vliegen via Gerona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNursiex

vliegen via Gerona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 22:07

Hoi Bokkers!
Ik - idioot slecht in plannen - moet een vakantie boeken. Een camping boeken, oke tot daar aan toe. Nu ben ik opzoek naar een vlucht richting Costa Brava *\o/* Het dichts bij de camping is vliegveld Gerona. Echter kan ik toch geen vlucht naar Gerona vinden :') Alle websites sturen me via vliegveld Barcelona, wat een stukje verder weg is van mijn vakantie adres. Ik weet toch echt zeker dat Gerona een vliegveld heeft/had. Ik snap er echt geen hout van haha. Is het vliegveld dicht? :o?
Een bokker enig idee wat ik fout doe?

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 22:13

Hmmm. Wij vlogen eens met ryan air op girona. Al dachten wij toen barcelona, want zo noemde ryan air het vliegveld. :+ Misschien vliegt ryan air er nog wel op?

Edit: als ik google op vlucht girona, dan kom ik uit op een stel vluchten van Eindhoven naar Girona met Ryanair.
Laatst bijgewerkt door djinnie op 16-05-16 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 22:15

Zou het daar mis gaan? Ik wil namelijk pertinent niet via Barcelona vliegen, maar misschien denkt Ryan Air zo meer bezoekers te trekken :D (en is Barcelona dus eigenlijk Gerona).
Ryan air stuurt mij namelijk ook via Barcelona.

djinnie

Re: vliegen via Gerona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 22:19

Bedoel je overigens vliegveld Girona, niet Gerona? Want die richting de Costa Brava is Girona. Girona Barcelona. :+ Om het lekker duidelijk te maken. Al heet ie officieel aeroport de girona.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 22:20

Girona-Costa Brava is het vliegveld dat je bedoelt denk ik :) Vanuit daar kom je het snelst in plaatsen als Lloret en Tossa de Mar.

Edit: even op skyscanner gekeken en Transavia vliegt er sowieso op vanuit Schiphol. Vanuit Eindhoven zijn er meer maatschappijen die op Girona vliegen geloof ik.

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 22:25

low-cost airlines zoals Vueling en Ryanair vliegen op Gerona Airport = GRO (afkorting), als je GRO in bijvoorbeeld zoekmachines als vliegtickets.nl tikt, kun je kiezen uit best wat vertrek-luchthavens, niet alleen AMS (Schiphol). De costa is niet zo heel ver vanaf het vliegveld, je kunt ook makkelijk een auto huren, alle bekende en nationale verhuurbedrijven zitten gewoon bij het vliegveld.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 06:05

Jeeh dankjulliewel, ik ga vanavond nogmaals een poging doen *\o/*

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 06:41

Transavia vliegt op beide luchthavens.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 06:56

Hier noemen we het idd Girona en daar is het Gerona
Er zijn genoeg maatschappijen om een auto te huren en ik was het voordeligste uit met 123carrent.com

Je zit zo aan de kust met een heleboel leuke badplaatsen en juist omdat je toch een auto hebt is het leuk om de omgeving te verkennen
De keramiek van La Bisbal d'emporda, de kleine strandjes van oa Tamariu, de oude binnenstad van Pals enz enz

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:27

Transavia vloog in het verleden enkel naar Girona vanaf Rotterdam, niet vanaf schiphol. Dus dat zou je ook nog kunnen proberen.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 18:49

Dankjewel! Ik heb nu vooral op Brussel en Eindhoven gezocht :)