Visa USA, door de bomen het bos niet meer zien

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Visa USA, door de bomen het bos niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 15:36

Hallo,

Ik zit momenteel midden in een sollicitatieprocedure bij een bedrijf in de US *\o/* Het gaat in mijn geval om een functie als assistent manager en voor langere termijn. Een droom die in (misschien) in vervulling gaat!

Maar hoe zit dit nu met de visa's? Zoals ik het lees is het de bedoeling dat de (misschien) toekomstige werkgever deze moet aanvragen? Klopt dit? Of moet ik zelf iets in gang zetten? En vooral hoelang moet ik rekenen voordat ik het visum heb? Kwestie dat ik hier mijn huis nog kan verhuren en wat kleine dingetjes.

Iemand die mij wat duidelijke informatie wil geven? Door alle letters en cijfers van formulieren ben ik compleet de weg kwijt en zie ik vooral heel veel beren op de weg.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:40

Goof

Re: Visa USA, door de bomen het bos niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:42

Is dit de eerste keer dat het bedrijf iemand in dienst neemt die niet in Amerika woont? Zo niet zou ik hen eens vragen hoe of wat. Zij weten vast waar ze aan beginnen.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:54

Normaal gesproken moet het bedrijf de procedure starten. Hoe lang het duurt is heel erg afhankelijk van het visum wat je gaat krijgen. Het ene visum heb je zo aangevraagd en het andere visum kan een jaar duren. De voorbereiding is vaak het meeste werk.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 16:09

Jups, contact opnemen met de ambassade ga ik sowieso doen maar dan wil ik eerst een beetje meer zekerheid hebben.
Ik had ook al iets gevonden over een H-1B visum wat mij perfect lijkt. Geen immigratie en geldig voor 5 jaar, daarna kan ik nog zien wat ik wil. Maar helaas, een Bachelor-diploma of equivalent is nodig en tja dat heb ik niet.
Voor het bedrijf zal het ook de eerste keer zijn dat ze iemand buiten de US aannemen dus kan goed zijn dat ze er van af gaan zien door de administratieve rompslomp dus wil niet nu al in de zevende hemel van alles gaan regelen en eventuele slapende honden wakker maken ;)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:15

Uit nieuwsgierigheid, hoe is dit afgelopen?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 06:33

Er staat een reis gepland naar dat bedrijf om alles door te spreken, ook ben ik in contact met mensen die geëmigreerd zijn.

Het zal vooral veel afhangen van geluk vrees ik

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 06:41

Werkvisa zijn erg moeilijk te bemachtigen, zeker als je niet zo hoog opgeleid bent, maar als het een vacature is die binnen Amerika moeilijk te vullen is dan heb je zeker kans. Succes!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:42

Spannend! Veel succes dan maar :)