Vakantie'16: Spanje of Portugal, appartement of all in......

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sodera

Vakantie'16: Spanje of Portugal, appartement of all in......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 21:08

Mijn vriend en ik zijn ons aan het orienteren op een vakantie voor het najaar (vertrek rond 18 september) voor een weekje.
Aangezien we allebei al een aantal jaar niet echt weg zijn geweest, willen we gewoon zon zee strand. Even bijkomen na nogal wat stress de afgelopen tijd :)! Een leuk stadje/wat dingetjes te doen in de buurt is natuurlijk wel heel leuk, maar het wordt dit jaar geen zwaar actieve vakantie.

Maar dan nu de vraag... Waar willen we heen.. We zijn inmiddels zover dat het of Spanje (zowel Spanje zelf als Mallorca/Ibiza/Canarische eilanden) of Portugal (Algarve) wordt.
Verder gewoon eigenlijk ook geen voorkeur voor all in of juist appartement. Allebei voor en nadelen wat ons betreft.
Enige vereiste is vliegen vanaf Amsterdam (of Dublin, als dat veel scheelt in prijs. Vriend is Iers en een van ons moet dus naar de ander toevliegen), anders wordt het wel heel lastig allemaal.
Budget dat we in ons hoofd hebben is zo'n €800 pp voor all in, voor appartement rond de 5-600 max.

Wie heeft er tips, ervaringen, aanraders, afraders etc???

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:24

Wat leuk dat jullie vakantieplannen naar Spanje of Portugal hebben!

Met beide landen heb ik goede ervaringen en zou ik kiezen voor een appartement op basis van logies.
Zowel in Spanje en Portugal kun je overal lekker eten en is het zonde om All-in te zitten vind ik.

Verder heb ik kwa land of plaats niet echt tips. Zowel de Algarve als Spanje en de eilanden hiervan zijn erg mooi!

xingridx

Re: Vakantie'16: Spanje of Portugal, appartement of all in......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:16

Andalusie, Meik! Rond die tijd nog lekker weer, goed betaalbaar qua vliegreis en genoeg betaalbare appartementen te vinden. Wij zijn twee keer in Fuengirola geweest (vliegen op Málaga) en voor de reis en verblijf waren we hooguit 400 euro pp kwijt, eten daar kun je dan zo gek maken als je wilt natuurlijk. En je kunt vanaf daar alle kanten op <3

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:22

Wij gaan 20 sept naar zuid-spanje (torremolinos) . Let op dat dan ook de 'afsluitings'week is, waardoor het op sommige plaatsen wat drukker kan zijn. in die periode is noord-spanje al afgesloten, dus veel dichte restaurantjes/winkels en weinig mensen etc.

Wij hebben voor 250,- pp vliegtickets en 10 dagen een appartement voor 7 personen :j .
Eten is vrij goedkoop in Spanje, en erg lekker!

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:23

Ik ben in maart met mijn vriend naar de Algarve geweest. We hadden een geweldig huisje en een auto gehuurd en hebben een geweldige tijd gehad. Erg mooie omgeving en als het lekker warm is, kan je super genieten van zon, zee en strand.

Dit huisje hadden wij, super leuk!
https://www.airbnb.nl/rooms/6515431?wl_ ... role=owner

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:01

De Algarve

Ik heb er 5 maanden gewerkt! Vooral Albufeira, Praia da Rocha en Lagos zijn erg leuk!

Kijk eens naar hotel Dom Manuel of appartement sollagos in Lagos! Zijn beide erg leuke accommodaties!

En in Albufeira eventueel hotel Rocamar, hotel Vila Gale Cerro Alagoa, appartementen Alfagar! Vooral de ligging van Rocamar is geweldig! Orada Marina is ook leuk, maar wel wat meer afgelegen...

Als je vragen heb, pb maar! :p

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 20:37

Of bij ons, in de Alentejo... de schitterende zuid/westkust van Portugal. En idd.. ook met zon, zee en strand! Lang niet zo druk als de Algarve, veel minder toeristisch. Meer authentiek, zoals Portugal gelukkig nog is! veel natuurschoon, cultuur, markten etc.etc. We wonen heel erg centraal, middenin de natuur.
Je kunt zo ontzettend veel leuke dingen doen in deze omgeving, teveel om op te noemen. Wil je niks? Lekker bijkomen? Ook goed. Het kan allemaal. Kijk maar eens op onze website en wie weet ?