Ik denk dat we de ferry naar Sausalito ook doen, voor een mooi zicht op de brug. En dan komen we misschien wat dichter langs Alcatraz?

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:24

In San Francisco heb je goed OV.
Wij hebben alles toen gedaan met 'BART' zo heet het OV.
Via google maps kun je precies zien waar ze langs gaan, als je op een logo klikt.
Of je pakt een tram. En er zijn onbeperkt hop on hop off bussen.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:30

De kaartjes voor de Cable car kan je kopen aan het begin en eindpunt van de tram. Je hebt van die dag passen, geloof 6 dollar ofzo en dan kan je met de 2 lijnen mee rijden. Ze beginnen/ eindigen allebij in de winkelstraat. Je kan iig opstappen bij de FW. Ook leuk om te doen is om fietsen te huren daar, kost iets van 12 dollar, zo kan je de Golgengate over fietsen en mooie foto's maken van SF vanaf de brug. Ook zie je dan heel veel in een keer. Wij hadden ook een huurauto maar deze hebben we geparkeerd bij een parkeergarage van het hotel. Best prijzig, iets van 80 dollar voor 3 dagen. Alcatraz is een halve dag tour, erg bijzonder om te zien en te doen. Je kan leuk wandelen over de FW, gezellig. SF is een van onze favoriete steden van Californie. Zo chill, vriendelijke mensen en een mooie stad. Ik zou zeggen huur een fiets, kan je heel veel zien in korte tijd, wij hadden ook maar 1,5 dag daar, veel te weinig maar met de fiets hebben we heel veel gezien.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:35

Wij hebben de GGB vanaf een strandje en uitkijkpunt aan de kant van SF er helemaal opgezet. Ook is Pier 34 een leuke pier om te bezoeken, al die zeehonden voor een visrestaurant, stinken maar eg grappig. Vanaf Alcatraz heb je wel mooi uitzicht over SF incl die schuine straten. Nice place to be!

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:36

Als je echt alles in 1 dag wilt zien is misschien een huurauto toch een goed idee. Je kunt dan bv ook de Golden Gate vanaf de 'andere kant' fotograferen....

Verkeer is echt relaxed in San Fransisco, dus dit is wel goed te doen. Parkeren kan ook goed, alleen in het centrum is het soms kwestie van een stukje lopen.
Als je de bordjes met 49 Mile scenic drive volgt zie je de stad van alle kanten.
http://san-francisco-tips.com/bezienswaardigheden/49-mile-scenic-drive/

Met de Cable Car krijg je waarschijnlijk eerder het echte 'SF-gevoel', maar mocht je echt voor foto's van de verschillende highlights gaan dan is rijden ook een optie.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:48

San Francisco is prima lopend te doen, al is het wel heuvel op heuvel af. Wij hebben ook wel eens van de Bay Bridge naar de Golden Gate gefietst (met een gehuurde fiets), al moet je wel een helm op en er zijn niet echt fietspaden, maar het is wel leuk. :')

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 17:14

Wat een leuke reacties, bedankt! We hebben wel een huurauto, maar wilden die bij het appartement laten staan. Zeker die 49 mile scenic drive ziet er erg leuk uit! Ik denk dat we de volle dag zonder auto doen, en dan de ochtend erop, voordat we naar yosemity rijden, de ggb met zonsopkomst te doen. Afhankelijk van het weer natuurlijk. Yosemity is wel op een dag te rijden toch? Daar hebben we een camping geboekt.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:21

Hou er wel rekening mee dat het verkeer in en uit SF een ramp is (misschien dat 's ochtends de stad uit meevalt). Yosemite is een uur of 4/5 rijden dus dat is wel te doen. :)

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:24

Als je goede foto's van de GGB wil maken zou je naar Crissy Fields kunnen gaan of Fort Point. Als je de brug en de stad op de foto wil zetten moet je de brug over. Aan de overkant zijn meerdere uitkijk punten. De rechter is heel erg druk. Als je naar links gaat (gelijk na de brug) is het al een stuk rustiger (en persoonlijk vind ik het uitzicht vanaf daar veel mooier). Je kan daar nog verder omhoog rijden voor beter uitzicht. Je kan ook een wandeling maken (Lands End trail) voor prachtig uitzicht. Voor al deze punten moet je wel met de auto. Maar parkeren is prima te doen. En als je de trail zou doen kan je via de Presidio terug rijden, wat een mooie route is.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 18:40

De weg van sf en yosemite is ook erg gaaf. Veel plezier op jullie vakantie!!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 19:01

Wij hebben ook 1 dag SF gedaan, we verbleven op een camping buiten de stad en zijn met onze huurauto heen gereden.
de stad in / uit is drama. Houd rekening met tolwegen (contant geld!!) En files.
In de stad rijden was bij ons ook hysterisch druk en chaotisch. Wij hebben de auto in een publieke parkeergarage gezet voor 25 dollar en zijn vanaf daar lopend naar de werf gegaan.
Daar heerlijk gewandeld en gegeten aan de FW. Leuk om overheen te lopen en de zeeleeuwen daar achter te zien!
In de middag hebben we een fiets gehuurd en zijn we naar de GGB gefietst langs de kust en nog wat bekende straten mee gepakt. Hele leuke tocht! Over de brug fietsen is ook heel gaaf en prima te doen heen en terug! Je kunt terug ook de ferry nemen :)

Ik vond het een onwijs leuke, bruisende stad! Helaas geen tweede dag gedaan ivm het verkeer (en het weer sloeg om dus besloten om niet nog een dag te gaan).

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 22:58

Op welke camping hebben jullie gezeten? Wij konden zo gauw niks vinden wat een beetje in de buurt was, en hebben nu via airbnb een kamer geboekt voor twee nachten. Daarna gaan we kramperen in ons tentje. Yosemity park was helaas al volzet, dus nu net buiten het park een plek gevonden. Na Yosemity terug naar de kust en dan omhoog richting olympic en Seattle. De laatste camping, op San Juan Island, is ook geboekt maar tussenin ligt alles nog open ;-)

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 23:01

De uitzichtpunten aan de overkant spreken ons erg aan, maar als ik het zo optel, denk ik dat we beter toch de auto bij het appartement laten en de bart nemen naar de stad. Uitstappen bij de ferry, en de boot op en neer nemen, daarna de fw bekijken met uiteraard de zeeleeuwen, al las ik ergens dat er in de zomer niet zoveel zijn?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 23:13

We zaten een halfuur buiten SF, Anthony Chabott. Heerlijke, rustige camping midden in de natuur. :)
Yosemite was bij ons idd ook vol (begin mei) maar wij stonden er ook net buiten. Prima te doen. :j

Eepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 23:23

Lekker je auto parkeren bij een BART-station en dan met de BART de stad in. Ideaal.
Als je dan bijvoorbeeld bij Powellstreet uitstapt, kun je vanaf daar via Chinatown naar het waterfront lopen. (voor een wandelingetje door Chinatown heb je overigens wel stalen zenuwen nodig. Man, man, wat zijn die mensen chaotisch...)
Terug kun je dan de Cable Car pakken voor het echte SF-gevoel. :~ Kaartje kopen doe je gewoon door te betalen bij een cablecarmannetje als je aan boord stapt.

Yosemite is echt geweldig! Maar helaas, zoals overal in ongeveer alle NP's, wel megadruk. Ondanks de drukte hebben we er wel een maandje geleden nog een beer kunnen spotten, dus het is mogelijk. ;)

Geniet van je vakantie!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:47

Wij hebben SF ook in een dag bekeken...auto geparkeerd bij Pier 69 en fietsen gehuurd en door de stad gefietst. Of we we alles gezien hebben geen idee maar wel de highlights geloof ik. Erg leuke stad, wil er nog wel eens heen alles eens goed te bekijken.