Istanbul

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Istanbul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 10:13

Als het meezit ga ik volgende week naar Istanbul voor mijn werk.. zijn er dingen waar ik nog rekening mee moet houden als ik daar ben? Qua kleding etc.

En natuurlijk, zijn er tips wat ik buiten mijn werk om écht moet zien en doen? :D

Marsu

Re: Istanbul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 15:29

Natuurlijk is er genoeg te zien daar :-)
De grand bazaar en de egyptische bazaar voor alle koopjes en om rond te kijken.

De blauwe moskee en de hagia sofia zijn zeker het bezichtigen waard. Neem een sjaal mee om je hoofd en bovenarmen te bedekken voor moskeeën, draag daar dus ook geen korte broeken/rokjes. Sjaals kan je eventueel ook daar lenen.

Het Topkapi paleis is ook erg mooi met prachtige mozaïeken.

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 20:15

Vergeet niet van te voren een visum te regelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 20:16

Visum kan binnen 24 uur geregeld worden, maar kan ook nog op de luchthaven in Istanbul zelf gehaald worden. Als het goed is regelt mijn werk het voor me en anders heb ik het snel genoeg zelf nog geregeld :D Goede tip! Dankjewel :)

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 20:21

Tegenwoordig wordt het niet meer op de luchthaven afgegeven zeggen ze. Toen ik er vorig jaar was, was het nog wel mogelijk. Mijn zusje woont in Istanbul en ben er nu 3 x geweest. Je hebt ook een ondergronds voormalig waterbassin wat erg mooi is. Dit ligt in de buurt van de blauwe moskee.

edit het beste is toch goed bedekt gekleed te gaan dus geen diep decolleté. Ze vinden het ook vreemd als je met nat haar op straat loopt.
Laatst bijgewerkt door corinec op 03-05-16 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 20:22

Oh goed dat je het zegt dat het dan moeilijker wordt om hem ter plekke nog te halen! Ga ik even doorgeven ook op mn werk morgen :)

En zie ook dat paspoort nog 6 maanden geldig moet zijn bij terugkeer.. heb ik even mazzel.. als ik terugkeer is hij nog 6 maanden + 1 week geldig :')

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:50

Mijn favoriete wijk in Istanbul is Eyüp, als je er toevallig bent op vrijdag is dat zeker de moeite waard. Het religieuze centrum van Istanbul, met heel veel tombes enzo. Vanuit het nabijgelegen Pierreloti heb je ook een schitterend uitzicht op de stad! En van de paleizen vond ik het Dolmabahçe het mooist :j

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 23:07

Sowieso de blauwe moskee, Topkapi en de Hagia Sofia. Het ondergronds waterreservoir, de basilica cisterne is inderdaad een aanrader! Verder de Süleymaniye moskee. Die is i.m.o. mooier dan de blauwe moskee (en minder toeristisch). En als je echt veel tijd hebt, naar Azië gaan. Hele andere sfeer dan de Europese kant, heel erg leuk!

Verder een sjaal mee om je hoofd te kunnen bedekken en geen mouwloze shirts e.d. aan. Gewoon een beetje netjes gekleed, schouders en knieën bedekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:11

Ik heb een mooie groene sjaal, niet te dik die inderdaad prima over een hoofd of schouders kan, die gaat zeker weten mee :)