Maar aan Palermo heb ik eigenlijk maar weinig gehad, het was veel stappen, veel over en weer gaan etc. Het is ook gewoon niet zo mijn ding, ik zou er nooit terug gaan

We hadden met de klas ook een dieptepunt in Palermo. Ook al hadden we zoveel vrijheid gekregen van de leeraren, toch verknallen een paar leerlingen het helemaal. Erover gaan met drank. Het is zelfs zo ver gegaan dat iemand in het ziekenhuis is beland. -ik voelde echt haat voor mijn klas op dat moment, want het was niet de eerste keer-
Gelukkig is het na dat dieptepunt alleen maar letterlijk en figuurlijk bergopwaarts gegaan! We hebben de Eolische eilanden bezocht waaronder: Lipari, Stromboli en Vulcano.
Op Lipari heb ik zo goed als geen foto's genomen, ik zat er een beetje mee dat de zon zo hoog staat daar en dan is alles zo flets en heb je gewoon geen mooi licht om te fotograferen

En dan is de wandeling begonnen (mét gids, ook al had je daar niets aan buiten dat ie de weg wees).
Eenmaal boven werden we al meteen getrakteerd op een eruptie. Ik heb mij snel gesetteld met camera en statiefje, het resultaat is hieronder bij de foto's te zien

Na een dagje rust op Stromboli zijn we met de ferry richting Vulcano gereisd. Meer dan de helft van de klas is in het zwavelbad geweest (ohgod ik denk dat ze nu nog steeds naar rotte eieren stinken

Na Vulcano zijn we eigenlijk helemaal teruggereisd en hebben we nog 2 dagen gespendeerd in Castellammare Del Golfo. Van daar uit zijn we ook een dag naar het prachtige natuurreservaat Zingaro geweest. Zo'n idyllische landschappen.. adembenemend gewoon! Ik wist niet dat Sicilië zò mooi was

Een langere tekst dan dit zal ik het niet maken, tijd voor de fotospam

Monreale

Stromboli

Zonsopgang op Stromboli

Vulcano

Zingaro

Hopelijk hebben jullie genoten van de foto's! Ik zou ook voor elke leraar 1 of 2 foto's laten afdrukken op een iets groter formaat als bedanking, welke zouden jullie nemen?