[FOTO] Eindreis naar Sicilië! Eolische eilanden en meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

[FOTO] Eindreis naar Sicilië! Eolische eilanden en meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 10:50

Dag bokkers! ik zou graag een paar foto's willen delen van de geweldige eindreis met mijn klas. We zijn voor 10 dagen naar Sicilië geweest en we hebben ook heel wat afgereisd. De eerste twee dagen zijn we naar Palermo geweest waar we ook veel hebben bezocht (en schoolse activiteiten horen er natuurlijk bij :o ).
Maar aan Palermo heb ik eigenlijk maar weinig gehad, het was veel stappen, veel over en weer gaan etc. Het is ook gewoon niet zo mijn ding, ik zou er nooit terug gaan :n
We hadden met de klas ook een dieptepunt in Palermo. Ook al hadden we zoveel vrijheid gekregen van de leeraren, toch verknallen een paar leerlingen het helemaal. Erover gaan met drank. Het is zelfs zo ver gegaan dat iemand in het ziekenhuis is beland. -ik voelde echt haat voor mijn klas op dat moment, want het was niet de eerste keer-
Gelukkig is het na dat dieptepunt alleen maar letterlijk en figuurlijk bergopwaarts gegaan! We hebben de Eolische eilanden bezocht waaronder: Lipari, Stromboli en Vulcano.
Op Lipari heb ik zo goed als geen foto's genomen, ik zat er een beetje mee dat de zon zo hoog staat daar en dan is alles zo flets en heb je gewoon geen mooi licht om te fotograferen :+ We zijn er ook maar 1 nacht gebleven en dan hebben we de ferry richting Stromboli genomen. We waren nog niet aangekomen op ons hotel of we moesten al vertrekken met onze stapschoenen aan terug naar het centrum :')
En dan is de wandeling begonnen (mét gids, ook al had je daar niets aan buiten dat ie de weg wees).

Eenmaal boven werden we al meteen getrakteerd op een eruptie. Ik heb mij snel gesetteld met camera en statiefje, het resultaat is hieronder bij de foto's te zien ;) De foto is niet zo spectaculair maar ik kon jammergenoeg geen groter statief meesleuren op het vliegtuig die mijn 70-200mm lens wél kon dragen. Was ook niet handig geweest bij de beklimming van de stromboli zelf (al zou ik het er wel voor over hebben :D ).

Na een dagje rust op Stromboli zijn we met de ferry richting Vulcano gereisd. Meer dan de helft van de klas is in het zwavelbad geweest (ohgod ik denk dat ze nu nog steeds naar rotte eieren stinken :') ). We hebben die dag dan ook de vulkaan zelf beklommen! Ik had het denk ik lastiger dan op Stromboli, het was die dag zeker 30 graden. Ik heb het dan toch, op een traag tempo, gehaald tot boven :+

Na Vulcano zijn we eigenlijk helemaal teruggereisd en hebben we nog 2 dagen gespendeerd in Castellammare Del Golfo. Van daar uit zijn we ook een dag naar het prachtige natuurreservaat Zingaro geweest. Zo'n idyllische landschappen.. adembenemend gewoon! Ik wist niet dat Sicilië zò mooi was :wow:

Een langere tekst dan dit zal ik het niet maken, tijd voor de fotospam :D

Monreale
Afbeelding

Afbeelding

Stromboli
Afbeelding

Zonsopgang op Stromboli
Afbeelding

Vulcano
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zingaro
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk hebben jullie genoten van de foto's! Ik zou ook voor elke leraar 1 of 2 foto's laten afdrukken op een iets groter formaat als bedanking, welke zouden jullie nemen?

Kelly_J

Re: [FOTO] Eindreis naar Sicilië! Eolische eilanden en meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:53

Foto 10 en foto 12 vind ik het mooist.

Wat heb je prachtige foto's gemaakt zeg!

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 12:51

Mooie foto's! Zo te lezen een mooie reis met helaas een dieptepunt er in.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:08

Wow, prachtige foto's! Ik ben blij dat ik dit topic aangeklikt heb, want anders had ik nooit geweten dat Sicilie zo mooi is. :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:52

Goh, prachtig daar!

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:29

Mooie foto's van een prachtige omgeving <3

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 20:49

Thanks iedereen voor de complimenten!