Japan in 11 dagen on budget - hoe&waar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nachtlampje

Japan in 11 dagen on budget - hoe&waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 17:54

Hoi bokkers!

Via VakantiePiraten hebben mijn vriend en ik vanmiddag een topdeal gevonden om naar Japan te vliegen. Woohoo! *\o/*
Wij gaan dus van 11 tot 25 september naar Japan. Effectief komen we 12 september, maandagavond aan, en we vertrekken zondagochtend weer vroeg, wat dus 11 dagen "vakantie" maakt.

We vliegen naar Nagoya en willen vanuit daar... Heel veel doen. :Y)
Kyoto, Nara en Osaka staan op de wish-list. Maar... Tokyo ook, alleen weten we niet of dat te doen is in onze relatief korte tijd daar?
Verblijven willen we sowieso in ryokans of shimizu's om zoveel mogelijk cultuur op te pikken :D

Wie heeft er leuke (budget-)tips voor verblijf, reis, eetgelegenheden enzovoorts?
Meerdere dagen op 1 plek overnachten en vanuit daar dingen gaan doen? Doorreizen van plek naar plek? Alles is welkom.

Eeuwig dank :D

Anoniem

Re: Japan in 11 dagen on budget - hoe&waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:55

Voor Kyoto: slapen in Osaka en met de trein heen en weer reizen. Verder vind ik de tijd erg kort om meer dan alleen Kyoto/Osaka en Tokyo te doen.. :o

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 18:05

Dat hoeft dus ook niet per se, we zitten dus zelfs al te twijfelen of naast kyoto/nara/osaka, Tokyo erbij niet te veel is. We kunnen altijd nog een keer terug :P

Als iemand tips heeft wat betreft slapen bij aankomst.. We landen om 20.50 in Tokoname, en dat is echt in verweggistan van het centrum. Nederlandse tijd is echter 13.50 en ik heb geen idee hoe we dat zullen ervaren.

We weten niet of we, als we nog naar Nagoya reizen (dan zijn we rond 23.00 pas in het centrum), we nog wel kunnen inchecken zo laat.. Heeft iemand daar een idee van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:11

Hoe kom je in Tokoname terecht joh, ik wist niet eens dat ze daar een internationaal vliegveld hadden :+ ik vind Tokyo zelf wel een must :j

Je kan overal eigenlijk wel tot laat inchecken, hotels hebben wel 24u receptie. Echter, wel van te voren boeken, al is het maar 1 uur van te voren. Op de bonnefooi wordt niet gewaardeerd! En regel een mobiel-modem voor internet :)

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:23

Ik ga dit volgen! Ik ga in december naar japan. Gaan naar tokyo en kyoto. Slaapplaatsen via airbnb zijn heel fijn en goedkoop, wel is al heel ve leuks in tokyo al weg. Voor goedkoop eten kan je vooral naar noodle plekjes gaan, dat is daar super goedkoop.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 18:41

@jans, waarvoor dat mobiele modem? Is het niet te doen zonder internet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:46

Ik zou het niet aanraden zonder internet nee, zeker niet als je even de weg moet zoeken oid. De meeste Japanners spreken geen woord engels namelijk. En voor het boeken van dingen als hotels is het ook handig!

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:47

Met vertalen, trein tijden zoeken, restaurantjes zoeken is het wel slim om inderdaad internet te hebben.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:00

JR pass kopen in Nederland online. Alleen voor buitenlanders
Buiten Japan bestellen en op luchthaven afhalen. 374 euro was het voor een 2 weken en dan kan je 90% van het vervoer gratis reizen bus trein boot, ook bullettrain.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 19:23

janouk schreef:
Buiten Japan bestellen en op luchthaven afhalen. 374 euro was het voor een 2 weken en dan kan je 90% van het vervoer gratis reizen bus trein boot, ook bullettrain.

Dat had ik gezien inderdaad. Echter zijn niet alle treinen van JR en geldt de pas alleen voor JR. Ik weet niet hoeveel treinen dat niet (of juist wel) zijn?
Ik vind het een behoorlijke smak geld namelijk, evenveel als onze vliegtickets :=

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 19:24

Jans schreef:
Ik zou het niet aanraden zonder internet nee, zeker niet als je even de weg moet zoeken oid. De meeste Japanners spreken geen woord engels namelijk. En voor het boeken van dingen als hotels is het ook handig!

Maar een buitenland-bundel is daar niet genoeg voor? Ala 100 mb per dag moet je toch een eind mee kunnen komen lijkt me?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:45

Nachtlampje schreef:
janouk schreef:

Dat had ik gezien inderdaad. Echter zijn niet alle treinen van JR en geldt de pas alleen voor JR. Ik weet niet hoeveel treinen dat niet (of juist wel) zijn?
Ik vind het een behoorlijke smak geld namelijk, evenveel als onze vliegtickets :=

De hogesnelheidstreinen betaal je anders veel geld voor. Met deze pas reis
Kyoto Tokyo betaal je anders 14000 yen is ca. 100 euro enkele reis. Nu kan je heen en weer naar Tokyo. En per dag een ander stuk van Japan bezoeken.

Mijn zoon heeft vorig jaar zo van Noord naar Zuid gereisd.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:48

Nachtbus kost veel minder dan de bullettrain. En hostels zijn cheaper dan ryokans die zijn echt wel duur omdat dat traditionele kwaliteit is.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:53

Mn zus dacht dat ze het ook wel zonder extra internet kon redden. Daardoor stapte ze in de verkeerde shuttle trein en hebben ze het vliegtuig gemist := |o Niemand sprak engels, dus niemand kon ze helpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:57

En volgens mij was er ook nog iets met verschillende frequenties qua netwerk. :j Nederland vs Japan