Israël

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Israël

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 17:49

Ik ga in November een weekje naar Israël op familie bezoek voor de eerste keer (samen met mijn familie) en wij gaan oa. naar Tel Aviv en naar Jeruzalem. Ik vroeg mij af wie er hier zijn geweest en wat hun ervaringen zijn en beeldmateriaal is altijd gewenst :D

Rennie89

Re: Israël

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 14:32

Niet allemaal tegelijk :') Niemand die in Israël is geweest? :))

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:44

Nooit geweest maar het lijkt me wel een heel gaaf land! Volgens mij is het zo anders dan hier
Ik wil je in ieder geval veel plezier wensen :) hopelijk zijn er nog mensen met ervaringen :P

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:48

Zijn er misschien nog niet andere forums of blogs met mensen met ervaring? Er is vast wel een youtube kanaal daarover.

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 15:01

Wij zijn afgelopen februari met het gezin naar Israël geweest. Was echt een hele gave ervaring, en ondanks dat we er een weekje zijn geweest heb ik nu alweer heimwee om nog een keer terug te gaan haha. In Tel Aviv zijn wij niet geweest eigenlijk. Eerst zijn we vier dagen in de Oude Stad van Jeruzalem geweest en hebben daar ook geslapen via airbnb. We hebben o.a. de Olijfberg, de Klaagmuur, de Souk, de Graftuin, Yad Vashem etc. bezocht. De vijfde dag zijn we naar de Dode Zee en Masada gereden met een huurauto; de reistijd was ongeveer 1,5 uur enkele reis dus dat viel best mee. De dag erna zijn we via het meer van Tiberias naar Haifa gereden en hebben daar in een hostel geslapen. De zevende dag hebben we in Haifa rondgestruind en zijn we naar het strand geweest, en de achtste dag gingen we weer naar huis. We hadden wel geluk met het weer; niet te warm maar wel lekker.

Ik weet trouwens niet of je christelijk bent o.i.d., maar op dat gebied is het wel heel jammer dat het eigenlijk zo toeristisch is op sommige plekken, zoals op de Via Dolorosa. Maar het is ook wel erg gaaf om alles te zien.

Qua veiligheid wisten we niet wat we konden verwachten eerst eerlijk gezegd. Want er zijn natuurlijk wel met enige regelmaat aanslagen. Toch merkten we eigenlijk niets van deze onrust, met uitzondering van wat versperringen in de Souk in Jeruzalem. (Dit is wel een aanrader om te bezoeken trouwens!)

Oh en nog een tip: we zijn gaan zwemmen in de Dode Zee bij Ein Gedi. Eerst twijfelden we wel een beetje, want het was wel prijzig. Maar ze gingen gewoon omlaag met de prijs, terwijl het best een officieel hotel/instelling was. In Israël kan je heel veel afdingen, ook soms 'onbewust'.

Wat zijn jullie plannen tot nu toe verder dan familiebezoek?

Als je nog vragen hebt oid, mag je me ook altijd PB'en :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 15:10

Ik hang geen geloof aan maar mijn familie daar is uiteraard joods :D We gaan natuurlijk ook de toeristische dingen bezoeken, we hebben een auto gehuurd en gaan sowieso naar Tel Aviv. Ik wil eigenlijk ook uitgaan daar, schijnt echt heel leuk te zijn daar :D Verder zullen we ook wss een kibboets gaan bezoeken, denk degene waar mijn vader een jaar heeft gewerkt :) Maar dankjewel voor je bericht! Ik ben echt zo ontzettend benieuwd! :D Het klinkt als een ervaring, vooral Jeruzalem

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:02

@Lifaya: ik ben er verschillende malen geweest,waarvan de eerste keer een rondreis in Joods gezelschap. Dat was nogal indrukwekkend aangezien een oudere dame van die groep in een concentratiekamp had gezeten en daar heel erge dingen over vertelde.Zelf ben ik Rooms-Katholiek. Maar we hebben allerlei bezienswaardigheden bezocht van allerlei religies, want dat ligt daar allemaal vlak naast elkaar.Ik vond Eilat ook leuk vanwege de onderwaterwereld daar. De stranden zijn overal heel mooi trouwens,en de meeste hotels hebben ook een zwembad.Er is voor elk wat wils. Wel voel je overal een soort spanning.Heeft mij niet echt gestoord. Het is een aanrader, maar wel aan de prijs!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:10

O ja, de zee bij Tel Aviv heeft een zware golfslag. Daar moet je wel op letten als je daar gaat zwemmen.Het strand is overigens prachtig en breed.

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:18

Ik ben er ook geweest en ongeveer dezelfde dingen gezien als Quanneh. Wij reisden met het openbaar vervoer (bus) en sliepen in hostels of op een Kibboets. Zonder enige voorbereiding is dat allemaal prima gegaan. Het is inmiddels alweer lang geleden (was in 2000). Ik hang ook geen geloof aan en heb met verwondering om mij heen gekeken naar de gelovigen in de Heilige Grafkerk. Wat ik nogal anders vond waren de vele jonge militairen (mannen en vrouwen) die overal met hun wapens liepen. Yad Vashem vond ik indrukwekkend. Vooral het deel waar de namen van kinderen genoemd werden. De dode zee prikte enorm! Zeker nadat ik net een gat in mijn knie had gevallen :(

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 19:47

Ik heb idd ook familie in het leger, een nicht zit er vast in. Daar heb je die dienstplicht vaak 18 natuurlijk...

Dankjulliewel voor de tis, zal dit ook met mijn ouders bespreken over wat we allemaal kunnen gaan doen.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:26

Sla vooral Yad Vashem niet over, dat vond ik erg indrukwekkend. En probeer als het even kan ook naar de West Bank te gaan, gewoon voor een indruk. Dat laatste heeft nog wel het meeste indruk op mij gemaakt toen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 10:48

Even den upje, zit momenteel in Kirjat Sjmona bij de Libanese grens. Eerste dag (woensdag) starten we in tel aviv en zijn ook uitgegaan daar (ik en mijn broer met neven) en donderdag vertrokken we naar Akko, een ontzettend oud stadje aan water, rond de 5000 jaar oud. 1 nacht gebleven, daarna lamgs Nes ammim gegaan (kibboets) en nu dus bij familie hier. Wij blijven hier 2 nachten (al 1 nacht gehad). Gisteren hadden we shebat met een hele hoop familie en nu ontbijt en gaan vandaag naar de Golan hights en Tiberias. Wss ook nog andere plekken. Zal een indrukwekkende dag worden! Morgen gaan we naar Jeruzalem, daar blijven we tot woensdag en dan rijden we weer naar tel aviv en gaan weer naar NL.

Wat foto's die ik met de tel heb gemaakt. Heb met mijn camera ook een hoop foto's gemaakt maar die kan ik pas bekijken thuis :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 15:59

Mooi! Veel plezier nog :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 14:21