Australie 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alenthe05

Australie 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 11:04

Hallo Allemaal,

Mijn vriend en ik zijn bezig om een reis naar Australie in mekaar te zetten. De bedoeling is dat we eind maart 2017 weggaan en eind mei 2017 weer thuis komen.

De trip begint in Adelaide vis de kust naar Melbourne, Sydney, Brisbane en dan naar Cairns. Via Kangaroo Island, Fraser Island ed.

We zijn al heel ver met plannen ed maar we vroegen ons af of er mensen zijn die van Sydney naar Brisbane hebben gereden. Is dit de moeite waard? Omdat dat traject veel word overgeslagen.

Tips zijn welkom natuurlijk!!

Goof

Re: Australie 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:11

Allereerst; kom eens in dit topic kijken:
[HK] Australië 2011 :D

Hoe wil je gaan reizen? Eigen vervoer? In dat geval is echt ieder plekje in Australië de moeite waard.
Ik vind voornamelijk de route tussen Adelaide en Melbourne zeer de moeite waard. Ik neem aan dat je langs de kust gaat?
Hoe reis je tussen Melbourne en Sydney? Ik heb daar een stuk binnenland gepakt, flinke bossen daar, ook prachtig!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:22

Geen 2017 maar nog 2016. Wij gaan eind oktober een maand naar Australië. Ons plan is te vliegen op Melbourne en dan rijden we met een huurauto langs de kust naar Sydney. Wellicht gaan we daarbij nog langs Canberra, dat weten we nog niet zeker. Vanuit Sydney vliegen we naar Tasmanië waar we nog ruim twee weken rondreizen met een huurauto. Het laatste weekend gaan we terug naar Sydney waar ik nog een vriendin bezoek en dan terug naar Nederland.
Een niet gebruikelijke reis, maar heb er enorm veel zin in! De trip Sydney-adelaide hebben we al eens eerder gereden en nu dus een stuk opnieuw.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 19:23

@Goof: Wij willen met een kleine camper gaan reizen. Idd de route vanuit Adelaide naar Melbourne gaan we langs de kust, via Kangaroo Island, 12 apostelen ed. De route van Melbourne naar Sydney zou via de Bleu mountains ed gaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:41

Nice. Ik heb dezelfde route meerdere malen gedaan, maar met camper was de beste manier :D
Ik weet nog wel een camping langs de Great Ocean Road voor je waar je 's ochtends wakker wordt tussen de kangoeroes, camping is simpel, maar het was er zo stil en prachtig!
https://c2.staticflickr.com/8/7303/9579 ... c61d_c.jpg
Ik weet op dezelfde route ook nog een plek waar je wilde koala's kunt vinden, ook gaaf om te zien.

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 08:37

Zou in ieder geval nu al starten met je oriëntatie op je ticket en toeslaan als je voor goede data iets onder de 850,- / 900,- kunt vinden. Als je de exacte vertrekdata open laat en op http://www.vliegennaar.nl een flight alert voor vliegtickets naar Australie aanmaakt dan scheelt je dat honderden euro's. Ze verzamelen daar namelijk alle data waarvoor er acties zijn naar Australie op 1 pagina en als je maar op tijd genoeg begint is er altijd wel een actiedatum die past. Zag daar vanochtend bijvoorbeeld nog tickets Perth met vertrek in februari voor goed 800,- . Maar ook tickets Melbourne en Sydney komen voorbij voor soms zelfs minder dan dat zie http://www.vliegennaar.nl/vliegen-naar-australie

N.b. geweldige foto Goof!

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 12:42

Boeken jullie altijd alles los? Of via een reisbureau? Wij hebben nu een hele mooie offerte van Pacific Island travel liggen. Helemaal compleet, incl vluchten, camper ed... Maar zou dit veel duurder zijn dan alles los? Wij hoeven maar 60,- voor t boeken daar te betalen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:17

Ik heb alles los geboekt. Ik zou als ik jou was eerst goed uitzoeken of je met los boeken goedkoper uit bent. Zo niet, lekker alles in 1x, is het maar gedaan.
Volgens mij was ik toen goedkoper uit toen ik vlucht + camper los boekte.

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:15

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:25

Altijd alles los geboekt! Heb toch het idee dat je dan pas echt kunt kiezen wat je zelf wilt en niet 'vast zit' aan wat het reisbureau adviseert.

Vwb het gedeelte ten noorden van Sydney; wellicht kan ik je tzt wat meer vertellen daarover, aangezien wij als het meezit binnenkort naar Sydney verhuizen en zeker wat reisjes 'in de omgeving' willen gaan doen.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:07

Hoi hoi,

Ik ga 2 maanden (1 maand samen met een vriendin)

Wij vliegen 4 maart naar Sydney. Daar huren wij een camper, rijden naar canberra, naar melbourne.
Great ocean road en dan naar Adelaide. Vanuit daar vliegen we naar Alice Springs voor een tour rond de uluru. Om verder te vliegen naar Cairns en dan nog per vliegtuig of bus naar Brisbane. waar mijn vriendin naar huis vliegt en ik achterblijf met mijn nichtje die daar stage wil gaan lopen.

Wat ik dan nog wil zien is Darwin en Ningaloo Reef. Als 't kan nog Perth en dan terug naar huis.

Wij vliegen 4 maart naar Dubai en blijven daar 2 nachten. Vliegen dan door via Singapore naar Sydney. Dit was goedkoper incl hotel dan rechtstreeks vliegen naar Sydney.