Waar kamperen in Frankrijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noppes

Waar kamperen in Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 17:08

Begin juni gaan we 2,5 week op vakantie naar Frankrijk. We zijn er alleen nog niet over uit waar we heen willen. We willen kamperen en zullen dit jaar voor het eerst onze hond meenemen. Omdat we geen auto hebben met airco en we het de hond niet te moeilijk willen maken in de auto, willen we niet al te zuidelijk gaan.

Wie weet er een leuke streek (en misschien zelfs een leuke, kleine camping) om heen te gaan?

Wat we zoeken:
- Goede combinatie tussen natuur en cultuur
- Niet al te toeristisch
- Niet zuidelijker dan Valence/Bordeaux - liever wat meer naar het Noorden

Twee jaar geleden zijn we naar de Gorges du Verdon geweest. Dat is toen heel goed bevallen. Zo'n soort omgeving trekt ons wel maar is ons nu dus wat te ver weg.

Nadine

Re: Waar kamperen in Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 16:48

Wij zijn vorig jaar naar het meer van Annecy geweest. Dit was redelijk toeristisch, maar gelukkig waren we er niet tijdens het hoogseizoen. De camping was ook kleinschalig, vond het een leuke vakantie!

Omdat dit waarschijnlijk te toeristisch voor je is, zou ik kijken naar de verschillende meren die frankrijk heeft. Ik vind de natuur daar prachtig - zo'n meer tussen de bergen!
Wij zijn ook nog ter hoogte van Nantes gaan kamperen. Ook leuk, maar de zee is vergelijkbaar met de Nederlandse zee, minder bijzonder dan de bergmeren, vind ik zelf. :)

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 16:54

In het Loire-gebied, wij waren in St.Benoit sur Loire, kleinschalige camping direkt aan de oevers van de Loire, leuk dorpje, van daaruit ben je zo in Orleans.

Het jaar erop een dorpje verderop op een camping.
Heel veel prachtige kastelen die de moeite zijn te bezoeken, je zou het ook kunnen doen met een "tussenovernachting" in de champagnestreek.
Wij zijn het tweede jaar op de bonnefooi gegaan, je vind altijd ergens een mooi plekje in die streek.
Veelal geen luxe, maar wel netjes en schoon, en zeker niet duur.
En vooral stikt het er niet van de toeristen, dit zijn geen campings waar je veel Nederlanders of Belgen gaat tegen komen :)

Kasteel van Sully vind ik zeker een aanrader, daar ligt een camping op nog geen 800 meter vandaan.
Zijn we nog niet geweest, me lijkt dat die wat drukker is.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:01

De Franse ardennen/champagne streek.

Vind zelf de camping municipal in Varennes-sur-aire erg leuk, ligt langs het water.
Verder erg basic.
Mooie omgeving, heel afwisselend, bos, akkergebieden, heel veel stroompjes en riviertjes, karrepaden.
Ook in de zomer niet toeristisch.

Cultuur, vooral veel herdenking aan WO I.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:06

Camping muncipal heten daar in die streek alle "gemeentelijke campings".
Wat je zegt basic, maar wel schoon, meestal heel rustig en aan het water gelegen.

Heel vaak wel met de service warme stokbroodjes en croissants te kunnen bestellen voor de volgende morgen bij het ontbijt :+