Allereerst, ik heb de zoekfunctie gebruikt. Nu kan het zo zijn dat ik gewoon echt niet kan zoeken natuurlijk, als hier al een topic over is hoor ik het graag

Mijn vriend en ik wilden dit jaar op vakantie naar IJsland. De hond zou naar een dierenpension hier in de buurt gaan, daar is hij vaker geweest en vindt het er erg leuk. Ik vond 2 weken wel lang, normaal gaat meneer flapstaart niet langer dan een nachtje of een weekendje hooguit. Maar om hem nou te laten zwemmen naar IJsland is ook zo iets.
Helaas heb ik de afgelopen tijd regelmatig contact gehad met de dierenarts...hondlief bleef elke ochtend gal overgeven. Na het een en ander uitgeprobeerd te hebben, krijgt hij nu ander, meer en vaker voer. Het overgeven hebben we onder controle. Toch maar even naar het pension gebeld. Hij moet tenslotte nu minimaal 4x per dag voer en overdag nog iets om te knabbelen. Eerst kreeg hij gewoon 2x per dag zijn vlees. De beste man van het dierenpension gaf aan dat hij meestal wel zelf thuis is (woont er naast). Maar dat hij ook wel eens een avondje weg gaat en dat hij niet iemand in kan huren voor 1 hondje. Dat snap ik ook goed. Dus in overleg besloten om de reservering in te trekken. Dan gaat baron van natte neus tot zwiepstaart maar mee.
Vorig jaar hebben we hem ook meegenomen. Toen zijn we in de buurt van Chimay geweest. 's ochtends een lekkere wandeling maken, met van die bordjes die je kan volgen. En dan 's middags bleef de hond in het huisje en bezochten wij een museum, grot of een andere bezienswaardigheid. Dat willen we dit jaar eigenlijk ook weer. Maar nu lopen we een beetje vast. Waar we heen gaan maakt ons niet zo heel veel uit. Ik zat te denken aan Luxemburg of Frankrijk, of weer naar de Belgische Ardennen. We zoeken een vakantiehuisje met in de buurt veel wandelroutes. We gaan 2 weken en willen niet steeds dezelfde routes lopen. Vorig jaar hadden we heel veel routes die op maximaal 30 minuten rijden begonnen. Zo iets willen we dus weer. Verder moet er uiteraard een hond mee mogen in het huisje. En moet er in de buurt ook nog genoeg te beleven zijn voor ons.
Het is een heel verhaal geworden, waarvan waarschijnlijk de meeste informatie overbodig was. Maar hè, bedankt voor het lezen! Ik hoop dat jullie ons tips kunnen geven voor plaatsen waar we naar toe zouden kunnen. Alvast bedankt