Waar op vakantie met de hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PineApple

Waar op vakantie met de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 10:54

Hoi Bokkers.

Allereerst, ik heb de zoekfunctie gebruikt. Nu kan het zo zijn dat ik gewoon echt niet kan zoeken natuurlijk, als hier al een topic over is hoor ik het graag :-)

Mijn vriend en ik wilden dit jaar op vakantie naar IJsland. De hond zou naar een dierenpension hier in de buurt gaan, daar is hij vaker geweest en vindt het er erg leuk. Ik vond 2 weken wel lang, normaal gaat meneer flapstaart niet langer dan een nachtje of een weekendje hooguit. Maar om hem nou te laten zwemmen naar IJsland is ook zo iets.
Helaas heb ik de afgelopen tijd regelmatig contact gehad met de dierenarts...hondlief bleef elke ochtend gal overgeven. Na het een en ander uitgeprobeerd te hebben, krijgt hij nu ander, meer en vaker voer. Het overgeven hebben we onder controle. Toch maar even naar het pension gebeld. Hij moet tenslotte nu minimaal 4x per dag voer en overdag nog iets om te knabbelen. Eerst kreeg hij gewoon 2x per dag zijn vlees. De beste man van het dierenpension gaf aan dat hij meestal wel zelf thuis is (woont er naast). Maar dat hij ook wel eens een avondje weg gaat en dat hij niet iemand in kan huren voor 1 hondje. Dat snap ik ook goed. Dus in overleg besloten om de reservering in te trekken. Dan gaat baron van natte neus tot zwiepstaart maar mee.

Vorig jaar hebben we hem ook meegenomen. Toen zijn we in de buurt van Chimay geweest. 's ochtends een lekkere wandeling maken, met van die bordjes die je kan volgen. En dan 's middags bleef de hond in het huisje en bezochten wij een museum, grot of een andere bezienswaardigheid. Dat willen we dit jaar eigenlijk ook weer. Maar nu lopen we een beetje vast. Waar we heen gaan maakt ons niet zo heel veel uit. Ik zat te denken aan Luxemburg of Frankrijk, of weer naar de Belgische Ardennen. We zoeken een vakantiehuisje met in de buurt veel wandelroutes. We gaan 2 weken en willen niet steeds dezelfde routes lopen. Vorig jaar hadden we heel veel routes die op maximaal 30 minuten rijden begonnen. Zo iets willen we dus weer. Verder moet er uiteraard een hond mee mogen in het huisje. En moet er in de buurt ook nog genoeg te beleven zijn voor ons.

Het is een heel verhaal geworden, waarvan waarschijnlijk de meeste informatie overbodig was. Maar hè, bedankt voor het lezen! Ik hoop dat jullie ons tips kunnen geven voor plaatsen waar we naar toe zouden kunnen. Alvast bedankt

Echwel

Re: Waar op vakantie met de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 10:55

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:05

Graaf in mijn geheugen, heel leuk huisje in Italië aan meer gehad. Zwemberin kon zwemmen en we hebben er heerlijk gewandeld.
Het is in de zomer te warm voor hond maar voorjaar was heerlijk.
Stuur pb als je graag wil dat ik op zoek ga naar gegevens.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 11:14

Bedankt Echwel, Ik zal vanavond de link op de computer openen. Op de telefoon werkt het niet handig.

A3a1, we gaan in juli. Dus dan zal het te warm zijn voor de hond. Maar toch bedankt :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:17

Tsjechië is misschien ook leuk. Erg hondvriendelijk land en genoeg wandelmogelijkheden, ook de omgeving van leuke steden en bezienswaardigheden. Daar zal het in juli ook wat minder warm zijn dan in de Zuid-Europese landen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:18

Controleer als je naar Frankrijk wil wel even goed of het een gebied is met zand vliegen die beestje brengen een ziekte over op je hond waar je niet gelukkig van wordt :)

Wij nemen onze husky dit jaar mee naar Noorwegen. :j hebben een huisje gehuurd van Nederlandse mensen aan een groot meer en gaan in de omgeving flink op ontdekking. Wandelschoenen mee en je kunt er een heleboel mooie plekken vinden!

Mariska14015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:23

Is het geen idee om te vragen of iemand in jullie huis op de hond wil passen? Ik heb dat pas gedaan voor 1,5 week. Kreeg daar hetzelfde voor betaald als wanneer die naar een dierenpension zou gaan, dus ongeveer 15 euro per nacht. Mij prima bevallen, eindelijk soort huisje voor mezelf en ook de eigenaren goed bevallen. Moet je natuurlijk wel willen...
Laatst bijgewerkt door Mariska14015 op 19-05-16 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:29

Oppas in huis zou ik inderdaad ook overwegen, dan kan je als nog naar Ijsland toe. Niet een leuk nichtje/neefje die dat wel wil (zo heb ik het jaren met hond en paard opgelost, 2 nichtjes van 16 en 17, mijn ouders op afroep, die wonen 5 km verder)

Anders zou je eens kunnen kijken naar het Mullerthal in Luxemburg, prachtig gebied, niet mega ver in de auto, veel te doen van wandelen en kanoen tot kastelen, leuke dorpjes, gezelligheid maar ook natuur.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:36

Het Zwarte Woud in Duitsland is een erg mooi wandelgebied en qua accommodaties erg hondvriendelijk.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:47

http://www.soulisse.com/

daar ben ik enkele jaren achtereen op vakantie geweest met mijn hond..
zowel ik als mijn hond hebben het daar erg naar onze zin gehad.

Het zit direct aan de bossen van Troncais, met veel van die kleine bijna middeleeuwse dorpjes in de buurt. Enkele daarvan hebben ook een middeleeuws festival.. En op nette afstand zit bijvoorbeeld Montlucon waar een prachtige binnenstads wandeling is, ze hebben op de camping vast nog wel de grote doos met folders waartussen ook nog de route van Montlucon zit met alle beschrijvingen wat je dan ziet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 15:22

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 10:01

Iedereen ontzettend bedankt voor de tips :) We hebben weer wat uitgangspunten om verder te kijken.

Iemand in huis zie ik niet zitten. Ik heb dat vorig jaar gezien bij een vriendin van mij, dat loopt toch vaak scheef. Ook al heb je de verwachtingen goed uitgesproken.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:36

Inderdaad Domaine de Soulisse, daar hebben wij een paar heerlijke vakanties gehad toen ons hondje nog leefde. De camping heeft een eigen meer waar je hond ook naar hartenlust in kan zwemmen, het grootste eikenbos van Europa ligt naast de camping en in de omgeving zijn ook prima wandelgebieden en meren te vinden.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 12:00

Bedankt voor je reactie :)

Iemand ervaringen met Denemarken?

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:06

Ik zag dit op tv voorbij komen bij 10 jaar ik vertrek. Misschien iets voor jullie? Is in Duitsland dacht ik.
Verder zelf geen ervaring mee, maar op tv zag het er leuk en gezellig uit.

http://www.dogglywood.nl/

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:12

Zweden is ook goed te doen met de hond je hebt leuke vakantie huisjes voor een mooi prijsje plus de natuur is geweldig <3

Denemarken vind ik persoonlijk minder mooi! De steden voor cultuur snuiven vind ik wel leuk :)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:14

wij gingen altijd naar Texel met de hond. was super leuk en in veel huisjes mag je gewoon een hond mee nemen

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:16

Wij zijn in Italië en Slovenië geweest met de hond. Beide erg goed bevallen