Keulen bezoeken 15 en 16 mei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CaroR

Keulen bezoeken 15 en 16 mei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 13:33

Hallo!

Een vriendin en ik gaan in Keulen naar een concert van Adele op 15 mei. We blijven daar overnachten en zouden rond 16uur terug willen vertrekken. Het jammere is dat 15 en 16 mei feestdagen zijn en veel gesloten zal zijn in Keulen.

Mijn vraag is of iemand een idee heeft of daadwerkelijk alles gesloten zal zijn? En of jullie geen tips/suggesties hebben om wat te gaan doen of waar te eten ( :Y) ). We gaan met de auto dus we zijn daar wel een beetje flexibel in. :D

prulletje

Re: Keulen bezoeken 15 en 16 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 07:38

Qua winkels zal alles gesloten zijn ja, daar zijn ze in Duitsland een stuk strenger in dan in Nederland. Musea en andere attracties zullen vermoedelijk wel open zijn. Verder ken ik Keulen Helaas niet zo goed, dus ik kan je niks aanraden!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:47

prulletje schreef:
Qua winkels zal alles gesloten zijn ja, daar zijn ze in Duitsland een stuk strenger in dan in Nederland. Musea en andere attracties zullen vermoedelijk wel open zijn. Verder ken ik Keulen Helaas niet zo goed, dus ik kan je niks aanraden!

Dat inderdaad. Alles is hier standaard dicht op zondag, maar als je geluk hebt zijn er nog een paar cafeetjes en wat van de grote attracties open.

KimD

Re: Keulen bezoeken 15 en 16 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:49

Nee, feestdag is feestdag daar. Je kunt er bij wijze van een speld horen vallen.

Waarschijnlijk zijn grote attracties wel open.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:50

Vorige week met school heen geweest. Chocolademuseum is aanrader haha. Weet alleen niet of die open is.

Ik zou daar in de avond alleen niet met zijn tweeën rondlopen, want dronken zwervers zitten daar o-ve-ral.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:51

KimD schreef:
Nee, feestdag is feestdag daar. Je kunt er bij wijze van een speld horen vallen.

Dat valt ook wel weer mee. Vandaag is bijvoorbeeld ook een feestdag en het was superdruk in de toeristische gebieden, echt terrasjesweer :j

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 23:16

TerraHowrse schreef:
Ik zou daar in de avond alleen niet met zijn tweeën rondlopen, want dronken zwervers zitten daar o-ve-ral.

Dat is helaas in alle grote Duitse steden het geval. Zou me er echter niet door tegen laten houden.
Narya, 1 mei is geen religieuze feestdag maar juist een dag waarop traditioneel overal feesten en demonstraties zijn. In een katholieke stad als Keulen zal het met pinksteren best een stuk rustiger zijn, al zijn er ongetwijfeld ook zat toeristen om het levendig te houden.