taalcursus/semester in Sydney met EF

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jellybeans

taalcursus/semester in Sydney met EF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 21:14

hoi,

Ik wil al heel lang naar Australië. Het liefst wilde ik een jaar highschool doen maar dat zit er qua prijs waarschijnlijk niet in.
Nu zag ik dat je via de organisatie EF ook een taalcursus van 5 a 6 maanden kan doen.
Ik heb daar dus wat dingen over uitgezocht en heb ook een prijsofferte aangevraagd.
Maar nu duurt het al een tijdje voordat ik die offerte binnen krijg en ik kan nergens een prijs vinden.
Op hun site staat een prijs van rond de 4000 euro maar ik weet niet wat voor soort cursus/semester ze daarmee bedoelen.

Nu vroeg ik me af, heeft iemand op bokt ervaring met EF, wat vond je er van?
En weet je misschien ook wat van de prijs af, wat ik ongeveer kan verwachten?

Of heeft iemand misschien een alternatief voor mij om naar Australië te kunnen op zo'n soort manier maar dan bijvoorbeeld via een andere organisatie? (Die misschien wel wat goedkoper is dan EF, want ik heb veel gelezen dat EF nogal duur schijnt te zijn.)

Alvast bedankt voor het meedenken etc! {:}

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:34

Misschien tijdens je studie een uitwisselingssemester doen? Dan betaal je hier gewoon collegegeld, maar ga je daar naar de uni :j

lovevalser

Re: taalcursus/semester in Sydney met EF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:40

ik zou eerst in een tussenjaar met EF naar engeland of spanje gaan. maar ik vond dit toch te duur en daarna bleven ze maar bellen en mailen. zelfs tot 1,5 jaar nadat ik mezelf had uitgeschreven van mails etc. dus ik ben er niet zo positief over. maar dat is meer de afhandeling en de marketing van EF. over de reizen zelf kan ik je helaas niks vertellen.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 17:58

Narya schreef:
Misschien tijdens je studie een uitwisselingssemester doen? Dan betaal je hier gewoon collegegeld, maar ga je daar naar de uni :j

Bedankt voor de reactie! Dat is inderdaad ook een idee voor als deze plannen totaal mislukken, want inderdaad, de studie die ik op dit moment wil gaan doen biedt ook de mogelijkheid om een tijd in het buitenland te studeren. :)

lovevalser schreef:
ik zou eerst in een tussenjaar met EF naar engeland of spanje gaan. maar ik vond dit toch te duur en daarna bleven ze maar bellen en mailen. zelfs tot 1,5 jaar nadat ik mezelf had uitgeschreven van mails etc. dus ik ben er niet zo positief over. maar dat is meer de afhandeling en de marketing van EF. over de reizen zelf kan ik je helaas niks vertellen.

Zo'n gevoel heb ik inderdaad wel een beetje met deze organistatie, ik heb me ongeveer een half jaar geleden ook ingeschreven voor eenmalige informatie en krijg nog steeds allemaal boekjes etc. van ze...

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 11:23

Voor een taalcursus van 5 a 6 maanden kan je zeker niet uitgaan van €4000. Dat is wat ik zou moeten betalen toen ik een taalcursus van 4 weken wilde.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 12:34

Eerlijk gezegd denk ik dat je beter die 4-5 maanden door Australië kan reizen (en werken, kan met een Work Holiday visa). Om Engels te leren heb je geen cursus nodig, dat leer je vanzelf als je daar rondreist én dan heb je iets aan je reis en zit je niet aan één stad gebonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:08

4000 euro voor 5 a 6 maanden zou ik geen rekening mee houden idd. Dat ben je met een beetje ongeluk al kwijt voor de vluchten (overdreven natuurlijk). Daarbuiten ga ik met Yasmine mee, zou dan eerder een paar maanden op een Work Holiday visum gaan reizen dan zo'n peperdure cursus waar je uiteindelijk alleen maar met andere internationale studenten zit. Vriendin van mij is naar Australië vertrokken, heeft toen vantevoren alleen een aupair adresje voor twee maanden besproken en trekt nu al anderhalf jaar met haar vriend van werkplek naar werkplek. Autootje gekocht, huren elke keer appartementjes.. Helemaal prima. Leven daar is duur, maar het minimumloon is ook intens hoog. Kan je dus aanraden om niet alleen rond te reizen maar er ook bij te werken, grote kans dat je dan nog een lekker zakcentje mee naar huis kan nemen.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 07:56

Bedankt voor jullie reacties. Dat dacht ik dus ook al, 4000 euro gaat hem niet worden voor zolang. :P
Ik heb inderdaad ook al aan work and travel gedacht maar rond de tijd dat ik dit wil doen ben ik 17, niet 18. En volgens mij mag je dan niet werken in Australie...