Spannende dingen mee gemaakt op vakantie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Spannende dingen mee gemaakt op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 18:48

Hallo allemaal,

De vakanties komen allemaal weer dichter bij en ik merk dat iedereen weer enthousiast word in mijn omgeving, waaronder ik zelf haha. :)

Vandaag in de pauze op het werk ging het weer over de vakanties en toen kwamen er opeens verhalen van spannende/enge avonturen die ze wel eens mee hadden gemaakt. Vol bewondering was ik aan het luisteren. Enigszins grappig om te horen anderzijds toch ook wel weer heftige dingen gehoord.

Ook best wel leerzaam wat moet je wel en wat moet je vooral niet doen.
Zelf heb ik eigenlijk nooit echt dingen mee gemaakt die zijn blijven hangen maar ik ben wel nieuwsgierig naar jullie verhalen. :)

Nathalie18x

Re: Spannende dingen mee gemaakt op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:53

Mijn vriend, zijn broertje en ik zijn een keer met de trein naar monaco gegaan toen we in zuid -frankrijk op vakantie waren! De heenweg ging prima maar op de terugweg reed de laatste trein niet en stonden we dus in paniek in nice ( daar moesten we overstappen) We hebben toen de trein naar cannes gepakt en daar hebben mijn schoonouders ons opgehaald! Het klinkt misschien niet echt super spannend, maar als je om 1 uur s'nachts op het station in het buitenland staat, ben je toch best bang

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:56

De eerste keer dat ik alleen op verre reis ging was ik 19 en ging ik naar amerika naar mensen die ik daar ken. Ik moest overstappen op een heel groot vliegveld en ik had vrij weinig tijd. Kwam ik daar een het weer was echt een hel. Ik zag op het bord dat heel veel vluchten waren gecancelled en hoorde mensen die hotels in de buurt moesten boeken. Ik ging geld met de mensen waar ik heen ging wisselen dus ik had geen dollars om iemand te kunnen bereiken of als ik iets moest regelen. Gelukkig kwam het vliegtuig een kwartier later aan dan die zou vertrekken, maar de vlucht van mij ging alsnog. Ik was echt wel zenuwachtig.

We kennen ook iemand die bij de fbi werkt. Mn pa ging met een vriend en die vriend wist dat niet. Zodra ze uit het vliegtuig kwamen werden ze opgewacht door agenten en werden ze door een glazen tunnel geleid waar normaal de criminelen alleen komen. Nou die vriend was echt geschrokken, maar binnen een half uur stonden ze met de koffers buiten

Ik ging ook op hawaii met haaien zwemmen in zo'n kooi, nou dat doen we nooit meer! Mn vriend was nog nooit zeeziek geweest maar de zee was zo ruig dat die kooi net een wasmachine was. Ik zat daarna onder de blauwe plekken.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 10-05-16 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:57

Wij hebben een keer in de bergen in frankrijk zo vreselijk onweer gehad dat het om 3 uur 's nachts licht was. Van de flitsen wel te verstaan. Bliksem sloeg werkelijk waar overal om ons heen in. Bomen, stroommasten, caravans, auto's, alles. We dachten serieus dat we doodgingen. Man wat kan het daar tekeergaan zeg!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:02

Natalie brr niet echt de tijd om op een station te komen.

Hier voldoende meegemaakt. Van extreem noodweer en evacuatie van de camping. Door wind gesloopte tenten, kapotte autos, stranden op een camping omdat nergens meer brandstof is te vinden en we als enige auto van een dorpje nog voldoende hebben om boodschappen te doen een dorp verderop.

Van de weg gedrukt worden door twee vrachtautos. Doodeng omdat je zoveel enge verhalen hoort. Eerste auto was steeds aan het seinen en wijzen. Daarna vrachtauto voor ons die steeds langzamer ging rijden en ons de weg afdrukte, brr bleken we een lekke band te hebben wat een opluchting, heel heel heel erg zeeziek worden van engeland naar huis op de boot waren in heftige storm terecht gekomen tijdens de overvaart. Zelfs personeel was letterlijk kots ziek. :r
Banden van vouwcaravan in brand op de snelweg, weggelopen hond, flinke longontsteking oplopen, ergens heel laat op en compleet verlaten camping terrein aankomen waar niemand maar dan ook echt niemand aanwezig was. Soort stephan king scenario. Zijn doorgereden daar. En nog wel meer.

Houdt je fris en scherp :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:03

Een aardbeving in Griekenland.

Wij hebben er echter niet veel van gemerkt. We lagen te slapen op de boot. We lagen die nacht in de haven van Kastos(een piiiieeep klein eilandje.)
De avond daarvoor waren ze steeds met een water scooter de haven in en uitgevaren waardoor de hele boel lag te klotsen.

In de ochtend lagen we weer heen en weer de schommelen. Ik mopperen op die lui van die water scooter.....maar dat bleek een klein vloedgolfje te zijn. :')

Kastos ligt dicht bij Lefkas en daar bleek behoorlijk wat schade te zijn aan wegen, gebouwen en boten in de haven. De aardbeving had een kracht van ik dacht 7,2 op de schaal van richter. Gelukkig geen doden of geweonden gevallen toen.

Maar zelf hebben wij er dus niet veel van gemerkt.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 10-05-16 19:05, in het totaal 3 keer bewerkt

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:03

Autopech gehad in Zuid-Afrika midden in het Krugerpark tussen een kudde olifanten.. we waren al het koelwater kwijt. Een ranger kwam ons redden.
Uiteindelijk met 60 liter water bij ons teruggereden naar Mozambique en om het half uur stoppen om er water in te gooien, want dat liep er steeds uit.

Autopech gehad in Zuid-Afrika, 700 km van Mozambique, waar mijn zusje woonde en waar we ook weer heen moesten.. geholpen door een rijke Zuid-Afrikaan die ons naar zijn houthakkerij sleepte en voor van alles heeft gezorgd en ons heeft rondgereden. Hele motor lag in de soep. Kleppen gebroken en verbogen. Uiteindelijk met 4 huurauto's de vakantie doorgekomen. De auto achtergelaten en met een huurauto terug naar Mozambique. Uiteindelijk heeft mijn zusje de auto pas een jaar later kunnen ophalen.

En afgelopen weekend weer autopech..maar nu bij Hannover. Afgesleept door de ADAC. Ventilator kapot.

We hebben een vloek qua autopech. :')

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:08

Een paar jaar geleden hoorde ik op mijn laatste vakantiedag opeens allemaal paarden langs het hotel rennen. Ik loop naar buiten, staat er een hele kudde (dunne, vieze.. :() paarden die naar de weg toe rent. Iedereen die ooit in Turkije is geweest weet dat dat niet erg veilig is :') Ik heb ze allemaal gevangen, aan de omheining van het hotel gebonden en de hele dag gewacht tot er iemand kwam die ze kwijt was. Ook het halve hotel leeggeroofd om ze te voeren en water te geven := Aan het einde van de middag kwam er eindelijk iemand, een mannetje op een paard dat er net zo uit zag. Hij nam alle merries mee en liet de hengst achter in de prikkelbosjes in de volle zon :n Probeerde ook nog een ouder meisje (kennis van ons) mee te krijgen op het paard.
Was erg bizar, vergeet het ook nooit meer denk ik :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:13

2 jaar geleden waren we op een berg in Oostenrijk in eeuwige sneeuw (zomer) dus echt hoog. Ineens werd het super donker en de lucht zag er erg dreigend uit. In de verte begon het wat te rommelen en wij stonden nog buiten foto's te maken, tot ze ineens vanuit het restaurant iedereen naar binnen kwamen jagen. Gelukkig maar want vlak daarna brak de hel los := Om en in het restaurant is het meerdere keren ingeslagen, gelukkig was het een mega stevig gebouw dus het voelde heel veilig maar zoiets blijft toch spannend.
Die flitsen zo dichtbij ziet er wel super gaaf uit! Dat wel :D

Mijn ouders hebben écht enge verhalen. Die zijn vroeger een keer gorilla's gaan spotten de dag nadat er een groep toeristen tijdens het spotten vermoord was, de groep wilde terug maar dat mocht niet meer van de gids oid. Ik weet niet meer hoe het precies zat maar dat verhaal hebben ze vroeger heeel vaak moeten vertellen omdat wij het zo spannend vonden..

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:16

Spannend noet.. Speciaal wel.. :j

In Spanje de kuddes wilde paarden in de heuvels van Galicië gezien.. :j

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:20

Ik ben vermist geweest in Frankrijk :')

Was toen een jaar of 5, op de camping. Op de camping naast ons stonden vrienden uit Nederland van mijn ouders, met hun zoontje van 6 waar ik die vakantie veel mee optrok. De campings waren van elkaar afgesloten, maar als je een stukje door het meer waadde (tot knie-diepte) kon je langs het hek naar elkaar toe.

Op een gegeven moment was ik dus de hort op met die knul, terwijl onze ouders samen aan het eten waren. Uit het niets kwam er een enorme onweersbui, inclusief hagel ter grote van pingpongballen en enorme windstoten. Die jongen en ik zijn toen gevlucht ervoor, het toiletgebouw in waar we onder de douche gingen staan om warm te worden (beide in badkleding, temperatuur was gezakt van 25 graden naar ongeveer 15..)

Ouders na de bui opzoek naar ons, beide campings afgezocht, overal natuurlijk ravage van opgetrokken caravans tot weggewaaide tenten en bomen.

Maarja, nergens dje 2 kleine kinders te vinden.. uiteindelijk is er een reddingsactie opgezet, zijn ze met bootjes het meer op gegaan en hebben in de (bosrijke) omgeving gezocht..

Wij waren ondertussen van het toiletgebouw naar mijn vouwwagen gelopen, die helemaal uit elkaar gerukt was.. wij dus beide in paniek, snel naar de andere camping maar het stuk meer waar we over staken was helemaal onbereikbaar, door een omgevallen boom, dus wij (nog altijd ongezien _O- ) de camping afgelopen en door de hoofdpoort naar de andere camping..

Hun caravan was ongedeerd, de borden nog op tafel maar geen ouders te vinden.. overal mensen die dus vanalles aan het opruimen waren, dus wij als kleine kindjes hadden al het doemscenario dat onze ouders dood waren (en zij dachten op dat moment hetzelfde over ons)

Uiteindelijk zijn wij naar de campingwinkel gelopen, beide in het nederlands, in tranen, vragend om onze ouders. Meisje van de winkel sprak alleen frans maar heeft gelijk doorgehad dat wij de 'vermiste' kinderen waren.

We zijn in totaal 4 uur zoek geweest.....
Vakantie was verder leuk maar wij mochten echt niet meer uit het zicht van onze ouders, en dit verhaal krijgen we nu, iets meer dan 15 jaar later, nog elke verjaardag te horen :=

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:22

Dat is ook wel erg... :')

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:24

Toen ik 12 was ging ik met mijn pleegouders naar Griekenland. We hadden daar een auto gehuurd zodat we mooi konden touren. Maar bij een kruising was mijn pleegvader vergeten dat een tegemoedkomende auto voorrang had, die moest dus vol in de remmen. Daar zaten 2 mannen in. Bleek een vader en zoon te zijn. De vader die reed was helemaal boos en had een soort woedeuitbarsting gekregen. Mijn pleegvader reed gewoon verder en die auto heeft ons toen een hele tijd achtervolgt. Op een gegeven moment heeft die man ons toen klem gereden en is boos uit de auto gestapt met gebalde vuisten. Ik vond dat toen zo een eng moment!
Gelukkig is de zoon nog net tussenbeide gekomen. De vader sprak helaas geen woord Engels maar de zoon gelukkig wel. Dus toen we onze excuses hadden aangeboden mochten we weer verder rijden. Dat was echt best eng :=

Ook hebben we een keer zo harde onweer op de camping in Frankrijk gehad dat ik een paniekaanval kreeg. Ik ben toen uit mijn tent gerent en in volle paniek naar de tent van mijn pleegouders gerent. De onweer was zo hard omdat we in een dal waren en de onweer bleef daar hangen. Dat was ook geen pretje :=

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:53

Op schoolreis in Griekenland. Op het einde nog even rustig op een eiland zitten (toeristisch maar niet mega). We hadden het hele hotel voor ons alleen vanwege laagseizoen en hadden dus de grootste pret.
Net voor we terug naar Athene zouden gaan voorspelden ze noodweer dus alle havens dicht.
Na veel overwegingen hebben ze toch nog 2 ferry's ingezet om ons en alle andere toeristen terug naar het vasteland te brengen.
Tijdens de overtocht zijn we in het noodweer terechtgekomen. Nooit geweten dat een schip zo slagzij kon maken en toch nog bleef varen. We hielden ons dapper maar het was eigenlijk doodeng. Je moest je stevig vastklampen vermits zijkant nu onderkant was etc.
Bij het aanmeren lag die ferry met weetikhoeveel touwen en ankers vast en hij lag nog stevig over en weer te shaken.
Herinner me nog dat naar de wal lopen ook doodeng was.
Het engste van heel het verhaal hoorde we achteraf pas. De andere Ferry die een halfuur later dan ons vertrokken was, is gezonken (geen idee hoe dat verder afgelopen is, we hoorden het achteraf via via).
Ze hadden de ferry's eigenlijk nooit mogen laten uitvaren.

Terugvlucht van Ijsland was ook even een bizar momentje. We stappen in en wachten op vertrek.
Wachten duurt wat lang. Vliegtuig naast ons stappen ook mensen in. Vliegtuig naast ons vertrekt.
Nog wat wachten.
Plots een mededeling dat er een klein technisch probleempje is maar dat ze er aan werken.
Nog geen 2 minuten later weer mededeling: probleempje (deur wilde niet sluiten oid) opgelost en nu gaan we vertrekken.
Euhm, zeker dat we niet een ander vliegtuig nemen?
Verder wel een fijne en zorgeloze vlucht gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:59

Ik ben vorige zomer midden in de nacht een filmset op gesneakt (van een HELE bekende film die volgens mij eind dit jaar uit komt :') ) puur voor de kleine kans om een van de acteurs te zien :') Was in de UK. Uiteraard niets gezien, wel gehoord :)) En wij waren niet gezien :D

EDIT: En dit jaar in IJsland heb ik rotte haai gegeten, ik hield het binnen maar mijn reismaatje moest heel snel naar de wasbak rennen... :') Niet heel spannend maar wel noemenswaardig. Tevens "vastgezeten" in huis door een fikse sneeuwstorm (het weer in NL is er niets bij).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-05-16 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:01

Oh en ook in Griekenland in een serieuze storm gezeten. Konden niet terug naar de haven. Moesten (illegaal)schuilen in Turkeije.
Was heftiger dan de aardbeving.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 06:58

Wat een heftige dingen staan ertussen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:58

Ik ben in Sri Lanka bij gebrek aan een taxi (midden in de nacht) ingestapt bij 2 mannen die mij wel naar de volgende locatie wilden brengen tegen betaling. Halverwege de rit reden we door pikdonkere bergen toen we aan de kant werden gezet door zwaar bewapende militairen/ mannen. De 2 mannen moesten met veel herrie uitstappen, ik bleef zitten. Ik keek wat om me heen en ontdekte onder mijn stoel een grote zak met wit poeder....
Ik had een vermoeden wat het was en raakte flink in paniek. Ik zag mezelf namelijk al met een schot in mijn hoofd in een ravijn belanden of in een vieze cel voor de rest van mijn leven. Even later moest ook ik het busje uit en werd die zak ontdekt. Veel bombarie, geschreeuw etc, maar zowel de 2 mannen als de bewapende mannen spraken geen Engels.
Ik stond echt mijn minuten af te tellen en ben nog nooit zo bang geweest.
Uiteindelijk werd de zak geopend door 1 van de bewapende mannen die eraan rook en zijn vinger erin stak om te proeven en toen bleek het, godzijdank, heel onschuldig wat waspoeder te zijn.
We mochten onze weg vervolgen en de 2 mannen hebben me keurig, zoals afgesproken, bij de volgende bestemming afgezet.
Ik ben nog nooit zo bang geweest.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:07

Jemig, vergeleken met jullie verhalen valt die van mij wel mee.
Maar we hebben aardig in de piepzak gezeten toen mijn vader bij de tour de france wilde gaan kijken en op de terugweg alles vast stond met files. En toen bleek onze tank leeg te zijn. Alle tankstations in de omtrek waren dicht op zondag. Uiteindelijk heeft mijn vader met mijn broer 3 uur gelopen op zoek naar een tankstation waar ze hem wilde helpen. Daarna nog uren gewacht tot de files opgelost waren zodat we de benzine konden gebruiken om een tankstation te zoeken waar we de boel vol konden gooien.

En ik heb als onnadenkend meisje ooit een ballon laten knappen midden op een vliegveld omdat ik geen zin had dat ding mee te nemen in het vliegtuig. dat was ehm... niet heel handig :o

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:18

Niet echt heel eng, maar op wintersport had het de hele week nauwelijks gesneeuwd. Maar de dag voor we terug ging begon het opeens keihard te sneeuwen. Zo hard dat de bussen ons niet konden bereiken, en toen zaten wij daar vast terwijl we ons huisje al uit waren, en dus geen huisje hadden. :')
Nouja, toen kregen we samen met een andere familie een huisje wat nog vrij was en hebben we daar geslapen. Maar dat konden we eerst niet vinden dus hebben we om 11uur 's avonds nog een uur lopen zoeken in de sneeuw. De volgende avond zijn we weg gekomen.
En in Papoea New Guinea (m'n vader heeft daar gewerkt) zaten we op twee KM afstand van een vulkaan die uit begon te barsten. Gelukkig was het niet zo heftig maar wel spannend. Het begon opeens enorm as te regenen, te onweren en je kon de vulkaan zien gloeien. Mijn moeder werd er niet blij van. _O-

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:21

Aardbeving is new zeeland 6,5/6,7 zoiets heb ik best wat last van gehad als in schrikken. Tyfoon in China. Zonder Benzine in Cuba.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:26

Pfoe, tijdens mijn backpack vakantie door Afrika (Malawi, Zambia en Zimbabwe) heb ik genoeg spannende dingen meegemaakt :')

In Zambia hadden we een aantal dagen een Landrover gehuurd, zodat we zelf op safari konden gaan. Terwijl we op een afstand stonden te kijken naar een kudde olifanten, kwam er links naast ons opeens een grote olifant uit de bosjes :wow: Mevrouw was niet gediend van onze aanwezigheid en stond op een meter voor ons te dreigen en boos te doen. Kop schudden, schijnaanvallen en herrie maken. Éen stap dichterbij en mevrouw doorboorde onze auto met haar slagtanden. De auto was ook nog open, geen ramen of deuren.. Ik vond het doodeng :=

Ook een reisje gehad met een mini-bus, waarbij ik me afvroeg of we levend zouden aankomen.
Het was een ruig gebied, waar eigenlijk alleen maar motoren reden, maar onze chauffeur besloot dat hij ons daar wel heen bracht. Onderweg stopten we bij mensen die langs de weg zaten met drie geiten. Deze geiten werden via het raam in onze mini-bus gegooid. Ze zaten met hun poten aan elkaar gebonden en belandde in de meest beroerde positie in de bus. Mijn vriend probeerde ze nog een beetje recht te leggen, maar het hielp weinig.. De chauffeur ging rijden en we vreesden voor ons leven. 100km/u waar een normaal iemand 30km/u zou rijden. Op de verkeerde weghelft rijden terwijl je boven op een heuvel de bocht in moet, levensgevaarlijk.. Ondertussen bleven die geiten maar schreeuwen en plaste de ene over het hoofd van de andere.. Ik was zo boos op die chauffeur -:(- Voorin de bus zat ook nog een man met 200 kuikens, daar zaten we al een paar uur mee in de bus. Lesje geleerd: reis niet met het openbaar vervoer in Malawi :n

Zo zijn er nog wel meer spannende dingen geweest, maar dan schrijf ik wel hele lange verhalen :')

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:14

Ooit een keer gekampeerd op een berg in Duitsland, onweer en bliksem sloeg in in tent achter ons die in vlammen op ging, onze tent raakte verschroeid en een boom waar de bliksem ook in sloeg kwam op een andere tent terecht. Gelukkig zat er niemand in de tenten.

Zelfde reis, laatste trein vanuit Keulen (na een muziekfestival) naar de nieuwe camping nemen, in slaap vallen in de trein en ergens in de middle of nowhere uitkomen, uitstappen (anders kwamen we ergens in Zuid Duitsland uit) geen treinen meer dus hebben de nacht op een bankje in het station doorgebracht. Bleek dat ik mijn slaapzak in de trein had laten liggen (en we moesten nog 10 dagen!). Natuurlijk nooit meer gevonden, dus kon ook nog eens een vermogen voor een nieuwe slaapzak uitgeven.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:00

Goof schreef:
Ik ben in Sri Lanka bij gebrek aan een taxi (midden in de nacht) ingestapt bij 2 mannen die mij wel naar de volgende locatie wilden brengen tegen betaling. Halverwege de rit reden we door pikdonkere bergen toen we aan de kant werden gezet door zwaar bewapende militairen/ mannen. De 2 mannen moesten met veel herrie uitstappen, ik bleef zitten. Ik keek wat om me heen en ontdekte onder mijn stoel een grote zak met wit poeder....
Ik had een vermoeden wat het was en raakte flink in paniek. Ik zag mezelf namelijk al met een schot in mijn hoofd in een ravijn belanden of in een vieze cel voor de rest van mijn leven. Even later moest ook ik het busje uit en werd die zak ontdekt. Veel bombarie, geschreeuw etc, maar zowel de 2 mannen als de bewapende mannen spraken geen Engels.
Uiteindelijk werd de zak geopend door 1 van de bewapende mannen die eraan rook en zijn vinger erin stak om te proeven en toen bleek het, godzijdank, heel onschuldig wat waspoeder te zijn.
We mochten onze weg vervolgen en de 2 mannen hebben me keurig, zoals afgesproken, bij de volgende bestemming afgezet.

OMG dit is ook wel een beetje dom zeg, wie stapt er nu in bij 2 wildvreemde kerels :Y)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:00

NZ92 schreef:
Goof schreef:

OMG dit is ook wel een beetje dom zeg, wie stapt er nu in bij 2 wildvreemde kerels :Y)

Dat heet liften, dat doen mensen als ze reizen :+