Dagje Haarlem/ Ijmuiden/ Amsterdam: Tips & Tricks?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Optiwolk

Dagje Haarlem/ Ijmuiden/ Amsterdam: Tips & Tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 10:33

Hulp gevraagd!

Begin juni zijn vriendlief en ik beide een weekje thuis.
Hij is heel erg gek van warme luchtballonnen en alles errond, en in het Teylers Museum loopt daarrond momenteel een tentoonstelling.
Maar voor enkel een tentoonstelling "even" 2.5u rijden is ook wat gek, graag had ik er dus een volledige dag van gemaakt.

Toen we een 9-tal maand samen waren heb ik hem verrast met een dagje Brussel, à la "Ik kom jou om 7u30 ophalen, voorzie dit soort outfit".
Hij kreeg toen in de auto een envelopje met een adres om in te geven in de gps, daarna wegenkaartjes om van ontbijtzaak naar museum naar brouwerij, ... te wandelen.
Hij zegt nu nog dat dit de beste verrassing ever was, daarom zou ik dus voor Haarlem zoiets gelijkaardig doen.

Ik had op de kaart gezien dat Haarlem niet zo héél ver is van Ijmuiden en Amsterdam, dus daarom:
Zijn er bokkers die in die steden/ streek tips hebben om de dag te vullen, restaurantjes waar het lekker eten is, die ene ontbijtzaak die toch zo lekkere eitjes heeft, ...?

Paardrijden op het strand is alleen geen optie, vriendlief kan niet rijden -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:40

Sowieso is het leuk om naar IJmuiden te gaan als je een beetje van vis houdt.
Verder wil ik aanraden om naar de pier te gaan, met voorkeur de Noordpier. Daar kom ja vanaf Wijk aan Zee. Je kunt daar onwijs leuk en lekker eten bij Timboektoe, dat is een strandpaviljoen.
Verder is de binnenstad van Haarlem ook leuk om te shoppen. Als je daar wil eten, raad ik je Specktakel aan. Die hebben bijzondere gerechten.

Oh en als je daar toch in de buurt bent, kun je ook naar de Zwarte markt in Beverwijk.

SARINO

Re: Dagje Haarlem/ Ijmuiden/ Amsterdam: Tips & Tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:48

De zwarte markt is in Beverwijk.Redelijk in de buurt .Is een Turkse markt,veel shoarmatentjes,veel mensen.Heel veel kraampjes/winkeltjes.

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:48

Haha je was me voor Joolien ;)

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:54

Ik zou als je een dagje Haarlem doet, Amsterdam even overslaan. Is inderdaad niet ver weg (20 minuutjes rijden) maar wel echt groot. Kan je beter een hele dag voor uittrekken.

Verder in Haarlem: ontbijten of lunchen bij Spaarne 66 -> super leuk en gezellig aan het water
rondje wandelen door de haarlemmerhout (oudste stadspark van in ieder geval Nederland)
Zeker op de grote markt een kopje koffie doen en de kerk bekijken
Molen adriaan is ook heel gaaf en je kan daaronder ook lekker avondeten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:44

LZP >> BEU

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:53

Bij de Jopenkerk eten (en bier drinken :D )

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:30

Je kunt eventueel even doorrijden naar het strand/duinen, kun je prachtig wandelen, bijvoorbeeld in de Amsterdamse Waterleidingduinen. Verder kun je erg leuk winkelen in het centrum. Als je van lekkere cappunico houdt: Mogador op de Botermarkt. Het beste Italiaanse ijs vindt je bij Garone.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 20:54

Dankje voor de tips iedereen!

Ik schrijf alles op en als 't liefje eens niet thuis is pluis ik het allemaal uit :D

Ohh bier! :9
Dat is ook wel iets wat het liefje interesseert!

Eigenlijk wel waar Jette :j
Amsterdam zullen we houden voor als we eens een volledige dag (of twee) kunnen doen.